Annons:
Etikettbeteende
Läst 710 ggr
oh-la
12/20/14, 8:44 PM

smitta hunden med gäspningar

satt och kikade p å något program på tv, där det bland annat handlade om gäspningar och hur dessa smittade mellan människor. i slutet visade dom att även hundar smittas av gäspanden, precis som vi människor. har något med empati att göra. självklart var jag ju tvungen att prova på min hund och det funkade faktiskt! jag kunde smitta henne med gäspningar. 3 av 4 gäspningar smittade på henne så hon också gäspade!

har ni testat på era hundar? funkar det?

tyckte det var så jäkla häftigt. trodde inte alls att det skulle funka på ett djur, men tydligen :)

Annons:
Aristarcos
12/20/14, 8:50 PM
#1

Jejjemen funkar fin fint, även att läska hunden med att slicka sig runt munnen innan man ger den mat 😃så börjar den också slicka sig runt munnen.

Marr
12/20/14, 8:52 PM
#2

Ja det gör det faktiskt t.o.m. på katter, fast inte flera gäsp på rad vad det verkar som. 😃

Jag blir också smittad när dom gäspar…😉

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

oh-la
12/20/14, 9:39 PM
#3

#2, samma här 😃 fast jag är hopplöst enkel att smitta med gäspningar…

Ambrose
12/20/14, 10:26 PM
#4

Kan inte smitta Nita med gäspningar. Hon tittar på mig och undrar vad jag håller på med :P men sedan är hon ju en löjligt självständig hund.. så det påverkar säkert :P

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

-Aida-
12/20/14, 11:24 PM
#5

de funkade inte på min hund, men han sträcker på sig när jag gör de, så de smittar i alla fall.😂

Lord Vulcan
12/21/14, 2:58 AM
#6

Funkar absolut här oxå. Har ni provat nysningar? Min nyser flera gånger på rad.

Annons:
oh-la
12/21/14, 11:31 AM
#7

Tydligen funkar det bara på hundar som är över 7 månader, innan dess är deras kognitiva förmåga inte tillräckligt utvecklad. Hade varit intressant att veta om vissa raser har lättare att bli smittade. Jag har en staffe.

Marr
12/21/14, 12:14 PM
#8

#7 Min är snart 7 år. Det är en Shiba.

#6 Kan få honom att möjligen fnysa då stället för nysa…för utbyte av godis.😃

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

-Aida-
12/21/14, 1:07 PM
#9

#6 Nysa funkade inte på min alls.

Upp till toppen
Annons: