Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4347 ggr
JoannaLi
1/2/15, 5:12 PM

Hundförarväst

Jag söker nu en hundförarväst! Vill ha något enkelt och smidigt att hålla godis, träningsredskap, koppel som inte används i osv, som ändå sitter relativt bra intill kroppen, eftersom att jag upplevt att byxor ofta har för små/trånga eller otillgängliga fickor, jackfickor ofta är för små, och löst hängda "godispåsar" inte sitter still.  

Prio nummer ett är att den är sval. Jag söker alltså inte något värmande - ingenting i närheten! Jag går alltid varm, oavsett årstid, och jag kan klä mig efter väder, och vill att västen ska vara så neutral som möjligt, ovanpå de kläderna. 

Den får hemskt gärna ha reflexer på. Inget krav, men det vore smidigt att slippa krångla med en reflexväst och hundförarväst. 

Jag vill ha en slittålig väst. Ordentligt. Jag vill inte behöva byta ut den i onödan. 

Stora, lättåtkomliga fickor, som ändå skulle kunna erbjuda ett visst motstånd om jag böjer mig fram. Min nuvarande midjeväska får alla godisar att trilla ut så fort jag gör en antydan till att böja mig åt något håll. (Just därför blev jag lite småkär i en Boberg-väst som jag såg någonstans och nu inte hittar.) 

Jag skulle också vilja att den var relativt formpassande - och som extra bonus i kanten (ej ett krav!) att den var anpassningsbar, så att den går att ställa in så att den passar bra både med och utan vinterjacka. Möjlighet till ett midjebälte kanske?

Har ni några erfarenheter av västar, som ni har känt har varit extra bra, som ni vill tipsa om? Jag känner mig lite lost ute i väst-djungeln.

Annons:
taylor__lambert
1/2/15, 5:14 PM
#1

Följer, letar också efter en väst med liknande krav😃

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

kalindas
1/2/15, 5:17 PM
nadilda
1/2/15, 5:21 PM
#3

Jag har hurttas lydnadsväst och är totalt förälskad i den, kan ha den över ett linne under sommaren utan att bli för varm (förutom under den mest extrema hettan) och har jag den över en tjockare tröja så håller jag mig varm under hösten och våren. Den har många stora fickor och en stor ryggficka. Lite reflexer har den. Dessutom tycker jag att den är väldigt snygg ;-)

Bjallstal
1/2/15, 5:22 PM
#4

Jag har en svart oanvänd hurrta väst med tags hängande hemma. Passar m/L något intressant?

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

JoannaLi
1/2/15, 5:22 PM
#5

Där var den jag spanat på! http://www.engelsons.se/overdelar-1/vastar/pro-hundforarvast-boberg var det :)

Jag vill bara höra lite åsikter fram och tillbaka, innan jag bestämmer mig ^^

Bjallstal
1/2/15, 5:24 PM
#6

http://www.zoonet.se/sv/product/1021/Hurtta-Lydnadsvast-s-svart Denna är det jag har, säljer den med tags för 300:- inklusive frakt

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Annons:
nadilda
1/2/15, 5:25 PM
JoannaLi
1/2/15, 5:27 PM
#8

#4 Bilder på den? Är det en Agilityväst eller Lydnadsvästen? 

Vet du ungefär vad du vill ha för den, eventuellt?

Bjallstal
1/2/15, 5:29 PM
#9

Se #6 :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Bjallstal
1/2/15, 5:31 PM
#10

Bilder kan jag ordna när jag kommer hem, är hos mina föräldrar och passar deras hundar just nu :) Men är bara provad inomhus en gång så helt felfri, ska bara leta fram den i garderoben

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

JoannaLi
1/2/15, 5:46 PM
#11

#9 Haha, jo, tråden uppdaterade sig medan jag skrev mitt svar ^^

JoannaLi
1/2/15, 6:03 PM
#12

#10 Skulle du kunna mäta hur stor den är? Jag hittade en storlekstabell, men när jag skulle klicka upp den försvann den :/

Michaela-N
1/2/15, 6:05 PM
#13

Jag hade tänkt beställa en Hurtta lydnadsväst så fort den kommer in i lagret på Zoonet :) Brukar ha S i vanliga tröjor men provade en lydnadsväst i butik i strl S och den var jättestor! Så kan rekommendera er att verkligen åka och prova eller mäta hemma innan så man är säker på vilken storlek man ska ha.

Annons:
taylor__lambert
1/2/15, 6:28 PM
#14

#13 bra att dom har såna storlekar då känner man sig lite smalare XD

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Bjallstal
1/2/15, 6:53 PM
#15

Jag är en liten large och min är i storlek s och passar mig bra. Så ska fixa måtten när jag kommer hem ikväll :)

Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Mika-S
1/2/15, 7:11 PM
#16

Enligt mig och många av mina träningskompisar är denna den bästa: http://www.jamihundsport.se/traningsvast-pro-light-svart.html# Den är grymt hållbar, har en hund som är väldigt burdus och tycker det är väldigt kul att kampa och dra i mina kläder, vilket denna väst har fått stå ut endel med, vilket den har klarat utan problem. Använder min väst många timmar varje vecka och även trotts jag haft den över ett år har den inte gjort mig besviken än. Jag tycker att fickorna är väldigt bra och placerade på bra vis så man får plats med mycket och snabbt kan ta ut saker ur den. Ryggfickan är även bra och det ramlar inte ur saker ur den (som det har gjort på mina tidigare västar). Den går även att dra in i midjan så den blir mer formpassande. Den är dock inte det snyggaste jag sätt, men fördelarna väger upp det tycker jag. Rekommenderar verkligen Berravästen! Jag har haft både hurtta lydnadsväst och bobergsvästen och båda gjorde tyvärr mig besviken. Bobergsvästen var stor och klumpig tyckte jag. Den satt inte bekvämt och var allt annat kroppsnära eller särskilt snygg. Det var jobbigt att få ut saker ur fickorna och ja den var allmänt obekväm. Dock så var det flera år sedan jag skaffade min, så de kan säkert ha uppdaterat västen. Hurttavästen är skitsnygg enligt min mening och bra på de flesta vis. Men, den går allt för ofta sönder. Dragkedjorna vid fickorna lossnar. Vet många med västen som har den erfarenheten. Min höll kanske ett halvår/ett år och vad jag vet så håller dom ungefär så länge. Kort tid för en så dyr väst. Detta var även innan jag hade min unghund som kan få för sig att bita i saker som han inte ska.. Men om man tänker bort från hållbarheten så var jag verkligen nöjd med min hurttaväst.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

Luckysoul
1/2/15, 9:12 PM
#17

Jag har denna och jag tycker den är skitbra! =) Många fickor, och vindtät men du blir varken för varm eller kall i den =) Sedan är tunnelfickan  där bak skitbra för att ha kopplet i. =)

http://www.engelsons.se/overdelar-1/vastar/bobergs-hundforarvast

Haztparken
1/2/15, 9:21 PM
#18

Jag fick samma som #17 har i julklapp och är väldigt nöjd! Plats för mycket och rätt tunn också så man kan ha något under eller gå bar på sommaren. Så den rekommenderar jag! :)

JoannaLi
4/26/15, 3:22 PM
#19

Hej! Det blev inget av västen just då, jag fick prioritera annat - men nu attans! 

Det lutar starkt åt Hurttas lydnadsväst faktiskt. 

Någon sa att de var stora i storleken, så nu är jag fundersam. Är det någon som skulle kunna tänka sig att mäta sin? (S, M eller L - har jag bara något mått så är det nog lättare att räkna ut vilken strl jag borde ha :))

[Nalle-]
4/26/15, 4:08 PM
#20

Jag har hurttas lydnadsväst, tycker den är kanon! Bra passform och slitstark :) 
Har testat bobergsvästen men tyckte den var för bylsig. Och så har jag testat en väst från hööks men den var så väldigt plastig i materialet. 

#19, håller med om att de är stora i storleken, jag har s i vanliga fall men fick gå ner på xs. Då kan jag ha den över tjocktröjor men tyvärr blir det i tightaste laget över vinterjackan ;) Hade jag ägt ett måttband hade jag kunnat mäta.

Annons:
Michaela-N
4/26/15, 6:37 PM
#21

#19 Det är inte damstorlekar så ta minst 1 storlek mindre än vad du egentligen har. Jag har S i vanliga fall och XS sitter pösigt på mig om jag inte har en tjock jacka under.

JoannaLi
4/26/15, 6:57 PM
#22

#21 Problemet är ju bara att jag inte har några passande kläder att döma vad jag har för strl 🤐 Allting är begagnat/ärvt (whoo, miljön) som passar halvbra, som är lite uttöjt sen tidigare osv.

Vizzla
5/2/15, 8:58 PM
#23

Har Hurrtas men den är väldigt varm.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

JoannaLi
5/2/15, 9:20 PM
#24

#23 Åhnej, skojar du? :o Jag som hade sådana förhoppningar!

Vizzla
5/2/15, 9:36 PM
#25

Jag upplever den varm men andra kanske inte gör det :) Jag gilla när d är varmt men på sommaren så funkar det dåligt.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

russin
5/2/15, 9:42 PM
#26

Jag skulle vilja ha Arraks softshellväst - men dom har hutlösa priser….

nadilda
5/2/15, 9:55 PM
#27

Jag har aldrig upplevt hurttas väst som varm. Visst är det varmare än att inte ha någon väst alls, men jag kan lätt ha min över ett linne på sommaren utan att det blir för jobbigt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: