Annons:
Etikettuppfödning-och-valpning
Läst 1398 ggr
hund_katt
11/26/14, 5:49 PM

Importera från Norge?

Bara nyfiken nu, och lite intresserad av en kennel i Norge, men tror inte att det kommer bli något. När man köper hund från Norge, och den är registrerad i NKK osv, kan man ändå gå på utställning osv eller måste man fixa en svensk stamtavla? Och vad finns det för vaccinationer osv man måste göra för att importera från Norge? Kommer säkert fler frågor sen, men det är vad jag kommer på nu. Och om någon har erfarenheter av personlighetens kennel(iNorge), skriv gärna vad du tycker om dom. Skriv gärna i pm.

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Miner00
11/26/14, 6:03 PM
#1

Lite nyfiken! Vilken ras? Får man fråga det?

Vattnadal
11/26/14, 6:03 PM
#2

Jag har norsk hund. Hon chippades innan flytt, vaccinet tog jag vid 12 v. Stamtavlan kom på posten en dag sen, då de ofta registrerar valparna först när alla valpar är sålda. Sen skickade jag stamtavlan till SKK, och fick tillbaka den med svenskt regnr, så Ingrid kan ställas ut och tävla.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

hund_katt
11/26/14, 6:06 PM
#3

#2 jaha, så man skickar in stamtavlan så man får svenskt regnr, ok. Då förstår jag c: Men är det några andra vaccineringar man måste göra, typ rabies(T.ex. Tror inte rabies finns i Norge, eller tar man rabies vaccin där med?) #1 shetland sheepdog c:

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Upp till toppen
Annons: