Annons:
Etikettövrigt
Läst 1953 ggr
Hildgrim
2/1/15, 11:03 AM

Älmhult

Jag har sökt jobb i Älmhult men jag har aldrig varit där och känner heller ingen som bott där. Min spontana intryck är att det är en tråkig liten håla mitt ute i ingenstans. XD

Därför undrar jag hur Älmhult är ur hundperspektiv? Finns det trevliga stråk inom/utanför samhället (inom rimliga promenadavstånd)? Finns det några hundrastgårdar? Hunddagis? Och hur är naturen runtomkring (säg inom en radie av 30 min bilkörning)? Finns det intressanta hundplatser där man antingen kan ta långpromenader eller släppa hunden lös? 

Finns det någon djuraffär med barf-utbud? Finns det någon mataffär som säljer "skumt" kött som njurar, tunga, hjärta osv?

Finns det promenadgrupper man kan delta i? Om jag flyttar dit så kommer jag inte känna en kotte så min hund kommer behöva nya hundkompisar.

Annons:
Hildgrim
2/2/15, 1:11 PM
#1

Ingen? :)

Hildgrim
2/9/15, 4:39 PM
#2

Putt. ^^

Hildgrim
8/21/15, 7:37 PM
#3

^^

TrasselTroll
8/21/15, 8:22 PM
#4

_"Min spontana intryck är att det är en tråkig liten håla mitt ute i ingenstans".
_Av bristen på svar i din tråd att döma verkar det ju tyvärr som om du hade rätt… ;)Jag har tyvärr inga svar att ge dig jag heller, det enda jag vet om Älmhult är att det första Ikea ligger där…

poodlelicious
8/21/15, 8:58 PM
#5

Vet inte så mycket om Älmhult i sig men det som är bra med Älmhult är att stambanan går förbi där så det går väldigt fort att ta sig till andra platser ;)

JasmiineN
8/21/15, 10:25 PM
#6

Jag bor en bit därifrån, men inte så lång, i Kristianstad.
Är endast där när vi ska till IKEA & djurens värld. Mitt intryck av Älmhult är som du säger, liksom "dött" där. Jag hade personligen inte velat flytta dit :)

Sajtvärd på Collie

Annons:
JonnaCecilia
8/22/15, 3:17 PM
#7

Jag känner en familj som bor där… De flyttade också dit pga jobb,, antar att alla som jobbar (på ikea?) där är i samma sits och därför vet de säkert och kan hjälpa dig tillrätta? Tror inte själva älmhult är nån metropol direkt xD utan mer en lugn by på landet, men som andra säger, går fort att ta sig därifrån ;) finns nog ändå mycket fina promenadvägar och skog och så! Men säkerligen fördel att ha bil om en bor så avsides ;)

Upp till toppen
Annons: