Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1134 ggr
Pooka
2014-11-24 09:52

hämta valp

Hej~ Idag ska vi äntligen åka o hämta lilla valpen:) Vad ska man tänka på att ta med sig när man hämtar? Jag har med mig koppel,halsband, bajspåsar, skål och vatten. Något mer jätte viktig att ta med?

Annons:
Ihima
2014-11-24 09:56
#1

Ett tips. Ta med en filt från ditt hem som valpen kan sniffa på och bekanta sig med doften. Och gärna någon leksak

Fridaaaa
2014-11-24 10:02
#2

Hundsele eller transport hunden kan åka i (om ni åker bil alltså).
Jag tog inte med mig något, visserligen åkte hon bara bil ca 30 min, hämtade hem direkt efter besiktningen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cahira
2014-11-24 10:08
#3

Kamera. :P

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

CissiD
2014-11-24 12:12
#4

Ja håller med #3 kamera är viktigt! Vi hade mobilkamerorna och bilderna blev väl inte de bästa men de är helt ovärderliga för oss! 

Sen tycker jag godis och ett litet tuggben är bra att ha med. Vi började bilresan med att sitta och mata vår valp med godis sen fick han en liten tuggpinne som han tugga lite på innan han somnade. Han pep inte en ända gång i bilen. Men det är ju individuellt från valp till valp också. Men det är mitt tips. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Kallaterrier
2014-11-24 12:20
#5

Förutom vad övriga har sagt så lägger jag till en rejäl rulle hushållspapper om valpen skulle kräkas av bilturen, en ganmmal handduk att ha i bur eller på säte om ni har en bilsele.

Lycka till med valpen!

Pooka
2014-11-24 12:22
#6

Har varit o köpt tuggben och transport bur nu c: Kamera har jag tyvärr ingen så jag får nöja mig med mobil bilder

Annons:
Cahira
2014-11-25 03:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Håller med om papper och handdukar, Frodo blev åksjuk men det blev inte Ixxi. Man vet aldrig. :) 

Frodo som valp. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: