Annons:
Etiketthälsa
Läst 3871 ggr
Bobbymilu
2014-11-28 12:55

Min hund åker på baken

Min hund åker på baken och jag har hört något om analsäckar som skall tömmas. Min man skrattar åt mig och säger att jag inte skall göra en stor grej av detta. Det är en Coton Tulear och han äter Barf, just nu kyckling och nötbullar från Granngården. Har lite besvär med att bajsa och jag mejlade fabriken, som säljer dessa produkter och dom svarade att det är lite mer hårdsmält. Kan jag ge Chiafrön eller något för att han skall göra "korvarna" lösare? Han är mycket piggare med denna mat och vill leka mycket, förr låg  han mer och sov,

Annons:
Lord Vulcan
2014-11-28 13:00
#1

Loppfrö ger jag min hund. På din beskrivning låter det som det är problem med analsäckarna . Hade en jrt som gjorde samma sak. Rådfråga en vet.

Majken!
2014-11-28 13:21
#2

Avmaska hunden.

Bobbymilu
2014-11-28 13:24
#3

Tack för råden!

[Juel70]
2014-11-28 13:33
#4

Det kan ju vara analsäckar eller parasiter, men min hund brukar "torka rumpan" på det sättet efter hon gjort nummer 2 🙂

vallhund
2014-11-28 13:39
#5

Visst kan det vara analsäckarna, brukar vara den troligaste orsaken till beteendet.

Kyckling o nötbullar skulle jag inte klassificera som att hunden BARFas. Hur vet du att hunden får i sig alla näringsämnen den behöver? Får den i sig för mycket eller för lite ben(mjöl) eller för mycket ben?

Avföringen blir ganska vit o omvandlas till pulver om man petar på den efter något dygn, om hunden får i sig för mycket ben/benmjöl. Hundmagar behöver oxå vänja sig med ben/benmjöl för att inte bli förstoppade.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Bobbymilu
2014-11-28 15:06
#6

Till Vallhund! Jag har köpt två påsar en med kycklingkött och en med nötvom och det står B.A.R.F.Basic  på båda och jag har litat på detta. Innan vi flyttade till Kritinhamn köpte jag Klass  Nordic, men här har jag inte hittat detta.Vad ger du för råd?

Annons:
-Aida-
2014-11-28 16:09
#7

en hund jag känner åker på rumpan hela tiden, hon har varit till veterinären för undersökning och avmaskning men hon har alltid gjort så sen hon var valp, vi förstår inte varför.

vallhund
2014-11-28 16:42
#8

#6 Ställ frågan inne på http://barf.ifokus.se/ Där finns flera som har koll på olika färskfoder, vilket är det du utfodrat din hund med vad jag förstår.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[Tilde]
2014-11-28 19:23
#9

Det är väl "färdig barf"? Alltså så man ska slippa blanda ihop allt hunden behöver själv, så har de satt ihop allt i de där bollarna, inklusive vitaminer och grejer 🙂 Vet inte om det behövs något extra tillskott dock.

Men ja, det låter som analkörtlarna eller eventuellt någon parasit som kliar?

vallhund
2014-11-29 17:32
#10

BARF så komponerar man själv, övriga som säljs som kompletta färdigblandade foder går under betäckningen "färskfoder."

Vad gäller märket "Mush" så framstår dom inte speciellt seriösa i mina ögon. I denna tråd hittade jag en länk till http://www.viljacenter.se/FILOSOFI2

http://hundar.ifokus.se/discussions/545fba428e0e744986004f36-shadowfilosofin?participating-2

Blev nyfiken då hon skrev om BARF, som om det vore hon som kommit på konceptet. Undrade vilka muskelparasiter som var vanliga i Sverige som BARF skulle förhindra att hundarna drabbas av.
Dom om min förvåning när jag hittade exakt samma text på Mushs hemsida. Vem av dem uppfann BARF? O vem plagierar vem?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Lord Vulcan
2014-12-01 10:46
#11

#7 Kan ha haft problem från början och blivit bra men beteendet kan vara en fix idé nu.

Upp till toppen
Annons: