Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3121 ggr
MissanTissan
2015-01-18 23:06

Rädda tussentals hundar från ett grymt öde.

DU kan göra skillnad! Tusentals hundar dödas varje dag för deras kött i Thailand, men du kan hjälpa till att få stopp på det genom att skriva på en lista som sätter tyck på regeringen i Thailand. Det finns andra sätt att hjälpa till, som att donera pengar till Soi dogs. Dela gärna det här på så många ställen som du kan, det hjälper också!

Länken till en video och forumet finner du här:

Videon: https://www.facebook.com/SoiDogPageInEnglish/posts/791330357575368

Forumet: https://savedogs.soidog.org/petition

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
VildaVittra
2015-01-18 23:11
#1

Varför skulle det vara mer fel att äta hundkött än kyckling? 

Om ni verkligen brydde er om hållningen samt slakten av djur i andra länder, skulle ni kommit med en petition om det och inte bara om de djur som ni uppenbarligen anser har ett högre värde än de andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissanTissan
2015-01-18 23:20
#2

Det är inte det som är helheten utan hur dom behandlar hundarna.

Jag skriver jämt på petitioner om alla olika djurtyper. Så nej, det är inte bara hundar jag bryr mig om.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Turast
2015-01-19 00:11
#3

"Varje dag dödas tusentals kycklingar för deras kött i sverige" Borde vi inte göra något åt den hemska kycklingindustrin i Sverige? Eller äggindustrin där värphönsen gasas ihjäl next er några månader av intensivt värmande för att de inte duger längre? Jag säger inte att det är hemskt med de där hundarna, men "bara" för att det är hundar är det inte mer hemskt än många andra köttindustrier

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

MissanTissan
2015-01-19 00:14
#4

Om du inte läste kommentaren över dig så står det 

"Jag skriver jämt på petitioner om alla olika djurtyper. Så nej, det är inte bara hundar jag bryr mig om."

Sverige är ändå inte helt skoningslösa som Thailand. Men ja, något bör göras åt alla köttdjur.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Turast
2015-01-19 00:18
#5

Ursäkta, måste varit något fel på min mobil. Såg inga kommentarer över min.

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

VildaVittra
2015-01-19 00:20
#6

#4 Men varför ska vi försöka mästra ett annat land när vi själva inte är mycket bättre? Ska man inte städa framför sin egen dörr först? 

Är Sverige inte skoningslösa? Så du tror att hönsen som går tätt packade och aldrig får gå ut, mår bra när de är så stressade att de hackar varandra blodiga? 

Tror du kräftorna som kokas levande inte känner smärta?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
MissanTissan
2015-01-19 00:26
#7

#5 Inga problem.

#6 Man kan väl göra både och? Vad gör skillnaden om du lägger ner 2 minuter av din tid för att skriva på en petition för att hjälpa till att stoppa djurplågeri i ett annat land? Det är väl ganska så själviskt att inte göra det "bara för att det inte är Sverige"

Sveriges djur har det 10x bättre en resten av världen. Jag har själv varit med och sätt griskultingar som kastas in i väggar för att dom rymmer och grisar som blivit grovt misshandlade för att dom inte går tillräckligt snabbt i USA. Jag har sett grisar dö av svält och av törst. Det är någonting man inte bör se som 9åring. Och lovade mig själv att jag skulle göra allt i min makt för att stoppa den här djurplågerien världen över.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

VildaVittra
2015-01-19 00:34
#8

#7 Faktiskt har du fel, Sverige ligger inte ens i topp när det gäller djurskydd.

Jag lägger inte ner några 2 minuter, jag lägger ner timtal dagligen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissanTissan
2015-01-19 00:40
#9

Kanske vi inte ligger på topp, men vi har inte alls lika mycket djurplågeri och tortyr som te.x. USA, Spanien och Thailand har.

Tydligen inte på andra länder.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2015-01-19 00:42
#10

På en lista av 50 länder så ligger Sverige 4a.. Det är ändå skitbra.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

VildaVittra
2015-01-19 00:49
#11

#9 Vet du att genom att föregå med gott exempel kommer man längre än om man mästrar?

Genom att jobba på att få konsumenten att fatta att det är de som sitter med makten och genom det öka sjysst djurhållande i Sverige så kommer man längre med att få andra länder att ändra sin hållning också. 

Skulle du lyssna om 300 miljoner hinduer skriver på en petition om att man inte ska slakta kor i Sverige?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

MissanTissan
2015-01-19 01:02
#12

Hur då? Man mästrar det ju ändå.

Sveriges ledare är ju ganska tappade. Så jag vet inte riktigt vad det är du tror kommer hände här i Sverige.

Ja? Varför skulle jag inte göra det? Det är 300 miljoner människor mot en.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

VildaVittra
2015-01-19 04:49
#13

#12 Hur? Genom att visa vilken hållning man stödjer genom att välja var man lägger sina pengar sedan berätta om vad man gör genom att exempelvis starta en blogg eller en sajt på iFokus. Kanske till och med hålla höns själv och skänka bort ägg medan man berättar om sina älskade frigående höns. 

Det jag "tror" kommer hända, händer redan. Vet du att jag minst en gång i veckan får pm från personer som blivit inspirerade av min livsstil? 

Det finns mer än 300 miljoner muslimer, kommer du konvertera om de säger åt dig att göra det? Det finns mer än 300 kineser, ska du börja äta hundkött för att de gör det? Eller ska man tänka själv och inte ge vika för grupptrycket? 

Petitioner är verkningslösa, lägg dina två minuter du hade per dag på något som faktiskt har en verkan. Sluta att ansluta dej till skaran som vill mästra andra folk, och i längden bara skapar konflikter mellan folkslagen. Är inte missionerandets tid över?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[Daniela1983]
2015-01-19 06:25
#14

Brukar också skriva under sånt när jag ser det. Gör det ikväll.

Grace2009
2015-01-19 09:25
#15

Tummen upp för VildaVittra som gör skillnad, inte bara direkt för djuren utan även genom att upplysa så att fler människor reflekterar över det hela.

Personligen förstår jag inte det hemska med att äta hund, katt, marsvin, kanin, ko eller vad det nu kan vara. Det är djurhållningen som ska förbättras, inte förbjuda ätandet av "gulliga" djur. Jag förstår dock när man är ung så känns det nog bra att kunna "hjälpa till" genom att skiva på någon lista, men det är långsökt att det skulle ge någon verklig förändring i detta fall.

Vovisch nr2
2015-01-19 12:01
#16

skrivit på!🙂

-Hälsning Jossan, medarbetare på bichon ifokus-

Fialialej
2015-01-19 12:05
#17

Att ligga fyra på en topplista där den som ligger först ändå inte är bra, det är ganska irrelevant egentligen. Att ligga högt upp på en lista säger ju ingenting om hur mycket lidande vi utsätter djuren för, utan hur mycket i förhållande till alla andra. Det är stor skillnad,

TS: Jag har skrivit på din lista för att hundarna i Thailand ska slippa plågas, och jag hoppas att du gör allt du kan för att djuren i Sverige ska ha det så bra som möjligt. Steg ett är att inte köpa massproducerade animalier.

"På natten är alla katter svarta"

MissanTissan
2015-01-19 12:36
#18

#13 Tror du att du är den ända som har frigående höns eller gör skillnad på det sättet? När min mormor var vid livet så hade hon höns som vi hjälpte till att ta hand om som fick komma ut varje dag. Vart tog äggen vägen? Dom gav min mormor bort. Jag är helt medveten om att det hjälper, för våran granne köpte sedan kycklingar från henne och har dom nu frigående och även han ger bort sina ägg och visdom.
Men i helheten, vad gör skillnaden om vi som privatpersoner har frigående höns medans dom korrupta företagen inte har det?

Och bara för att folk skickar PM till dig och säger att du gör ett bra jobb betyder inte att du har ändrat något för dom, dom kan likaväl sitta och käka kött eller kyckling som levt ett hemskt liv och dött värre.

Tack till er alla andra som skrivit på!<3

Jag jobbar redan förbryllt med allt jag kan, jag har te.x. Fått en bonde att helt ändra sig. Han har köttkor som knappt fick komma ut, även om han hade flertal tomma hagar. "Det var för mycket jobb" Men efter att ha lagt 30 minuter av min tid för att prata med honom så får korna nu gå ute.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

poodlelicious
2015-01-19 12:39
#19

#18 Det låter som ett bra initiativ. Men det spelar ingen roll hur många svenskar so skriver på en namnlista. De som äter hundar i Thailand bryr sig inte om våra namnunderskrifter.

Grace2009
2015-01-19 12:43
#20

#18 Du missar tydligen något helt väsentligt med att din mormor och vildavittra ger bort ägg: De minskar konsumtionen av fabriksäggen. Går efterfrågan ner minskas produktionen också. För varje privatperson som skaffar sig höns och producerar sina egna, lyckliga ägg blir det färre ägg av sämre härkomst.

Annons:
MissanTissan
2015-01-19 15:35
#21

#18 Trycket läggs på regeringen. Så att dom måste göra något åt det. Och det funkar. Häromdagen stannade polisen en lastbil med tusentals hundar som alla fick åka till Soi dogs hundhem.

#20 Min mormor lever inte längre och hönorna har hittat ett nytt hem. Fast det kommer alltid vara någon som köper från massproduktionen.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Grace2009
2015-01-19 17:15
#22

#21 Visst kommer det kanske vara det, betyder det att det är meningslöst att verka för att merparten ska handla från schysst djurhållning? visionen är ju att det en dag bara kommer att finns etisk djurhållning. Att skriva på en lista om några hundar i Thailand lär inte ge mycket i långa loppet då det är konsumenten som har makten, inte regeringen,

axa
2015-01-19 18:11
#23

Jag skrev på.

Men ni behöver inte hacka på vår hemska djurhållning, nu var de andra Thailändska individer tråden handlade om att hjälpa. Individ som individ eller hur?

marathos
2015-01-19 19:52
#24

TS, självklart skriver jag på!!

#23 Håller med dig, individ som individ. Att man skriver på en petition för att försöka påverka situationen för hundar i Thailand, betyder ju inte att man kan göra andra saker för andra djur oavsett ras o nationalitet. Allt man kan göra för att förbättre förhållandena för något djur tycker jag ät jättebra. Ju större som skriver på osv desto större tryck blir det på politikerna och det är ofta dem det hänger på. Det är många djur i Sverige och runtom i världen som verkligen inte har det bra så protestera på!

Precis som TS skriver också så är behandlingen av hundar sämre än andra djur. Just hundar anses smaka bättre o köttet blir nyttigare om hunden är stinn av adrenalin när den dör. Det finns otroligt många vidriga sätt att få en hund att lida innan den till slut dör.

MissanTissan
2015-01-19 20:07
#25

#22 #13

Orkar inte tjafsa om det här. Tycker dock det är dåligt av er som tycker att ni hjälper djur att "attackera" folk som försöker göra skillnad istället för att snällt upplysa. Det ni lyckats göra är inte att upplysa mig positivt eller få mig att vila engagera mig när det känns som man bara får skit för det. Det är jävligt trist att det ska behöva kännas så när man gör någonting bra. Det är något att ha i åtanke nästa gång ni ska "upplysa" folk.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Grace2009
2015-01-19 20:18
#26

#25 För min del i alla fall, så känns det för mig som om du tycker det arbetet vi gör inte har någon nytta alls, då "Fast det kommer alltid vara någon som köper från massproduktionen". Lite förståelse från båda sidorna skadar nog inte i detta fall.

Katti
2015-01-19 20:39
#27

Varför vi och de? Vi gillar alla djur! Många av oss vill engagera oss för att djuren ska få det bättre. Vi har olika sätt att göra det på. Är det ett problem?

Själv skulle jag inte vilja någpt hellre än att bo på en gård och vara självförsörjande när det gäller mat. Tyvärr är det ingen möjlighet för mig i nuläget, så jag får göra vad jag kan med de medel som står till buds! Det kan vara att prata med andra om konsumentmakt eller att skriva på olika namninsamlingar. En del av detta kanske inte ger någon effekt, men det kan ´jag ju inte veta, och speciellt inte innan. Eller hur!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
MissanTissan
2015-01-19 20:49
#28

#29

Klart det gör nytta, men det är bara att inse att det kommer aldrig vara 100% bra djurhållning.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: