Annons:
Etikettövrigt
Läst 1309 ggr
Emmats_
2014-11-27 17:52

Mässpriser

Hejsan! 

Är det någon som varit på hundmässan föregående år och vet ungefär hur priserna på hundtillbehör brukar ligga? Jag tänker först och främst på hundförarväst, brukar dem ligga på ungefär samma pris som vanligt?

Även andra grejjer, har ni uppfattat det som att det är flera bra rabatter och sänkta prisen eller är det som i vanliga butiker?

Vet att detta kan vara svårt att svara på, men bara funderar!

Annons:
LuLeLo
2014-11-27 19:30
#1

Undrar jag med. Vad är det förresten för varor som finns i mässan?

Tass Josephine

Thaisilk
2014-11-30 22:35
#2

På de stora hundmässorna som Hund-14 (Stockholm/Älvsjö nu i december) eller MyDog (Göteborg i januari) finns massor för hundar och även lämpliga kläder för deras ägare.

Det kan vara enstaka grejer som erbjuds billigare till "Mässpriser" men det mesta kostar som vanligt - och ibland mera.  Hurtta t.ex. hade monter i samband med decemberutställningen i Älvsjö häromåret och de tog till min förvåning ca 75 -100 kr MERA  för t.ex. sina täcken o hundförarkläder än vad andra företag tog.

Catta-
2014-12-01 00:34
#3

Jag tycker att prylar som tex leksaker, pälsvård, godis, koppel, halsband m.m kan vara riktigt bra priser på men kläder till människa och hund brukar vara dyrare än i affär.

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Lon@
2014-12-01 19:47
#4

Ja, Hurtta brukar vara dyra så det lönar sig definitivt att gå runt och kolla läget först. Sen har vi Hundakademin vars "Mässpris" var en bra bit högre än om man köpte via deras hemsida eller direkt hos dem 🤐.
Men visst kan man göra kap, risken är väl dock att man köper lite mer än man tänkt…

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Upp till toppen
Annons: