Annons:
Etikettvalpar
Läst 1006 ggr
Lord Vulcan
12/22/14, 6:13 PM

klövjeväska

Hur gamla var era hundar när ni la på en klövjeväska? Min schäfervalp är 6 månader och jag har provat 1 gång, en kort promenad.

Annons:
VildaVittra
12/22/14, 6:24 PM
#1

En tom klövjeväska fylld med "bomull" kan man sätta på oavsett ålder.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Lord Vulcan
12/23/14, 5:12 AM
#2

Ok. Jag frågade en bekant och hon blev helt tokig. Inte ens tom på korta rundan före 1 års ålder. Min tycker inte att det är konstigt att bära väska. Hon blir stolt nästan. Men då fortsätter jag med väskan då o då. Tack för svaret☺

VildaVittra
12/23/14, 6:20 AM
#3

Skulle man inte kunna ha en tom väska på en valp, så skulle man ju inte heller kunna sätta på ett täcke på dom. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

fridarebecka
12/23/14, 7:54 AM
#4

Vid 10 månader började vi lägga lätta vikter i den (bara så lätt att han kände att något faktiskt ligger där). Han blev 1 i september och nu efter nyår tänkte vi köpa en bra väska och börja "fysträna" på riktigt. Hittills sen september så vi fokuserat på att träna drag, promenera i jobbig terräng och backar, dvs sånt där han kan komma undan den tunga om han vill 🙂

Lord Vulcan
12/23/14, 12:51 PM
#5

#3 Hon menar att ett täcke ligger över hela ryggen medan väskan ligger mer koncentrerat på en plats.

VildaVittra
12/23/14, 8:48 PM
#6

#5 Då får du väl kontra med att en klövja ligger där ryggen är som starkast, medan täcket ligger även där den är svag. 😉

Valpar är, tvärtom mot vad som är populärt att tro, inte gjorda av glas. Kanske skulle bjuda in din vän på en slädtur, nästa gång jag ska köra in en ny valp, de brukar vara si sådär 5 månader första gången. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Lord Vulcan
12/24/14, 12:18 AM
#7

#6 Tack. Då fortsätter jag med min tomma väska ett tag sedan ökar vi tyngden. God Jul alla. 🌲⛄

Kitten86
12/24/14, 7:59 PM
#8

Håller med tidigare inlägg om att en tom väska ser jag inga problem att låta den unga hunden bära kort sträcka för att vänja in den. Som sagts så är ju inte en klövjeväska tyngre än t.ex. ett hundtäcke. Och en bra klövjeväska belastar ju hunden på precis rätt punkter/ställen på hunden! Lättare tynger kan börja läggas i runt 12-18 månaders ålder.

#6
Spännande info! Springer de jämte de andra hundarna när du "kör in dem" eller sitter de fastspända i sele som de andra draghundarna?

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

VildaVittra
12/24/14, 10:48 PM
#9

#8 Det beror på hund, en del försöker dra i halsbandet om man låter de springa bredvid och då är det bättre rent fysiskt om de har ett dragsele på sig. Navdi fattade direkt vad det var som förväntades av henne, mattes lilla speta. 😍

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kitten86
12/25/14, 10:30 AM
#10

#9
Okej. Måste ju definitivt vara en stor fördel att köra in en hund tillsammans med (bredvid) hundar som redan är inkörda!

\Medarbetare på Sheltie Ifokus\

Upp till toppen
Annons: