Annons:
Etikettövrigt
Läst 1444 ggr
Saffran0Spice
2015-01-31 13:30

Hej alla vovvar!

Vad hittar ni på idag?
Är det en slapp lördag i soffan eller ni kanske hårdtränar?

Har era mattar/hussar gett er lördagsgodis ännu? ^^

Annons:
[Lillmatten]
2015-01-31 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

hårdträning, helt klart! väldigt begåvad i passivitetsträning 😂

Wellcraft
2015-01-31 13:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag träffar min gamla kompis Zacke. Lite stryk fick jag men så kan det gå när man är en kaxig tonåring säger matte. 😇

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Elverpige
2015-01-31 13:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har varit på långpromenad och busat i snön! Matte kastade en massa godis överallt som jag såklart måste hitta och äta upp. Varför kan hon inte bara ge mig dem?

Senare har hon sagt att vi ska träna rally. Det gillar jag! Matte låter alltid jätteglad och ger mig en massa godis och mys efteråt. 

Jag fick ett jääättestort tuggben förut! Husse har köpt det till mig 😃

Fridaaaa
2015-01-31 14:03
#4

Slapplördag. Är mycket snö ute och tja inte så bra plogade skogsvägar direkt xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

shelbyeleanore
2015-01-31 14:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Idag är det full rulle! Varvar skotuggning och mattätning med att bita och dra i mattes hår! Senare kommer en stoor schäfertik och busar hos oss :)

wonderland
2015-01-31 14:47
#6

En skogspromenad och sedan lata sig blir det för våra vovvar :) Störst vovven får bidra med en bild :)

Annons:
Levijo
2015-01-31 15:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Tog en kort promenad till skogen där hon fick springa lös i någon minut (tyvärr inte längre, för det kom några hundar) - men den korta tiden gjorde inget, nu ligger hon och sover som en stock ❤️

knutteknop
2015-01-31 16:46
#8

Husse är på festligheter så jag och Ida ska lata oss hela kvällen och spela xbox :)


Myrtorpets Möss och Kaniner

JoannaLi
2015-01-31 17:44
#9

Vi har varit på en något längre lunchpromenad - och mött två lösa hundar! Den ena smet (matte kom och hämtade efter några minuter, så, inga riktiga hard feelings) som provade att cirkulera och hugga efter Jappe. Jappe skötte sig helt underbart, och jag kunde inte vara mer stolt över honom - det var bara jag som fjantade mig, när mina knän vek sig en bit därifrån. 

Sedan, när jag och Drottningen var ute, så var det en familj som hade hunden lös på gården - de var själva ute, och såg alltihop - som lät hunden rusa hela vägen längs med uppfarten, 50-70 meter, stormskällandes, och rörde inte en min förrän hunden står en meter ifrån oss och har självmant stannat. Massa hard feelings där! Grr…

Så även om det inte har blivit särskilt mycket idag, så har det varit jobbigt både för matte och vovvar :/ Alla tre har legat utslagna störredelen av eftermiddagen, men nu ikväll - när förhoppningsvis de flesta börjar ha gått och lagt sig - så ska vi försöka ge oss ut på lite drag med spark :)

TjockaBerta
2015-01-31 18:00
#10

Allt var som vanligt i morse. Vi gick vanliga promenaden och sen, hamnade jag plötsligt i bilen. Färden slutade på landet med massor av snö som inte lossnade. Nu är jag snöfri igen efter att matte hållit på i timmar att hjälpa mig.

>>>Malum domesticum<<<

hund_katt
2015-01-31 18:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Jag har varit på rymmen hos lillmattes mamma(hennes föräldrar är skilda, jag bor hos pappa men han är på sjukhus, så lillmatte får passa mig) och sprang in i hästhagarna och åt bajs c: sen hittade jag lite kattbajs och hönsbajs också. Och så gick jag in i hagen till den busiga - och därmed farliga - ponnyn som började jaga mig. Fast jag kom undan för hästen var rädd för staketet. Haha? Knäppt.. Det stack till lite när jag nuddade tråden men det var ju inte så farligt. Hästar är så fega… Sen sprang jag ner i en bäck och badade. Varför tycker alla att det är så kallt? Jag frös inte det minsta. Och det var så skönt att rulla sig i snön efteråt. Sen sprang jag efter hönsen. Det var jätteroligt! Dom skrek och flög upp i trädet. Haha. Sen skrämde jag upp en katt i trädet, och skrämde en annan katt så jag fick en smäll på nosen :( matte hjälpte mig att torka bort blodet sen när hon lyckades lura mig med att hon hittat bajs… Sen åkte vi och träffade husse. Han har varit på sjukhuset sedan veckan innan julafton. Jag blev så glad! Jag trodde han skulle dö när han låg medvetslös på golvet i ett dygn innan jag fick upp dörren och sprang till grannens dörr och skällde. Lillmatte säger att jag är en hjälte, och att husse kunde dött om jag inte hämtat grannen. Men sen skulle husse tillbaka till sjukhuset, så jag och lillmatte tog bussen hem till mamma. Jag fick nyss mitt lördagsgodis - ett jättestort ben från en dinosaurie! (Förlåt för att det är så stökigt i bakgrunden… Jag råkade välta ner lite saker när jag skulle få tag i katten. Katten hade ju hoppat upp på hyllan, så jag skulle bara hjälpa den ner…)

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Ambrose
2015-01-31 21:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Idag väckte matte mig ohyggligt tidigt. Redan klockan 6, och sedan pysslade hon lite i lägenheten innan gav oss iväg.
Tydligen så skulle vi iväg på ett "mini-skyddsläger"!

Vi började med lydnad klockan 8 på morgonen och jag uppförde mig ovanligt bra. För en gång skull så var matte och hennes kokta kyckling mer intressant än alla de andra hundarna, så jag kunde visa upp mitt fina fotgående och platsliggning! (Med mutor såklart, aldrig att jag skulle göra det gratis!)

Sedan blev det 3 skyddspass under dagen! Jag fick fortsätta med bevakningen (Det är när jag sitter framför figuranten och skäller) och sedan fick jag bita i en riktig ärm för första gången! Titta bara vilket tag jag har!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

IngaTrnqvist
2015-01-31 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Matte låg och snörvla' idag också, men jag lyckades efter många om och men få ut henne i skogen. Men då envisades hon med att ta med kameran, för att "vi behöver ju faktiskt ett vinterporträtt på oss". Pah, sicka knasiga idéer! Men jag fick massor av godis, så jag antar att det var okej. Även ifastän att hon sprang fram och tillbaka mest hela tiden, och när jag väl gjorde mitt bästa för att se söt ut sprang hon iväg igen och upprepade knasigheten.  Naja. 

Jag har inte fått något lördagsgodis ännu, men jag tyckte mig se matte plocka fram en grisknorr ur frysen i morse. Min favorit!

Annons:
[Estelle13]
2015-01-31 23:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#14

Idag har det blivit skogspromenad, promenad runt torget, massor md lek ute på gården och sök efter godis, en sväng hem till min farmor och hälsat på.

Snacka om att man håller igång när man har hund inge slappa framför datorn en hel dag här inte, skulle aldrig gå med dessa livliga studsbollar till pudlar, naken hundarna däremot tackar inte nej till en hel dag med att slappa på soffan 😉

Upp till toppen
Annons: