Annons:
Etikettaktivering
Läst 4543 ggr
Catta-
2015-02-12 18:54

Vad tränar ni?

Vad tränar ni med era hundar just nu? Bara trix? Någon sport? Är det något ni är sugen på att börja träna?

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
Saffran0Spice
2015-02-12 18:56
#1

Just nu tränar vi mest inför kommande utställning!
Annars försöker vi få upp kondisen, få bort oönskade jul kilon och mest allmänt lydnad och parkour =)

Ambrose
2015-02-12 19:11
#2

Skydd, lydnad, spår, sök, uppletande och lite parkour :) Ska också försöka övertala kompisen att börja jogga med Nita också eftersom jag avskyr/är otroligt dålig på att springa ;p
Hade gärna kört lite agility på hobby nivå med. Ganska kul att ge sig in i det med en Rottis, men skippar kanske det eftersom det sliter rätt mycket på lederna.

Ska även börja klövja och dra på hobby nivå när hon har växt färdigt :) 

Rapport har också lockat lite.

Första hunden så man vill ju prova på allt som finns :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Levijo
2015-02-12 19:31
#3

Just nu: Ingenting. Har en lat mops som inte gärna gör så mycket. 

Ska börja med drag weight snart så hon kommer i form dock :)

[Mi-rand-a]
2015-02-12 19:49
#4

lydnad, spår, och har idag sett att hunden väx i sin dragsele så ska börja träna henne mer i de.

har tänkt att börja med parkour och i framtiden så blir de att börja klövja och jogga :)

Fialialej
2015-02-12 19:54
#5

Miljö och passivitetsträning, och rallylydnad är de enda grejerna vi aktivt tränar nu. Håller på med trix och annat också, men det vet jag inte om jag räknar som träning i vårt fall.

"På natten är alla katter svarta"

IngaTrnqvist
2015-02-12 19:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Just nu tränar vi mycket störning med både dofter, ljud och rörelse, inför säsongens rallylydnadstävlingar. De gånger vi har blivit diskade har varit just på grund av nos, så därför fokuserar vi på det. (och pga nervös matte, vilket är svårare att träna bort).

På trickfronten tränar vi på skateboard på två ben, walking handstand och lite enklare trick när jag kommer på, nu senast cop-cop med hans tassar på mina händer :)

Annons:
Cahira
2015-02-12 19:58
#7

Jag har velat tävla i freestyle sen 2002. Min första hund skaffade jag 2004 och jag har fortfarande inte kunnat tävla, inte ens sätta ihop ett program. 

Första hunden är för självständig och hur mycket jag än tränade så fotgåendet GÅR inte med henne… vilket är okej. Hon är nu senior och får mest söka godis i  gräs och snö ibland, även om vi emellanåt går igenom tricks vi tränat för vi har tränat mycket tricks ihop genom åren. Dvärgschnauzer.

Hund 2 hade för stark jaktlust så kunde inte ta med honom till USA. Blev ihjälbiten av annan hund strax efter. :( Mittelspitz.

Hund 3 bodde redan här när jag flyttade hit… gamla Digger. Han bara är sällskapshund och senior. BC/collie

Hund 4. Apache border collie/corgi rescue. PERFEKT tävlingshund men med en del rädslor vilket jag dealat med med hund 1 och 2. Jag ville ge denna hund en chans till lyckliga år och såg hans potential. Men.. han är testad positiv för borrelia och han har redan haft hälta fram när vi tränade dog parkour och han var 2 år då. 3 år nu. Och han har uppenbara knäproblem och vi har inte råd med vad operation skulle kosta för patellan, det knä som är värst. Så det blir ingen tävlan med denna hund heller och jag försöker hitta aktiviteter med honom som han kan göra istället som är ledvänligt och hålla honom i form. Apportering av dummy är en av dom. Jag har fått en grund på det men att få det utomhus och leta i terräng och senare även vatten blir vår utmaning. Ska även försöka mig på preparatsök samt överkomma rädslor. 

Hund 5 är 1 år nu, chinese crested. Han kommer få träna dog parkour när jag känner att hans kropp växt klart bättre. Vill inte riskera skador i förtid för att skelettet inte vuxit klart. 

Tricks är min grej men drömmen är freestyle. Sedan jag blev diagnoserad med fibromyalgi får vi se om det blir av eller inte. Jag ger inte upp!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Lon@
2015-02-12 20:47
#8

Just nu tränar vi inte särskilt mycket alls eftersom alla tre är sjuka eller skadade. Har precis börjat sätta igång labbarna med lite rehabfysträning som  att skritta där de behöver lyfta ordentligt på tassarna etcetera.
Har även börjat spåra lite smått med dem, utan direkt mål - bara som aktivering.
Annars så kör labbarna mest jakt samt lite trams- och trickträning, terriern som är allvarligt sjuk tramstränar jag bara med beroende på vad hon känner för just den stunden, utan några som helst krav.
Tidigare har hon kört mest agility och brukssök samt lite rallylydnad.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Wenniz
2015-02-12 21:09
#9

Jag tränar endast Rehab träning för båda hundarna, simning, lättare träning i skog osv. Sedan tränar vi lite trix för huvudets skull. :)

Är sugen att gå K9-nosework men tyvärr blir kurserna fulla så fort :P

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
LuLeLo
2015-02-12 21:09
#10

Rallylydnad, Bruks (spår + lydnad) och Lydnad. Planerar att tävla och ta nybörjartiteln i rally i höst. Samt debutera i bruks nästa år. Då jag har mycket skola som tar upp mycket tid hinner jag tyvärr inte träna så mycket som jag skulle vilja, därför anpassas tävlingarna därefter.

Just det, ställer ut också.

Tass Josephine

nadilda
2015-02-12 22:02
#11

Lydnaden, spår, rapport och drag framförallt. Men vi tränar flera sorters fysträning, tricks och agility också.

Jaxination
2015-02-12 22:21
#12

Just nu mest fokus på lydnad,  då vi hoppas debutera till våren! Annars blir det lite rallylydnad, viltspår, utställningsträning osv. :)

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

[Torpedtass]
2015-02-12 22:43
#13

Tränar drag mest samt tävlar, siktet är bra placering i SM möjligen även tävla i VM.
Sjukt sugen på att syssla med Lure Coursing men då får jag nog skaffa en vinthund först. 😉

Annons:
Sugar Mist
2015-02-12 22:51
#14

Tränar barmarksdrag/canicross, lydnad, freestyle, spår, viltspår, lite agility och min kompis ska träna honom i Nosework.

Jag vill börja träna IPO och börja valla, förhoppningsvis blir vallningen i vår ett faktum och IPO.. Det får vi se.

-

Paxxa
2015-02-12 22:57
#15

Paxa (BC): Mest tricks, pyttelite lydnad. Ska gå kurs i vår, antingen lydnad eller agility. Lutar mot det sistnämnda. Min plan med henne var lydnad, men hon hatar det.. Zippo (Dalmatiner): Tränar just nu friställande för utställning, gå fint i koppel, hundmöten, passivitetsträning. Ska gå vardagslydnadskurs i vår. Tänkte börja spåra, bruks- och/eller viltspår.

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

LinaK
2015-02-13 14:17
#16

Med Sigge tränar jag en hel del rallylydnad och tricks.

Med Algot mestadels trick, men har börjat lite med rally nu då han verkar tycka det är roligt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Wellcraft
2015-02-13 14:30
#17

Frågan är snarare vad vi inte tränar.. Har turen att ha en sådan allround hund.
Sugen på utställningsträning (för skojsskull) men det är verkligen både min och min hunds svaga sida.. Och någon ringträning är jag inte sugen på igen efter en viss incident..

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Nalle-]
2015-02-13 19:35
#18

Just nu har det blivit mycket hårda spår men annars har lydnadsträningen varit i fokus under vintern.

Turast
2015-02-14 09:30
#19

Just nu är det mest tävlingslydnad faktiskt! Då min lärare fått någon fixide att jag och Jamie ska tävla i lk1 i maj?! Jag är livrädd haha! Men vi tränar på som dårar både hemma och varje ledig minut i skolan ;) 

Annars tränar vi trix och ska väl försöka få ihop ett freestyleprogram till sommaren :) 

Och när det blir varmare och torrare ute ska jag försöka få min kompis att va figge i personsök (mest träning på skoj) för att Jamie tycker det är så kul! 

Just nu letar jag ju även valp då Jamie är "trasig" (ED grad 2 med OCD) som jag förhoppningsvis kan utbilda till terapihund och fortsätta mina drömmar inom brukset :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

VendelaS
2015-02-14 15:31
#20

Vi tränar rallylydnad och agility.

Spårar ibland för skoj skull och för aktiveringens skull.

Ska även börja med barmarksdrag så fort selen vill komma ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Annons:
oh-la
2015-02-14 15:49
#21

Vi kör stenhårt på nosework här hemma. Tänkte börja tävla till sommaren om vi löser doftprovet i april :)

[Lillmatten]
2015-02-14 15:58
#22

Vi tränar mest dogparkour, trick, spårning, apportering och slalom nu under vintern. Under de icke snöiga månaderna blir det mycket agility :)

IngridSvensson
2015-02-14 18:06
#23

Vi kör rallymix och spårar med lundehunden. är väldigt nyfiken på agility och har läst på om det, men tror att vi ska gå någon kurs i det innan vi börjar med det.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Turast
2015-02-14 18:21
#24

#23 rallymix? Vad är det?:)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

fridarebecka
2015-02-14 19:53
#25

Min tonåring har riktigt svårt att fokusera runt andra hundar just nu, så varannan vecka är vi i en hall en kväll och tränar passivitet och tränar på trix som han redan kan.
Sen spårar vi också, blir ungefär 2-3 gånger i månaden, men har varit dålig på det nu när det varit så mycket snö.
Sen tränar vi drag också, löpning, cykel, DW eller skidor beroende på vad vädret tillåter :) Det brukar bli 1-3 ggr per vecka,

Till vardags tränar vi trix, parkour och miljötränar.

Till våren/hösten har vi som plan att gå kurs i rallylydnad också :)

IngridSvensson
2015-02-14 20:41
#26

#24 det är en ny "hundsport"- aktivering som betonar vikten av positiv förstärkning. Jätteroligt och bra för oss som är rätt nya i hundvärlden. Rallymix har plockat från alla möjliga hundhundsporter och har samma koncept med skyltar som rallylydnad därav namnet Rallymix. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Ffiiaaaa
2015-02-14 23:04
#27

Vallning och agility. Får börja tävla agility om drygt 5 månader!

Annons:
lindqvist96
2015-02-15 00:55
#28

Vi tränar agility, spår, lydnad och vårdhund. Vårat mål under 2015 är att börja tävla aktivt i agility till sommaren och ta ett förstapris i lydnadsklass 1. 

Kommer till  att ställa ut honom på hans första inoffare i April, och troligtvis ställer vi upp i Piteås nat. i sommar.  

Annars är rallylydnad något vi skulle vela prova på, men tyvärr inte vet så mycket om. Blir kanske att börja gå på någon kurs när jag har inte har så mycket med skolan! 🙂

ahlbergaren
2015-02-18 20:12
#29

Vi tränar tävlingslydnad och spår utöver alla vardagliga grejer som att t.ex kunna möta bilar på promenad 🤫 

Är väldigt nyfiken på agility, skulle vilja träna det mer "seriöst".

TerreJ
2015-02-18 23:10
#30

Mest tränar jag olika trix osv men har rätt nyligen börjar med hobby agility som Gizmo tyckte var roligt, han lär sig relativt snabbt och tycker det är roligt att hålla på så han är alltid taggad när vi börjar 🙂

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

[Miiika]
2015-02-26 15:18
#31

Dog parkour? Hur tränar man det? :) Vad spännande det låter!

Viccan92
2015-02-26 15:54
#32

Bambi ska jag börja tävla rallylydnad med nu i vår men annars tränar vi på lydnad klass 1 momenten. Så gott det går.

Jason tävlar jag heelwork med så vi tränar mycket sånt och lite trix.

Vilja är mest miljöträning men även lite annat smått som jag märker att hon gillar.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Frida B
2015-02-26 18:35
#33

I och med att det inte är min hund utan att jag endast har honom på helger blir det inte så mycket gjort, just nu är det mest tricks och agility faktiskt. Ligger dock klövar i kylen som väntar på att läggas i slutet av ett viltspår snart… :)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

ShirAska
2015-02-28 12:49
#34

Lydnad, rallylydnad o drag. Är även sugen på agility. Spåra gör vi också, på sommaren.

Annons:
Cahira
2015-03-02 04:01
#35

#31 finns hundparkour iFokus där du kan lära dig mer om ämnet. :) 

http://hundparkour.ifokus.se/

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Hiro
2015-03-02 12:17
#36

Tränar främst rally, tävlingslydnad samt lite tricks, bland annat lite vårdhundsinriktakt… Eftersom det inte är säsong annat vi tränar så får det vänta aningen

NinniH
2015-03-02 12:32
#37

Med hanen är det främst tricks och godissök, i princip. Med tiken försöker jag komma igång med Rallylydnad, vilket går sisådär. Hade gärna kört weight pull med bägge, men pga hälsoskäl kan ingen utav dem göra det. 😐


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Upp till toppen
Annons: