Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4716 ggr
[Tuulikki]
1/29/15, 3:13 PM

Hundryggsäck

Hejsan!

Jag flyttar hem till min pojkvän på söndag och kommer bo en halvmil från mina föräldrar. Eftersom jag kommer vara en del hos mina föräldrar också har jag köpt en cykel så jag kan cykla emellan. Men nu är det så att det är asfalt hela vägen och min lille gubbe (7 år) skulle inte klara att springa en halvmil flera gånger i veckan. Jag funderar därför på att köpa en ryggsäck att ha honom i när jag cyklar! Men jag har noll koll på vad som finns och vad som är bra grejer. Ni kanske vet?

Mina krav är väl att den måste tåla regn och klara av en hund på 7 kg. Han är en lhasa apso + löwchen-blandis. Postar bild så man får ett hum om hur hög han är :) 

Admin får gärna rotera bilden, förstår inte hur man gör :(

Annons:
Hildgrim
1/29/15, 3:17 PM
#1

Vore det inte lättare med en hundcykelkorg?

Saffran0Spice
1/29/15, 3:22 PM
#2

Om du har pakethållare så skulle jag rekommendera att du köper en sådan här bur och har hunden i!
http://www.supercat.se/transportvaskor/cykelkorg-for-pakethallare.html
Man kan säkert fixa något regnskydd att ha på vid behov =)
Ska själv få hem en sådan snart till min nästan 7kg hund ^^

Annars har du en del ryggsäckar här
http://www.zooplus.se/shop/hund/hundburar_transport/hundvaskor
http://www.petsonline.se/hund/vaskor/?gclid=Cj0KEQiA0aemBRC8p87zv_mc5qYBEiQAiEEMQUxf7x5Iw17m9tv0Gq3EiPipb6pumJlD1wfNvdWBqRQaAlpt8P8HAQ

kattöga
1/29/15, 3:26 PM
#3

En cykelväska tycker jag låter bekvämt. Som nån av dom här till exempel.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

[Tuulikki]
1/29/15, 3:36 PM
#4

#1 Det känns som att en cykelkorg skulle bli mindre stabil än en ryggsäck, har funderingar om båda

#2 Vilken smart! Känns mer stabilt än att ha den på styret! :) Den väskan har jag kikat på, verkar också väldigt smart. 

#3 tack för tipsen, ska kika!

[Forest]
1/29/15, 4:47 PM
#5

Jag har ryggsäck som får följa med oss när vi traskar riktigt långt. Då ena hunden gärna sitter i den lite för vila. Jag har lagt i en "platta" för att göra mer plats och så är det en liten stolsdyna i den funkar kanon. Jag har cykelkorg för hundar men även en låda framtill då två av hundarna får dela den platsen. Jag vet inte om jag tycker det är så värst säkert i korg då ser jag väl kanske mer att din hund kanske sitter minst lika bra i en ryggsäck. Man kan även vända på ryggsäcken och ha den på magen om du vill ha mer kontakt med vovven ;)

Hildgrim
1/29/15, 4:47 PM
#6

#1 Det finns cykelkorgar som man fäster på själva cykeln och inte på styret. Så det blir stabilt och bra. :) Jag tycker det är skönt att ha hunden framför mig istället för därbak så att jag kan ha koll. 

Har själv en sån här: http://www.zooplus.se/shop/hund/hundleksaker_hundsport/cykelkorgar_cykelfasten/cykelkorgar/249742#more

Annons:
[Tuulikki]
1/30/15, 1:06 AM
#8

Ryggsäck känns bäst hittills, eller korgen saffran länkade till, den man har på pakethållaren. 

Kärra går tyvärr bort eftersom han är en liten fegis som skulle försöka ta sig ut hela tiden om han satt instängd i en rullande bur. Och så tar den för stor plats, vill kunna ställa cykeln i förrådet :( Annars hade det varit första valet eftersom det verkar så smidigt att få med både packning och hunden, samt rulla lättare!

Gejter
1/30/15, 9:38 AM
#9

Jag har en cykelkorg på styret där jag har koll på hunden och den fungerar utmärkt. För att göra den stabil har jag spänt fast den med spännband vilket också bidrar till att den blir mindre stöldbenägen. Utan galler använder jag den som en vanlig cykelkorg när jag är tex är och handlar. Men min hund väger bara 3,5 kg. Väger din hund 7 kg kan det nog bli lite vingligt på styret så i så fall är det nog bättre att ha den på pakethållaren. Men en ryggsäck är kanske helt okej om hunden gillar att sitta i den. Hoppas du kommer fram till rätt alternativ och blir nöjd med ditt val.

[Tuulikki]
1/30/15, 1:17 PM
#10

#9 Ja jag har inte helt 100 balans så det känns osäkert och vingligt med 7 kg på styret. Hoppas också jag hittar rätt, lutar åt en på pakethållaren :)

[Tuulikki]
1/30/15, 1:17 PM
#11

Saffran, du får gärna visa hur Rossi får plats i sin cykelkorg, han är högre än min vovve så det vore bra att se hur det passar :)

Saffran0Spice
1/30/15, 1:25 PM
#12

#11 Tyvärr har jag inte fått korgen än, men kommer absolut visa när vi fått den! =)

[Tuulikki]
1/30/15, 3:25 PM
#13

#12 Det var det jag menade, ursäkta att jag var otydlig :) tack!

Annons:
Upp till toppen
Annons: