Annons:
Etikettövrigt
Läst 2434 ggr
Weima
2/1/15, 5:38 PM

Skor på hund inomhus

Hej! 

Jag funderar på att ta hem en pudel på lån 2 dygn/veckan. Har haft hund hela mitt liv och behöver låna en till min instruktörs-utbildningen. Nu är det så att vår hyresvärd är mycket kinkig med vårt parkettgolv och säger att hunden inte får repa det… 

Min tanke är då, kan man ha ballong-skor på den inomhus så länge hunden inte finner obehag av det och ägaren är ok med det? :)

Annons:
Weima
2/1/15, 5:39 PM
#1

Inte på nätterna såklart dock!

Fridaaaa
2/1/15, 5:45 PM
#2

Nej tycker inte man ska ha skor på hund inomhus. Enbart utomhus vid behov.  Men är mitt tycke.
Är det parkettgolv i hela huset/lägenheten?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

taylor__lambert
2/1/15, 5:54 PM
#3

alternativt är ju strumpor. Förstår att det kan va jobbigt med hyres värden, bor i hyresrätt själv så jag får ganska ofta klagomål, men jag har inga skor eller nått på min hund utan jag ser till att klippa klorna så fort klorna klickar lite lätt i golvet och då blir det inga repor.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

axa
2/1/15, 5:55 PM
#4

#0 Jag skulle köpt strumpor istället om du måste ha något på hunden, typ dessa.

russin
2/1/15, 7:14 PM
#5

Absolut inte ballongskor hela tiden inomhus då dom är täta = riskerar att bli svamp snabbt i dom tassarna. Vanliga bomulls-sockar är nog enda vettiga alternativet i så fall - eller låta bli att släppa in hunden just där parkettgolvet är 🙂

Weima
2/1/15, 9:11 PM
#6

Tack för svar! 

Ja det är parkett i hela lägenheten utom badrummet :( Klippa klorna har jag också tänkt och inte leka inomhus, tycker inte det borde vara någon fara då men.. 

Skor känns inte schysst egentligen, Jag vill så gärna ha en hund på heltid igen men med tanke på vår kinkiga hyresvärd så kommer det nog bara gå med någon dag i veckan. :(

Annons:
russin
2/1/15, 10:08 PM
#7

Så länge en hund inte kutar omkring och slirar runt, så klarar ett parkettgolv hundklor väldigt bra. Jag har nytt parkettgolv och hundar som busar inomhus och ändå ännu inga repor sen det lades in för några månader sedan. Däremot har min datastol gett märken, då jag inte tänkte på att skaffa en matta att ha under den…

LinaLj
2/1/15, 10:44 PM
#8

Ett annat alternativ är ju att skaffa ordentligt med mattor. Sparar golvet och är stabilare för hunden att gå på.

drika
2/1/15, 11:39 PM
#9

du fr skaffa mattor, blir för varmt med skor, hundar svettas genom tassarna:)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: