Annons:
Etikettlydnad
Läst 781 ggr
Lizelda
11/24/14, 10:32 PM

Träning

Jag har nog aldrig skrivit här inne men nu är det dags. Hemma har jag en åtta månaders tik som jag ska testa i mars för att sedan utbilda henne till assistanshund. Då behöver hon dock kunna basic lydnad och gärna mer för att kunna snabba på utbildningen lite. Så hur gör jag nu? Funderar på att klickerträna henne men jag har aldrig gjort det och inte lärt mina andra hundar tricks och sådant heller så jag är helt lost… Min tanke är att lära henne stanna, sitt, ligg, fot, kom hit och eventuellt något mer. Vad tycker ni? Och hur ska jag gå till väga? Tänkte börja med alldeles för mycket godis i början för att sedan vänja ut det då jag inte har tid att skynda långsammare än det går.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
CissiD
11/24/14, 10:41 PM
#1

Tycker det är en jätte bra idé! Fot är något som tar en liten stund att träna in. De andra går någorlunda fort beroende på hunden. Och kommunikationen mellan dig och hunden. Jag rekomenderar att titta på youtubeklipp som visar hur du ska göra. Tills sitt och ligg gillar jag den här: https://www.youtube.com/watch?v=ENcl04S6tio&index=9&list=PLMssKIjsDxXmMGypWsr8u-yGOUSoPoozb

Till stanna denna: https://www.youtube.com/watch?v=TrS5__HZvwM&index=13&list=PLMssKIjsDxXmMGypWsr8u-yGOUSoPoozb

Till stanna har han flera stycken som visar hur man gör och även hur man fortsätter och gör det svårare för hunden. 

Fot tittade jag på denna när ja började: https://www.youtube.com/watch?v=elKsANmYVTI&index=35&list=PL1912AA0D771586FA

har inte själv tränat så mycket fot ännu men de andra kan min vovve :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Lizelda
11/24/14, 10:42 PM
#2

Tack så mycket, ska kolla in dem! :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

CissiD
11/24/14, 10:51 PM
#3

Positive traning har bra videor på de andra sakerna också. De kan ha lite olika metoder som funkar olika bra på olika hundar. På min valp funkade Zac George sätt utmärkt och hittade positive traning när ja ville ha lite mer tricks att titta på. Sen finns 

https://www.youtube.com/channel/UC-qnqaajTk6bfs3UZuue6IQ

som jag tycker är bra. Har flera andra också men har inte hunnit kolla igenom dem så vet inte om de är bra eller inte. Tyvärr är alla på engelska men de visar bra hur man ska göra så de göra om man tycker engelskan är jobbig. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Lizelda
11/24/14, 11:07 PM
#4

Engelskan är inga problem och den där Zac verkade väldigt vettig :) Lite väl entusiastisk och klämkäck för min del men verkade veta vad han pratar om i alla fall ;)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

LuLeLo
11/25/14, 7:22 AM
#5

Rekommederar en allmänlydnadskurs eller vardagslydnadskurs ifall du gillar att gå på kurser. Där får man ett bra startpacket i området ni vill lära er om.

Tass Josephine

Lizelda
11/25/14, 12:21 PM
#6

Jag vill gå på kurs på Hundens Hus i Göteborg men inte säkert att jag kan ta mig dit så jag försöker hitta andra kurser på närmare håll. Det behöver dock vara inomhus då jag blir så motvillig varje gång om jag vet att jag kommer frysa och då är det ingen ide liksom.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
CissiD
11/26/14, 12:55 PM
#7

#4 Ja men de får man ta när man har instruktörer som gör gratisvideor till os vanligt folk :) Han är duktig men vissa videor är det en del reklam för hans sponsorer i början. Mest de nyaste filmerna men de är bara att spola över. :) Jag går kurser med mina och det har varit jätte bra men det är alltid bra att ha något att träna på när man är hemma, det kanske inte finns kurser eller man inte har råd just då. Kommer du på ett trick du vill lära hunden så är det bara att söka på det på engelska. Det klurigaste är att komma på vad tricket kan heta på engelska och vilket trick man vill lära hunden :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Lizelda
11/26/14, 1:36 PM
#8

Jag vill gå kurs på Hundens Hus i Göteborg men kan inte ta mig dit så det får bli hemmaträning :) Men ska fortsätta kolla videos då :)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Upp till toppen
Annons: