Annons:
Etikettövrigt
Läst 591 ggr
hund_katt
1/24/15, 11:00 PM

Badmonster xD

Har tyvärr ingen bild. Vågar inte ta med mobilen ut när jag är ute med hunden xD Våran golden retriever är sjuuukt badgalen. Och snögalen. Och lergalen. Och bajsgalen. xD Var ute med honom idag och gick en runda där det finns en bäck. Det är snö här nu, har varit hela veckan. Han gick lös, racade fram och tillbaka över traktorvägen. Slängde sig ner i snön, innan han hunnit bromsa, och grävde ner sig i snön och låg och rullade och 'gosade' med snön xD bökade med huvudet och gned sig. Sen for han upp igen och fortsatte raca detta är ett vanligt beteende som han gör. Sen fick han syn på bäcken. Jag tänkte ju att han kanske inte skulle bada nu eftersom det var så kallt. Men nä. Plask ner i bäcken och så låg han där och plaskade med tassarna så vattendroppar blandat med slask flög upp i luften och han fånga dom med munnen. Jag tänkte ju att 'han kommer bli iskall nu, så bäst vi går hem'. Men nä. Inte kall det minsta. Efter en stund kom han upp och slängde sig i snön och rullade… Hahaha. Sen fortsatte han att raca. Under andra årstider är han likadan. Äter/rullar sig i varje skit han hittar. Inte hundbajs då, och inte harbajs heller direkt. Hästbajs går att få honom att inte äta upp hela högen. Då tar så mycket han hinner innan jag säger 'loss'. Kattbajs går inte få honom att sluta äta. Mästare på att hitta och äta upp på nolltid innan jag hinner reagera. Och rulla sig i det är jättemysigt också. Runt sommaren/hösten/våren, så går han ner i varje lerpöl han hittar. Och där vi brukar gå finns flera bäckar med lervatten som luktar skit. En gång sprang han ner och kom upp igen som en brun labrador. Det var ingen golden längre. Hahaha. Oftast är det bara halva hunden som blir brun. Han brukar kunna låta bli att kladda ner huvudet och ryggen. Men den gången så var hela han chokladbrun. När vi badar, så simmar han ut till mitten av sjön. Kan simma runt i en halvtimme. Och så plaskar han med tassarna samtidigt, som ett väldigt dåligt hundsim. Han är duktig och håller tassarna hinder vattnet när han badar normalt. Haha, men inte när han leker. Han plaskar och fångar vattendroppar. Och finns INGET man kan göra för att få upp honom, om man inte simmar ut och hämtar honom. Men han simmar mycket snabbare, så man har en riktig utdrag om man hinner ta honom. Annars är det bara att vänta tills han är färdig. Hahah. Någon annan som har en lika galen hund? xD jag skrattar varje dag åt min. Behöver inte vara att din hund är galen i att simma eller skita ner sig, något annat din hund är galen i? Eller berätta om någon rolig händelse som fått dig att skratta.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Upp till toppen
Annons: