Annons:
Etiketthälsa
Läst 7178 ggr
Ambrose
1/30/15, 12:04 PM

Höglöp eller avslutat löp?

Ja.. hur vet man egentligen när löpet är avslutat?

Nita har löpt nu.. garanterat sedan 11/1, men jag såg en och annan droppe blod redan 1/1a. Nu har hon slutat blöda helt för snart 1 vecka sedan och svullnaden på vulvan har gått ned.

Under löpet så har hon blött ganska så konstant även om det skiftat i färg något så har mängden inte minskat utan det blev nästan bara tvärstopp.

Så hur vet jag om hon nu är i höglöp eller om hon har löpt klart? O.o

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Fridaaaa
1/30/15, 12:10 PM
#1

När mina slutar blöda kommer de in i höglöpet, så löper sammanlagt 3 veckor.
1 veckan: Blöder
2 veckan: Höglöp, blöder ej
3 veckan: Efterlöpet

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ambrose
1/30/15, 12:15 PM
#2

#1 Jo precis. Det är så jag också trodde att det gick till, men om man utgår från första dagen jag såg en blodsdroppe så har hon löpt i nästan 1 månad nu. Känns ju väldigt märkligt.
Hon har även slutat pissa var 5te meter mitt på vägen vilket hon gjorde under en tid.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Fridaaaa
1/30/15, 12:33 PM
#3

#2 Vissa löper mer än 3 veckor också.
Mina kissar mycket under just löp eller ja skvätter :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cragan
1/30/15, 3:13 PM
#4

min tik blöder igenom hela löpet ca 3v  dock så löper hon inte regelbundet längre efter en abortspruta så från var 6e månad som ett urverk till att det går 8-13 månader mellan löp

russin
1/30/15, 3:42 PM
#5

Har tiken helt slutat blöda och inte är svullen alls längre, så kan du nog räkna med att löper är över.

Jag har ingen tik som helt slutar blöda under höglöpet, men däremot är det mycket, mycket ljust rosa då - för att sedan bli riktigt mörkt igen sista dagarna innan löpet är över. Dock är hundar lite olika, men din skulle jag räkna som färdiglöpt.

NinniH
1/30/15, 8:57 PM
#6

För min tik blir det precis som det #5 skriver, att det minskar vid höglöp (men inte slutar) och blir ljust rosa, för att sen bli mörkare (ibland nästan svart) innan det slutar helt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Annons:
isblixt
1/31/15, 12:16 AM
#7

Min tik blöder genom hela löpet, när hon slutar blöda och även slutar lägga svansen åt sidan så brukar det innebära att löpet är över.

Upp till toppen
Annons: