Annons:
Etikettbeteende
Läst 678 ggr
Ambrose
2015-01-27 13:01

Öka intresset för ett föremål?

Jag har precis införskaffat ett fårskinn i snöre som jag tänkte använda som belöning under träningen med Nita. Hon gillar den, helt klart, för jag kan både dra igång jakt och kamp med den, och hon är en alert hund för att vara Rottweiler, fast inte alls i klass med t.ex. en Malle,  men jag undrar om någon har några tips för hur man drar upp hennes intresse ÄNNU mer. Lite åt.. "Jag gör allt bara jag får min leksak" hållet.
Självklart förstår jag att saker bara går till en viss gräns, men eftersom jag är mycket duktigare på att lugna ner än att dra upp djur, så hade tips för att tagga igång ännu mer varit toppen!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Annons:
Inkanyezi
2015-01-27 13:14
#1

Snabbaste sättet att tagga en hund är att den är bunden så att den inte kan komma åt leksaken när man inbjuder till kamp. För en rottweiler bör man nog binda i något stadigt. Jag minns hur ett värmeelement revs loss från väggen en gång med vattenläcka som följd och besvärlig reparation, så bind inte i ett rör till ett element…

Karolina-H
2015-01-27 13:50
#2

Busa med leksaken utan att hon får tag i den, retas riktigt mycket och lägg sedan undan den utan att hon får den, när du tar fram den igen en annan gång så retas på samma sätt men låt henne få den men bara för en stund. Då blir leksaken väldigt mycket värd för hunden och varje gång den kommer fram så blir det super kul!

Codeavalone.blogg.se

Saffran0Spice
2015-01-27 14:41
#3

Skulle även utöver tipsen du fått byta från fårskinn till ett kaninskinn - gjorde detta med min italienare och kompisens staffe och hundarna fick ett helt annat intresse och fokus med kaninskinnet.

Sugar Mist
2015-01-28 05:33
#4

Erbjud leksaken men när hon försöker komma åt den, dra undan den och spring iväg och fjanta dig med den, eventuellt be någon hålla kvar henne och dra den längs marken och fjanta dig JÄTTE mycket, och lek själv och gör henne frustrerad, retas med henne och sedan ber du medhjälparen släppa henne och låt henne få leksaken efter lite kamp.

Tänk också på att bara använda den vid speciella tillfällen så värdet ökar.

-

Upp till toppen
Annons: