Annons:
Etikettdrag
Läst 1875 ggr
Liikea
10/31/14, 3:30 PM

Bra sele?

Anser ni att det här är en bra sele? Har inte så bra erfarenhet om sådant tyvärr. 🙂

Haringenregnbåge :(

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
10/31/14, 3:46 PM
#3

Hurttas y-sele som du länkar till är toppenbra tycker jag, har det till båda mina hundar 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jonniis
10/31/14, 3:47 PM
#4

Bra då att det blev rätt länk den här gången 😉


Liikea
10/31/14, 3:50 PM
#5

#3 Kan jag göra sönder någons syn? Va hur går det till? 😕Bra att den är bra, tänker nog köpa en sån. Eller vi i min familj. :)

Haringenregnbåge :(

Fridaaaa
10/31/14, 3:52 PM
#6

#5 Det har jag inte skrivit. Läs om läs rätt 😉
För synskadade står det "länk frågetecken frågetecken (så många frågetecken du har), svårt att förklara, men det räcker med 1 oavsett, blir jobbigt att läsa för andra ändå.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Liikea
10/31/14, 3:55 PM
#7

#6 Okej, :)

Haringenregnbåge :(

Storip
10/31/14, 3:56 PM
#8

Min kompis lånehund har en sån :)

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Hildgrim
10/31/14, 4:03 PM
#9

Jag har haft en sådan. På min hund sitter den åt för mycket i armhålan vilket ledde till skavsår. Nakenhund iofs så ingen skyddande päls.

nadilda
10/31/14, 4:09 PM
#10

Jag tycker att de är helt okey, remmen under magen hade dock kunnat sitta lite längre bak. På gränsen till att den skaver i min hunds armhålor. Sedan så har vår neon gula färgat av sig på vår hund och ringen där man har kopplet flög av när hon drog till. Men annars så har den varit bra, har en röd nu och den har varken färgat av sig eller gått sönder.

Wellcraft
10/31/14, 5:04 PM
#11

Om selen är bra eller ej beror på hunden.
Men generellt så skulle jag säga ja.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Candy123
10/31/14, 5:30 PM
#12

Vi hade hurttas för men nu har vi rukkas y-sele och den sitter mycket bättre :) http://www.grizzlyzoo.se/hundselar-Rukka/form-neon-y-sele-nylon-orange/

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

HerrMoro
10/31/14, 7:36 PM
#13

Jag är inte överdrivet förtjust i Hurttas y-sele, den sitter ofta väldigt tight vid armbågen men samtidigt löst där fram. Hade den förut på min ena vovve men har nu en från Zero DC, short harness heter den. Numer finns det riktiga återförsäljare i Sverige, jag vände mig direkt till tillverkaren, då finns även möjligheten att måttbeställa. Har även deras dragsele och är väldigt nöjd med båda. Dessutom har de många olika färger att välja på.

http://dogmania.se/product/zero-dc-sl

Annons:
Kallaterrier
10/31/14, 8:04 PM
#14

Kvalitetsmässigt är den bra, vi har haft vår i över fyra år och den är knappt sliten alls. Om den passar din hund går inte att säga utan att du provar den. På hunden alltså ;)

[Akilles1]
10/31/14, 10:19 PM
#15

kass kvalité tycker jag min hund drog sönder det när vi tränade spår… är inte så förtjust i hurtta collection….

Fridaaaa
10/31/14, 10:26 PM
#16

Jag tycker det är bra kvalité 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

5ara
10/31/14, 10:31 PM
#17

Hurttas y-sele hamnade för långt fram i armhålorna på min så jag har Rukkas y-sele nu istället. Den är jag supernöjd med! Så som de andra säger är det allra bästa att prova hur den sitter på just er hund

Lathundarna
11/1/14, 9:14 AM
#18

Vad som är bra på en hund kan vara kasst på en annan. Personligen föredrar jag rukka och kör på det i både halsband och sele.

Michaela-N
11/2/14, 4:14 PM
#19

Rensade i tråden och la in rätt länk i #0 :)

Nej, jag tycker inte någon av Hurttas selar är bra. Y-selen passar bäst till hundar med kraftig bröstkorg, till exempel hundarna du länkade till + bullhundar mfl. Sätter man Y-selen på hundar som är ganska tunna (som min t.ex) så flyttar sig hela selen lite framåt och det bidrar till att den bakre remmen sitter och skaver i armhålan. Jag har/hade en y-sele till min hund, han fick dock blödande skavsår i armhålorna av den och sen dess har vi inte använt den.

Jag rekommenderar därför starkt att du väljer en sele som inte sitter som ett kryss över ryggen utan en längre variant, Rukka har sådana :)

Upp till toppen
Annons: