Annons:
Etikettoff-topic
Läst 7357 ggr
Michaela-N
11/7/14, 9:39 PM

Hemliga tomten 2014

I år kör vi med en favorit i repris då intresset verkar finnas, kul!

"Hemliga tomten" innebär att vi medlemmar på sajten skickar julklappar (hundrelaterade, givetvis 🙂) åt varandra. Det går till så att varje anmäld medlem får en annan medlem att skicka julklapp till. På så vis både får man både ge och ta emot en liten present! Som namnet antyder är tomtens namn hemligt och avslöjas först när alla fått sina klappar.

Så här gör du för att vara med:

Skriv ett meddelande i denna tråd om att ni vill vara med. Skicka sedan ett PM till mig med namn, er adress och tre ledtrådar om era hundar. Exempel:

  1. Min hund älskar pipleksaker!
  2. Jag tycker inte om rött.
  3. Min hund tål inte spannmål.

Ledtrådarna är inga önskelistor. Din hemliga tomte ska själv få klura ut något roligt att ge!

Sista anmälningsdatum är den 25 november.Den 26 november får man ett PM med ett användarnamn och tillhörande adress och ledtrådslista. Detta användarnamn är alltså personen man ska skicka till.

Var gärna lite kluriga! Tre ledtrådar är inte så mycket att gå på, men om man kikar runt på forumet efter användarens inlägg så kan man få reda på mycket mer. Har ni inte fått reda på hundens ras till exempel, så är det smart att titta i bildtrådar och liknande. Får man en ledtrådslista som i mitt exempel, så måste man ju inte köpa en blå pipleksak bara för att det är enklast. Men man får!

Inspiration till julklappar hittar du här

Regler

  • Julklappspriset ska vara minst 100 kronor inklusive frakt. Det är inte kul att få en present av lågt värde om man själv skickat något dyrt!
  • För att få delta måste du ha varit medlem på iFokus i minst 3 månader och skrivit minst 50 inlägg/kommentarer på andras trådar.
  • Paketen måste skickas innan den 10:e december, annars kommer de inte fram i tid. Det är inte alls roligt att få paketet flera dagar efter julafton, så snälla tänk på det!
  • Anmälan är bindande. Har ni anmält er, så ska ni skicka ett paket. Det är inte det minsta kul att inte få paket alls när man själv har skickat. Ett hett tips är att redan leta upp en julklapp innan julstressen börjar!
  • Om din hund har några särskilda allergier, nämn detta i ledtrådslistan.
  • När du lämnar in paketet hos Posten, begär kvitto på att du skickat in ditt paket. En kopia på detta kvitto ska skickas till mig på PM. Detta för att säkerställa att alla skickar sina klappar!

**Tomtelistan
**_(avslöjas vartefter man fått sin julklapp)
_

Fridaakesson -> DeniceP

LinaK -> Kajsa&Hero

Kajsa&Hero -> Sigriiid

Sigriiid -> Fridaakesson

fridaaocrazy -> thea_thea

IngridSvensson -> Fridarebecka

Amethyst94 -> fridaaocrazy

Animalluver -> IngridSvensson

thea_thea -> Killen

Killen -> Animalluver

tetri -> Amethyst94

Fridarebecka -> Perly

Perly -> tetri

DeniceP -> LinaK

Annons:
LuLeLo
11/7/14, 10:23 PM
#1

Minst 100kr inkl frakt, då kan ju presenterna variera ganska mycket i prisklass. Jag kan t.ex skicka nått för 300kr exklusive frakt, och få något för 100kr inkl. frakt. Är det inte bättre om man sätter ett fast belopp, som föremålet ska vara kring? T.ex 100-200 kr, man får ge dyrare om man vill men då kan man inte räkna med något dyrt tillbaka.

Tass Josephine

LinaK
11/7/14, 10:26 PM
#2

#1 Fast vi resonerade lite så att vi inte tror att någon kommer spränga minimum gränsen på 100:- så extremt att vi behövde sätta en maxgräns. Men du har en poäng, får se vad Michaela tycker 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Michaela-N
11/7/14, 10:28 PM
#3

Visst kan man ha ett maxbelopp - men varför begränsa egentligen? Väljer du att skicka något för mer än 100 kr har du gjort ett aktivt val att skicka något för mer än 100 kr. Du kan inte förvänta dig att själv få något till ett högre värde än 100 kr inkl frakt. Men tror å andra sidan att det är få som lägger ut 300 kr på en julklapp till en okänd medlem! 😉

LuLeLo
11/7/14, 10:39 PM
#4

#3 Haha, jovisst är det så :). Men iom att det står minst 100kr, så tolkade jag det som att man kan räkna med just mer :).

Nä, men det låter skoj det här. Jag undrar bara hur ni gör för att motverka fusk? Alltså, att folk anmäler sig men inte skickar nått. För även om man ska PM:a kvitto till TS, så är ju presenten redan postad då, och den som inte skickar present kommer ändå att få en.

Tass Josephine

Michaela-N
11/7/14, 10:55 PM
#5

Med kraven på anmälan som finns så hoppas vi kunna minimera risken för "oärliga" tomtar. Skulle en sådan situation ändå inträffa kommer vi att bistå med julklapp åt medlemmen som blivit utan. Ingen som skickat ska gå julklappslös!

[Tilde]
11/7/14, 11:19 PM
#6

Funderar på att vara med - är ju i Sverige över jul och kan lätt skicka iväg paketet i Malmö för billigare frakt… 😃 Hur skickar ni paketen egentligen? I kartong eller helt enkelt i en färdig julklapp?

Annons:
Michaela-N
11/8/14, 11:33 AM
#7

#6 När jag var med sist så hade jag turen att få ett "offer" som bodde bara fem min med buss från mig, så jag åkte och lämnade det personligen 😃

Men när jag skickat saker tidigare har jag använt postens gröna vadderade kuvert. Supersmart med "allt-i-ett", man köper ett kuvert där frakt upp till 2 kg ingår. Den minsta påsen kostar 32 kr.

[Tilde]
11/8/14, 11:41 AM
#8

#7 Haha vilken tur! 😂 Men det låter smart! Tänkte bara att vissa har ju skickat tjocka gosedjur och liknande, kanske svårt att mosa ner en sådan i ett kuvert.

Men vi får se, jag har ganska mycket att köpa redan och tight med pengar, så jag återkommer om jag vill vara med. 🙂

Michaela-N
11/8/14, 11:43 AM
#9

#8 Om man vill skicka ett gosedjur till exempel är det nog lättast som du säger, att lägga det i en vanlig påse eller helt enkelt slå in med omslagspapper och sätta frimärken på :) Men om man vill skicka flera småsaker som tuggben osv då kan jag rekommendera det vadderade kuvertet.

[Tilde]
11/8/14, 12:03 PM
#10

#9 Haha jag är helt "noobig" på det här med att skicka saker. Men tack för hjälpen :) Jag ska kika på det. 🙂

thea_thea
11/8/14, 12:50 PM
#11

Jag vill vara med! Edit: jag har bara skapat 31 trådar men kommenterat 700+. Kan jag inte vara med då?

Michaela-N
11/8/14, 1:04 PM
#12

#11 Kul! Till inlägg räknas inte enbart trådar man skapat, utan även kommentarer på andras trådar! Så du är helt klart safe! 🙂

Candy123
11/8/14, 1:07 PM
#13

Går det att vara med fast man bor i Finland eller blir frakten alldeles för dyr? :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Annons:
Michaela-N
11/8/14, 1:37 PM
#14

#13 Vi har inte riktigt funderat över om vi ska tillåta tomtar utanför Sverige. Just eftersom det inte bara blir dyrt för dig, utan även för din tomte som får betala frakten till dig.

LinaK
11/8/14, 2:40 PM
#15

Ett tips är att man bokar frakten med schenker, där fyllar min i mottagaren och då kan man spåra paketet. Om man går in på ett schenker ombud så kan man få en vadderad påse att skicka i.

http://www.privatpaket.se/bokning/bokning.aspx?utm_source=skickaenkelt&utm_medium=homepage&utm_campaign=skickaenkelt

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
11/8/14, 2:56 PM
#16

Om man har två hundar, ska man skriva ledtrådar för båda eller 3 gemensamma ledtrådar?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/8/14, 2:57 PM
#17

#16 När jag anmälde mig skrev jag tre gemensamma 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
11/8/14, 2:58 PM
#18

#17 Ok då gör jag samma 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karolina-H
11/8/14, 5:31 PM
#19

Skulle vilja vara med har dock bara skrivit 15 inlägg men har 244 kommentarer på andras inlägg går det bra?

Codeavalone.blogg.se

Michaela-N
11/8/14, 5:41 PM
#20

#19 Det går bra! Läs #12. Lägger in det i #0 också så inga fler blir förvirrade.

Annons:
Perly
11/8/14, 9:26 PM
#21

Låter spännande, ska räkna mina slantar framåt den 25:e. :)

Alltid Oavsett

Honestyisdead
11/9/14, 8:01 PM
#22

Putt

Nevina
11/9/14, 11:30 PM
#23

I reglerna står: "När du lämnar in paketet hos Posten, begär kvitto på att du skickat in ditt paket. En kopia på detta kvitto ska skickas till mig på PM. Detta för att säkerställa att alla skickar sina klappar!" Men om jag inte skickar en låda (paket), utan ett kuvert (brev)? Man får ju inga kvitton av att man postar ett brev. Får man alltså inte använda kuvert då, utan måste stoppa presenten i en för stor låda ihop med bubbelplast så att presenten inte far omkring, gå till posten och betala extra dyr frakt bara att få ett kvitto? Och så undrar jag hur du menar att man gör när man skickar en kopia på kvittot i PM till dig? :)

LinaK
11/9/14, 11:52 PM
#24

#23 Jag får alltid ett kvitto på dom frimärkena jag köpt för att skicka mitt paket (när man skickar det som brev) de är det kvittot vi tänker oss. Blir ju som en liten säkerhet då man kan kolla datum på kvittot osv :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Nevina
11/10/14, 12:07 AM
#25

Tack för snabbt svar! :) Fast om man redan har frimärken hemma som man vill använda så funkar inte det. Just nu har jag inte några dock eftersom att jag har postat flera kuvert med presenter, så jag måste köpa nya frimärken ändå. Men vanligtvis har jag alltid frimärken hemma. Och jag går inte till postkontoret när jag ska posta brev, jag lägger kuverten i den gula brevlådan. Men du har inte svarat på hur du menar att jag ska kunna skicka en kopia på kvittot via PM till dig?

LinaK
11/10/14, 12:13 AM
#26

#25 Ja har man frimärken hemma som man vill använda så får man ju säga till isåfall. Vi tänkte att man kan ta ett kort på kvittot med antingen en vanlig kamera eller med sin mobil och sedan skicka via PM eller via sms (jag har ett nummer som inte används ofta som man kan skicka till om man hellre vill det) Kanske verkar komplicerat och jobbigt men vi försöker minska risken att folk ska anmäla sig och sen inte skickar. Det är en rolig grej att vara med på men tyvärr måste vi sätta lite gränser i år. Vi hade inte behövt anordna detta alls men med tanke på att många verkade intresserade så försöker vi lösa det på så vis det går :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Nevina
11/10/14, 12:20 AM
#27

Jaha, då är jag med! :) Nej, jag tycker inte att det är krångligt alls! Men då kanske du skulle byta ut ordet "kopia" till "foto". Jo, jag läste tråden från 2012 och jag förstår att man behöver någon typ av "försäkring".

Annons:
Moag
11/10/14, 12:28 AM
#28

Om man vill skicka paketet som brev (vilket ju är betydligt billigare) och bara lägga det i brevlådan, kanske man helt enkelt skulle kunna fota när man lägger på paketet i brevlådan så adressen syns?

Nevina
11/10/14, 12:35 AM
#29

#28 Jag funderade också på det! :)

LinaK
11/10/14, 12:59 AM
#30

#27 Ja vi får byta ut det ordet så det blir tydligare 🙂

#28 Jätte bra idé ju, vill man göra så går det jätte bra 👍

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

DeniceP
11/10/14, 1:42 AM
#31

Jag vill vara med! :)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Nevina
11/10/14, 1:55 AM
#32

Jag vill också vara med!

LinaK
11/10/14, 3:13 PM
#33

Puttar upp denna och hoppas att flera anmäler sig nu 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fridarebecka
11/10/14, 5:58 PM
Annons:
fridaaocrazy
11/10/14, 6:55 PM
#35

Hade man inte kunnat göra en tråd senare när alla fått sina paket? 

Då hade alla kunnat lägga ut en bild på sin hund tillsammans med julklapen, så att man fått se ifall presenten var uppskattad 👍

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

fridaaocrazy
11/10/14, 7:02 PM
#36

Jag vill vara med 🙂

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

lovechivas
11/10/14, 7:03 PM
#37

Åååh vad roligt jag vill absolut vara med! :D

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

IngridSvensson
11/10/14, 7:42 PM
#38

Jag vill vara med! 😃


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

LuLeLo
11/10/14, 8:34 PM
#39

Jag vill också vara med :D. Vad skojsigt!

Tass Josephine

Michaela-N
11/10/14, 8:56 PM
#40

Som kopia räknas såklart foto. Man behöver inte scanna in kvittot, kort räcker fint. Och som sagt funkar kort på själva paketet också jättebra!

Förhoppningen är ju att alla tomtar ska vara ärliga, såklart. Det är därför vi sätter dessa krav, inte för att vi tycker det är kul att krångla till det för er medlemmar Skämtar

#35 Det fixar jag!

Än så länge är det 7 anmälda. Hoppas fler är sugna på att vara med!

Animalluver
11/10/14, 10:10 PM
#41

Jag vill vara med, men har inte skrivit så många inlägg, mest kommenterat, får jag va med iaf? :)

Annons:
LinaK
11/11/14, 7:30 PM
#42

#41 Ja absolut får du vara med. Det handlar som sagt om kommentarerna man skrivit och inte inläggen.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Michaela-N
11/11/14, 8:33 PM
#43

#41 Absolut. 🙂 Läs #0, står 

  • För att få delta måste du ha varit medlem på iFokus i minst 3 månader och skrivit minst 50 inlägg/kommentarer på andras trådar.
Animalluver
11/11/14, 10:51 PM
#44

Härligt,  :) är med!

Fridaaaa
11/12/14, 10:18 AM
#45

Ni som skriver att ni är med, glöm inte att Pma också 🙂 (så man inte glömmer det)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/12/14, 10:13 PM
#46

Puttar upp tråden lite såhär på kvällskvisten.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lojs
11/12/14, 11:14 PM
#47

Måste det vara något till hunden? Får det vara något hundigt till ägaren?

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

tetri
11/12/14, 11:21 PM
#48

Jag vill vara med! 🤓

feral jesus

Annons:
Michaela-N
11/13/14, 9:47 AM
#49

#47 Hundrelaterat ska det ju vara i alla fall, så vill du köpa till exempel en bok om lydnad så borde det ju också gå.

DixieBC
11/13/14, 10:26 AM
#50

Jag vill väldigt gärna vara med! :)

Besök gärna min blogg - Minsvartvita

Candy123
11/13/14, 1:18 PM
#51

Hur mycket kostar det att skicka som brev från finland till sverige/sverige till finland :)

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Perly
11/13/14, 2:26 PM
#52

#51 Beror på storlek och vikt men finns kalkylator för utrikesbrev med Posten på http://www.posten.se, antar att det finns något motsvarande i Finland?

Billigaste (upp till 50g, ickes krymande) kostar 14kr att skicka inom Europa.

Alltid Oavsett

[Sammymyheart]
11/13/14, 10:52 PM
#53

Skulle gärna vilja vara med dock inte skrivit ngt här men vi har två tibbar i alla fall.

IngridSvensson
11/14/14, 12:00 AM
#54

Varför har du frågat om hemliga tomten i så många andra siter för #53 ? Inget påhopp eller så, mest nyfiken.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

[Sammymyheart]
11/14/14, 12:04 AM
#55

Jag har bara frågat i 3 grupper då jag tycker det är roligt o köpa julklappar till andra.

Annons:
IngridSvensson
11/14/14, 12:05 AM
#56

#55 Okej. Jo det är kul att ge julklappar till folk! 😃


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Michaela-N
11/14/14, 10:18 PM
#57

12 anmälda, skoj! Hoppas på fler :)

Perly
11/14/14, 11:18 PM
#58

Är på, skickade just iväg ett meddelande. :)

Alltid Oavsett

LinaK
11/18/14, 7:35 PM
#59

Puttar upp denna lite 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Michaela-N
11/24/14, 2:17 PM
#60

Sista anmälningsdag imorgon!

Michaela-N
11/25/14, 9:31 AM
#61

Hittills är dessa anmälda:

Fridaakesson

LinaK

Kajsa&Hero

fridaaocrazy

IngridSvensson

Amethyst94

Animalluver

thea_thea

tetri

Fridarebecka

Perly

DeniceP

Viktigt! Om du är anmäld (via PM till mig) men inte finns med på listan, meddela mig omgående!

Fridaaaa
11/25/14, 9:40 AM
#62

Spännande 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Killen
11/25/14, 10:18 PM
#63

Jag vill vara med :-D

kissmekate.blogg.se

Michaela-N
11/25/14, 11:03 PM
#64

Sista chansen nuuuu 😃

Michaela-N
11/26/14, 4:15 PM
#65

Då var anmälan stängd och ni som anmält er har fått ett meddelande från mig med namn på den ni ska tomta för. Lycka till!

htt
11/28/14, 12:48 AM
#66

Åh neej! Jag hade jättegärna varit med men missade det totalt då jag inte varit inne på någon vecka :( Nåväl bättre lycka nästa år :D

Karolina-H
12/9/14, 9:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Oh idag fick jag min julklapp eller klappar får jag väl säga då det var 3 stycken! Tack så jätte mycket kommer uppskattas väldigt av vovvarna och matte 😃 visar även det fina rimmet jag fick på kortet!

Codeavalone.blogg.se

Michaela-N
12/9/14, 9:35 PM
#68

#67 Vad roligt, fina klappar du fick! Din tomte var kanske som du redan listat ut LinaK.

Imorgon är sista dagen för att skicka klapparna. Glöm inte att skicka någon form av foto/kvitto när ni skickar julklappen!

Karolina-H
12/10/14, 10:09 AM
#69

#68 Japp jag listade ut detta :)

Codeavalone.blogg.se

Annons:
Michaela-N
12/10/14, 9:43 PM
#70

Fem av er har inte skickat något meddelande till mig och intygat att paketet är inlämnat. Ni har fått PM om detta.

Perly
12/11/14, 3:24 PM
#71

Mitt paket kom idag, ska försöka hålla mig från att öppna även om jag tjuvläst rimmet 😊

Alltid Oavsett

fridarebecka
12/11/14, 4:49 PM
#72

Mitt kom också idag, vi försöker hålla oss till julafton om det går 😃

Karolina-H
12/11/14, 5:11 PM
#73

Nä tålamod är inte min grej så här öppnas presenter så fort man får dem :)

Codeavalone.blogg.se

LinaK
12/11/14, 6:54 PM
#74

Håller tummarna att alla har skickat sina paket nu 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Liikea
12/11/14, 7:05 PM
#75

hoppas alla får julklapparna då. synd att inte jag hann va me. jajja

Haringenregnbåge :(

IngridSvensson
12/11/14, 8:41 PM
#76

Hoppas jag med. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Annons:
Killen
12/13/14, 7:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Jag fick mitt paket igår ☺ Har ingen aning vem som är min tomte, men leksakerna var extremt populära 😃

kissmekate.blogg.se

Michaela-N
12/13/14, 7:29 PM
#78

#77 Vill du veta? 😃

thea_thea
12/14/14, 7:49 PM
#79

Väntar på mitt paket… Längtar!

Fridaaaa
12/15/14, 12:12 PM
#80

Fick mitt paket idag 👍 Vet inte om jag ska öppna det nu eller inte, är så nyfiken haha

*öppnade, och var förmodligen andra hemligatomten jag är med i skulle jag gissa, så inget paket än*

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thea_thea
12/15/14, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Fick mitt paket idag ! Tror jag vill öppna det nu… Shhh!

LinaK
12/16/14, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Mitt paket kom idag 👍 Kan säga att hundarna blev glada, dom fick av det torkade godiset och åt det med god aptit 😛 Sigge ligger just nu och leker med fleeceleksaken och försöker förgöra den. Tack snälla till den som skickade, vet inte vem det var då jag inte fick några ledtrådar.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
12/16/14, 2:40 PM
#83

Hoppas mitt kommer snart😃

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Michaela-N
12/16/14, 11:19 PM
#84

#82 Din tomte var DeniceP. 🙂

Killens tomte var thea_thea.

Ni som inte fått era paket än, håll ut! Samtliga tomtar har meddelat att deras paket är på väg :)

DeniceP
12/17/14, 3:52 PM
#85

Stämmer bra att jag tomtade för LinaK! 😁 Jag ska hämta ut mitt paket på posten idag, vet redan vem min tomte var eftersom avsändaren står på avin 😉 Vi ska dock inte öppna det förrän på julafton!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

Animalluver
12/17/14, 9:22 PM
#86

Suukko

Fick paketet idag, ett "överlkört djur" som hon verkligen älskar! 
Sen vet jag inte riktigt vad det andra är, en boll iaf, kanske aktiverings boll eller bara lek boll, haha men vi tackar vem det nu än är :)

Fridaaaa
12/18/14, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Fick mitt paket idag! 👍
Hundarna blev glada, Roxy älskade den leksaken 😃 Godiset får de smaka i helgen 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
12/18/14, 4:52 PM
#88

#86 Bollen ska låta när man vrider på den, gör den inte det? 

Din tomte var Killen.

#87 Din tomte var Sigriiid :)

Fridaaaa
12/18/14, 5:02 PM
#89

#88 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Michaela-N
12/20/14, 7:52 PM
#90

Hoppas nu att alla fått sina klappar och är nöjda och glada. 

Ni som deltog och vill tycka till om det här arrangemanget, snälla hör av er till mig i PM om vad ni tycker ska förbättras eller vad som är bra så jag vet till nästa år :)

Annons:
[Amethyst94]
12/20/14, 8:31 PM
#91

Har fått min men ska inte öppna förrän på julafton! Glad

IngridSvensson
12/20/14, 9:38 PM
#92

Fick paketet idag och öppnade det. :)


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

fridarebecka
12/20/14, 11:45 PM
#93

Vi har tjuvöppnat och tjuvsmakat…

Vi fick en kampleksak och en påse godis, tror det var frolic? Trassel är väldigt nöjd, gottegris och "kamphund" som han är 😃
Jag har funderat på att köpa frolic som godis till honom ett tag men inte gjort det, nu vet jag ju att han gillar det iallafall!

tetri
12/20/14, 11:48 PM
#94

Fick mitt för en vecka eller så sen, väntar tills julafton med att öppna det!

feral jesus

DeniceP
12/22/14, 11:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#95

Eftersom vi skulle iväg över jul, och hundarnas paket var ganska stort, så fick de öppna sitt redan idag!

OJ vad glada de blev!
Men jag måste säga, den där nöffgrisen var inte kul för en mattes stackars öron, men unghunden tyckte att det var desto roligare! ;)

(Om ni vill se fler bilder så gjorde jag ett inlägg om paketen på min blogg, som är länkad i min signatur)

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

LinaK
1/5/15, 2:48 PM
#96

Hoppas alla fått sina paket nu och öppnat dem? 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Animalluver
10/29/15, 12:41 PM
#97

Hoppas detta blir igen igår. det va väldigt roligt :)

Annons:
thea_thea
10/29/15, 3:44 PM
#98

Ja, det var jättekul förra året!

LinaK
10/29/15, 4:22 PM
#99

Planerna är att det blir i år igen :) håll utkik!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

lollynonna
10/29/15, 4:50 PM
#100

Om det blir i år är jag med!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

IngridSvensson
10/29/15, 6:44 PM
#101

Jag vill också vara med. Dock vart jag lite besviken på den som gav oss julklapp. Jag skrev att jag hade en liten hund som gillar bollar, tror jag t.om skrev ras och storlek. Sen fick jag en gigantisk boll iaf.. Vore kul om den som ger, läser noggrannt vad man skriver.


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Animalluver
10/29/15, 7:38 PM
#102

#101 Ingrid. Jag var tomte åt dig. Tyvärr så stog det inget om att du hade en liten hund på pmet. Sen att du säger att du är besviken på julklappen är jätte trevligt när man försöker göra något snällt. Sen så stor var den inte men förstår om du inte kan använda den om du har en jätte liten hund☺

IngridSvensson
10/29/15, 7:47 PM
#103

Det kanske jag inte gjorde, ber om ursäkt för det. Jag har en liten hund så den vart rätt stor bollen. Men men, får vara tydligare nästa gång så det inte blir besvikelser!


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Animalluver
10/29/15, 8:35 PM
#104

Ett tips till den som ska göra nytt inlägg om detta. Att man ska kunna ha med i pmet , liten, mellan eller stor hund.(såklart kan man ha fler men då behöve man kanske inte skriva specifikt till vem. tanke bara ^^ :)

Annons:
IngridSvensson
10/29/15, 9:41 PM
#105

Smart! Jo för vissa kanske det inte spelar roll om storlek och så, men det vore en bra idé ifall man önskar sig leksaker, bollar eller bara har en hund som ogillar små/stora saker. x) #104


Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 
RegnbågeStjärnor

Fridaaaa
10/30/15, 2:28 PM
#106

Jag tror man fick skriva ev allergier, vad hunden gillade och storlek på hund, om jag inte minns fel :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: