Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 5741 ggr
Fridaaaa
10/31/14, 12:09 PM

Vettigt torrfoder i större säckar?

Kollar runt lite efter torrfoder till Lillan, men hittar inget vettigt i större säckar, allt är typ 13 kg och under 😕  Någon som vet?
(färskfoder går inte av olika anledningar).

Förstår inte varför det inte göras i större säckar för oss med stora hundar 😕

OBS RC t.ex är uteslutet.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
rimfrost417
10/31/14, 12:22 PM
#1

Min "stora" äter Robur som är på 15kg.Kan det va´nåt´? Inte så stor skillnad

men 2kg är 2kg i alla fall.

Fridaaaa
10/31/14, 12:25 PM
#2

#1 Läst lite om den men ganska låg kötthalt 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Garm
10/31/14, 12:27 PM
#3

Gjorde en snabb sökning på Animail för att se större säckar.

https://animail.se/hund/hundfoder?standardnetto=16-1000000

kalindas
10/31/14, 12:32 PM
#4

Acana och Orijen finns i 18 kg säckar

/Elisa

russin
10/31/14, 12:39 PM
#5

Vissa foder (Four Friends t ex) finns ju i uppfödarsäckar (17 kg). Kolla om du kan få köpa sådana - fast du får ju inte uppfödarrabatt då, men det borde ändå bli billigare.

Fridaaaa
10/31/14, 1:25 PM
#6

#4 Orijen blir på tok för dyrt tyvärr. Acana får jag kolla, inte sett att de har 18 kg

#3 Inga vettiga förutom 2, varav den ena är alldeles för dyr.

#5 Vilka foder finns i uppfödningssäckar? Och går det lätt att få tag på när man inte är uppfödare? *edit* hittade four friends 17 kg på bland annat vetzoo 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Hildgrim
10/31/14, 1:41 PM
#7

Det du efterfrågar finns inte. ^^

Wellcraft
10/31/14, 1:43 PM
#8

Kolla in Acana(18 kg), taste of the wild (13 kg säckar), Orijen (18 kg),

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
10/31/14, 2:11 PM
#9

#7 Mycket dumt tycker jag 😕

#8 Orijen är tokdyrt tyvärr. Acana har jag kollat lite, taste of the wild är just 13 kg dvs för lite.

Hittade Four friends i 17 kg, är väl någelunda vettigt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
10/31/14, 2:45 PM
#10

#9 Four Friends är inget jag skulle ge mina vovvar, men ger ju inte torrfoder öht så är lite partisk, men vettigare än många andra torrfoder skulle jag nog säga att det är.
Tråkigt att det är både ris & potatis i det dock.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
10/31/14, 2:51 PM
#11

#10 Nog inget man kommer ifrån på torrfoder tyvärr. Hade helst gett färskfoder till henne men fungerar inte pga flera olika anledningar så måste ge torrfoder 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
10/31/14, 2:58 PM
#12

#11 Alltid tråkigt när det inte funkar.
Men testa du det som känns bra och rätt, du kan ju alltid kompa i lite kött el liknande någon gång ibland.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
10/31/14, 3:19 PM
#13

#12 Är inte så att hon inte mår bra på det men handlar om frysmöjligheter samt kostnadsfråga (blir 1000-1200 kr/månad till henne)

Ja det brukar hon få ibland 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Mischa
10/31/14, 4:37 PM
#14

Tyvärr går nog bra innehåll och stor säck inte alltid så bra ihop om man inte får någon form av kvantitetsrabatt typ vid köp av pall. Eukanuba har en sort som heter everyday som ligger på 18/19kg.

≧◔◡◔≦

Mischa
10/31/14, 4:40 PM
#15

Vill tillägga att man bör räkna på dagspressen och inte kilopriset eftersom olika foder kan vara olika dryga. Ett billigt foder kan därmed vara dyrare att ge än ett som kostar mer att köpa in.

≧◔◡◔≦

Mischa
10/31/14, 4:41 PM
#16

* Dagspriset ( Autocorrect)

≧◔◡◔≦

Fridaaaa
10/31/14, 4:47 PM
#17

#15 Jo fast ändå dåligt att det inte finns så många märken som har stora säckar för t.ex de med stora hundar eller med många hundar, av bland annat praktiska själ tänkte jag.  Kvalitén blir ju inte sämre för att det är mer i en säck?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kalindas
10/31/14, 5:55 PM
#18

Hade valt Acana. 🙂

/Elisa

LuLeLo
10/31/14, 6:31 PM
#19

Kan du inte bara köpa två säckar samtidigt?

Tass Josephine

Fridaaaa
10/31/14, 6:34 PM
#20

Frågan var i #0: Varför finns det så få stora säckar. En fråga som slog mig när jag söker annat foder till Lillan.

#19 Bättre med en stor säck en två mindre tycker jag, och i regel billigare också på längden, bland annat. Samt att det blir dyrare också.
Så slipper man dessutom släpa på 2 säckar om man köper det i butik eller inte får det hemkört.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
LinaK
10/31/14, 6:59 PM
#21

http://m.zoozoo.com/#/product/2645 Acana finns som sagt och det hade nog jag valt. Att tänka på angående orijen är att det inte blir så dyrt då man inte behöver ge så mycket då kötthalten är relativt hög i fodret. En 18 kgs säck räcker nästan tre månader till mina två på 12 och 6 kg. Så det blir inte så dyrt faktiskt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
10/31/14, 7:07 PM
#22

#21 Blir för dyrt tyvärr, eftersom det blir att jag måste köpa 1 säck per månad 😕
Haft fodret en kort period men blir för dyrt till så stor hund 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
10/31/14, 7:10 PM
#23

Kan inte hantera av någon anledning:
Jo var mest en tanke varför så få märken har större säckar, får kollat runt på flera foder, och de flesta är 13-14 kg eller under, mest dåliga foder (finns såklart undantag) som har stora säckar. Så var mest fundering varför det görs så få med stora säckar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dogg
10/31/14, 7:14 PM
#24

zooplus.se på nätet har hemkörning och har ekonomipack på foder tex två 13 kg säckar taste ot the wild till bra pris.  Du får också poäng som ger mer procentrabatt ju mer du handlar. De är snabba att skicka och har mycket bra tugg också.

Fridaaaa
10/31/14, 7:20 PM
#25

#24 Zooplus hemkörning (via posten som kör ut här) fungerar tyvärr inte som det ska. Beställt nämligen från danska sidan många gånger (skickas från samma i Tyskland som .se). Sedan måste man tyvärr ha direktbetalning där också.  Blir tyvärr för dyrt på en gång också (över 1000kr)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lizton
11/1/14, 1:02 PM
#26

799 kr för 18 kg Acana Chicken and Burbank Potato och för mycket aktiva hundar 899 kr för 18 kg Acana Sport & Agility och för känslig mage 18 kg Acana Dog Lamb & Okanagan Apple för 999 kr. Billigare foder är Doggy Professional som också finns i 18 kg-säck från 399 kr.  Allt hos animail.se

Fridaaaa
11/1/14, 1:13 PM
#27

#26 För mig är inte doggy vettigt tyvärr.

Som jag skrivit tidigare: Var mest bara en tanke varför det finns så dåligt utbud på stora säckar när det finns så många stora hundar samt många med många hundar 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
kalindas
11/1/14, 2:59 PM
#28

#27
Har du kollat Olivers? http://www.olivers.dk/

Förr hade de rabatt i förhållande till hur många säckar man köpte. Vet inte om de har kvar det.

/Elisa

Kallaterrier
11/1/14, 3:05 PM
#29

#26 Det finns kanske fler som har små och få hundar? Det är ju dumt att köpa stora säckar om man riskerar att innehållet blir tråkigt och kanske dåligt för det inte hinner ätas upp i tid.

Vad du kan göra är ju att kontakta tillverkare och återförsäljare för att påtala ditt behov. Det är ju inte säkert att tillverkare och återförsäljare är medvetna om hur stor den målgrupp som du tillhör är.

Fridaaaa
11/1/14, 3:31 PM
#30

#29 Det är ju omöjligt att veta hur det är med det. Jag tror pesonligen att de vill tjäna mer pengar.Fler säckar = mer pengar än lite större säckar = färre säckar, så tror jag i alla fall. 
Nu tänker jag 15-20 kgs säckar. Har man stor hund går det åt fort, speciellt om man skulle t.ex ha två stora (nu har inte jag det men en tanke) eller då t.ex uppfödare. Så tänker jag ialla fall 🙂

#28 Hittade bara 12 kgs. Bara jag som tycker det är enklare med större säckar till stor hund 🙂 Med förvaring och ja flera andra anledningar.
Har annars ev foder jag ska testa men måste tyvärr köpa två säckar, trist men måste man så måste men är därför jag tycker det är synd att så många inte har lite större säckar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/1/14, 6:09 PM
#31

#27 Finns ju "vettigare" foder i stora säckar till stora hundar men det är ju för dyrt enligt dig (förstår dig dock) Men ja det finns ju som sagt om det var det du ville ha svar på 😛 Förstod inte riktigt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
11/1/14, 6:13 PM
#32

#31 Som jag skrivit mer än en gång var undran varför det är så märken som inte har så stora säckar. 😉 Mer av de dåliga fodrena som har det vad jag märkt 😕
Ja runt 1000kr/månad blir för mycket 😕 Hade velat ge färskfoder men flera saker som gör att det inte går så 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

russin
11/1/14, 8:05 PM
#33

Varför det inte finns så otroligt mycket stora säckar är pga hanteringen - det är tung att lyfta större säckar och det är anledningen till att många 15-kilos säckar numera blivit 12-kilossäckar.

Många har däremot rabatt av något slag - vissa även storköpsrabatt. För min del är innehållet viktigare än att det finns stora säckar, så jag tycker du ska börja med att bestämma dig för vilket/vilka foder som är bra och sedan höra av dig till tillverkaren/grossisten och höra hur man kan få storköpsrabatt.

Fridaaaa
11/1/14, 9:03 PM
#34

#33 Sällan de brukar ha så mycket i rabatt tyvärr när man bara köper 2 säckar 😕
Samt måste beställa i så fall.
Det är det jag funderar på vad jag ska ge nämligen.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
russin
11/2/14, 8:23 AM
#35

#34 - fast många är dom som ger rabatt med en säck gratis efter et visst antal köpta säckar. Det finns även dom som ger storköpsrabatt till dom som köper mycket och ofta att det blir detsamma som kennelrabatt.

Fridaaaa
11/2/14, 10:04 AM
#36

#35 Ja jag har dessvärre inte råd att göra storköp på många säckar på en gång. Max två säckar beroende på priset.
Brukar sällan vara så "stor" skillnad på en och två säckar där jag hittat i alla fall 😕
Hittat där man får första säcken gratis om man prenumererar på säckar men inget jag vill ta (tror man är bunden i så fall ett visst antal månader och det vill jag inte vara).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
11/2/14, 11:07 AM
#37

Acana köper i stor säck och delar på den med 2 andra med små hundar på så sätt blir det billigare kg pris på fodret. Våra gillar fodret ett tips är att man provar och ser att dina två hundar gillar äta det genom kanske köpa mindre påse först. För det är trist OM man köper stor säck om hundarna skulle rata fodret. Lycka till med hitta ett bra foder i stor säck :)

Fridaaaa
11/2/14, 11:11 AM
#38

#37 Sant, men hade köpt liten först för att se, är få torrfoder Lillan har ratat 🙂 
Ja stor säck går ju åt snabbt, fördel med liten hund xD

Inväntar svar från vetzoo ang four friends 17kgssäcken.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjoopa
11/2/14, 11:20 AM
#39

Du kan inte höra med någon uppfödare om du får köpa/beställa foder via hen? Ofta har ju uppfödare rabatter så jag tänkte om du känner någon uppfödare som skulle kunna tänka sig att köpa fodret åt dig och så köper du av hen det? Vet inte om man får göra så men annars är det ju en idé? :)


Fridaaaa
11/2/14, 11:46 AM
#40

#39 Känner/vet tyvärr ingen sån uppfödare här :/ Bara med liten hund eller de som kör på färskfoder :/
(avskyr ordet "hen" xD).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjoopa
11/2/14, 4:58 PM
#41

#40 Synd :) Jag gillar heller inte ordet "hen" ;) Men min mobil bara tjorva och ville rättstava när jag skulle skriva han/hon :P


Annons:
Fridaaaa
11/2/14, 5:02 PM
#42

#41 Ja det är synd :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[TeamGolden]
11/2/14, 6:28 PM
#43

Alltså man måste ju tänka hållbart, när jag väljer foder (haft Magnusson s i över ett år och bytte nu i våras till spannmålsfria Sams field) tänker jag först och främst "kommer jag ha detta foder i kanske hela hundens liv?" Det finns ingen anledning att byta foder hit och dit om hunden funkar bra på ett foder, och tänka hållbart är då alltså att det blir billigare i längden för dig om du bestämmer dig för ett foder och håller dig till det då efter ett visst antal köpta säckar får man rabatter, kuponger, klippkort och kanske t.o.m en säck på köpet. Jag håller med dig om att det är värt att köpa en stor säck istället för flera små hela tiden men dina krav är väldigt höga samtidigt som du vill ha över 13kg vikt får det heller inte vara för mycket för ni måste bära fodret hem (antog jag det som när du skrev ang hemkörning) jag vet inte vilken vikt som skulle vara perfekt för dig men jag kan iaf rekommendera Sams Field, de har flera olika säckar för olika hundars energinivåer och olika stora säckar.

Fridaaaa
11/2/14, 6:56 PM
#44

#43 Vem har sagt något om att byta hit och dit? Jag byter inte "bara för att". 
Man kan aldrig veta om man kommer ha ett foder ev hela hundens liv eller inte, mycket som kan hända eller liknande som gör att man inte kan ha det fodret längre. 

beror ju på vart man köper fodret ang rabatter och kuponger 😉
Är inga krav, är önskemål, inte samma sak. Enda krav jag har är att det inte ska innehålla massa spannmål som t.ex doggy. Samt att det måste finnas i minst 15 kgssäckar (allra helst), inte kosta över 700 kr/månad. Så nja högra krav tycker jag verkligen inte att det är?  Var bara en önskan att flera foder skulle ha större säckar, samt funderingar kring varför inte fler har det och så, så du har nog missuppfattat till viss del 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/3/14, 3:21 PM
#45

Jag är nyfiken på varför färsk mat inte fungerar? Reser ni mycket? Annars låter det ju helt klart som du kan spara stora pengar på att gå över till rått. :P

Ursäkta att jag frågar när du skrev att det inte gick av olika anledningar. Jag är bara nyfiken på vad anledningarna är.

tjoopa
11/3/14, 3:23 PM
#46

#45 Det står längre upp i kommentarerna, i #13 :)


Fridaaaa
11/3/14, 3:23 PM
#47

#45 Nej reser inte mycket. Har inte tillräckligt med frysplats, då det skulle gå ut 34-35 kg färskfoder i månaden med Roxy´s. Vi får inte plats med en stor frysbox heller tyvärr. Sedan har vi inte hittat något foder här som inte skulle gå på under 1000kr/månad till så stor hund.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/3/14, 3:34 PM
#48

Hur mycket äter hunden egentligen? Räknat i rå mat då. ;P

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 3:36 PM
#49

#48 Hon väger 50 kg och ska enligt uträkningar äta ca 1 kg färskfoder per dag.
Den lilla på 3,8 kg äter ca 100-150 gram per dag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/3/14, 3:41 PM
#50

Verkar ju tyvärr som du bara har att välja på torrfoder med väldigt mycket spannmål eller att barfa (på billiga ingredienser) i så fall. :/

Fridaaaa
11/3/14, 5:10 PM
#51

#50 Barf tar ju med massa plats i frys 😕 Hade inte blivit så billigt heller om jag inte hittat från slakteri eller så som velat bli av med det då jag inte hade köpt utländsk kött i affärerna, äter inte ens det själv.
Nej torrfoder med mycket spannmål kommer jag inte ge. Inte sagt att det MÅSTE vara storsäck, som jag skrivit många gånger var det en fundering varför det inte finns så många märken som har större säckar. 
Måste ju köpa 2 säckar om det krävs, bara så drygt, därav mina funderingar.

Hur är fodret four friends? Någon som har erfarenheter av det fodret?
Standart rekommenderar många med, stor skillnad mellan det och FF?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Dexterr
11/3/14, 7:01 PM
#52

Vilket torrfoder ger du nu? Kan du inte beställa två säckar av de fodret då istället?

Dexterr
11/3/14, 7:01 PM
#53

Vilket torrfoder ger du nu? Kan du inte beställa två säckar av de fodret då istället?

Dexterr
11/3/14, 7:01 PM
#54

Vilket torrfoder ger du nu? Kan du inte beställa två säckar av de fodret då istället?

Agda
11/3/14, 7:06 PM
#55

Jag köper Purizon från zooplus.se. Det fodret är i 13,5 kg säckar, ibland har de 100 kr rabatt på säckarna, också har de billigare pris om man köper två säckar (99 eller 159 kr billigare beroende på sort).

Fodret innehåller inget spannmål, och har hög fett och proteinhalt så man behöver inte ge så mycket utav det (min hund på ca 23 kg får ca 160 gram foder/dag, enligt säcken ska en hund i den storleken ha ca 300 gram). Nackdelen är att det är ganska små bitar.

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 7:16 PM
#56

#52 Minns inte exakt vad det heter, men har svårt att få tag på det 😕

#55 Zooplus har vi problem med leverans ifrån ut hit tyvärr, måste hämta ut det och jag orkar inte bära det själv 😕 Ja små bitar går inte till vår stora hund tyvärr.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjoopa
11/3/14, 8:11 PM
#57

Testa något av Acana ' spannmålsfria foder :) Finns i både 6,8 kg och 13 kg. 799 kr kostar 13 kgs påsen :)


Fridaaaa
11/3/14, 8:21 PM
#58

#57 Finns 18 kgs med. Men blir för dyr månadskostnad med 1000kr/månad tyvärr.  (står i tråden) Sedan är det ganska små bitar där i :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mischa
11/3/14, 8:29 PM
#59

Vad är ditt "tak" för vad du har råd med?

När jag läser igenom tråden så känns det spontant som att du får göra lite uppoffringar i dina krav eftersom mer eller mindre alla förslag är för dyra.

≧◔◡◔≦

Ralktad
11/3/14, 8:35 PM
#60

Alltså, du vill inte ge ett skitfoder, men har inte råd med ett bra foder, varför köpte du en stor hund?

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Fridaaaa
11/3/14, 8:37 PM
#61

#59 Står i tråden, ca 700kr/månad

#60  Står ingenstanns i hela tråden att jag inte har råd att ge bra foder. Dyrt är inte  = bra alla gånger. 

Hon är snart 7 år, vi har haft henne i ca 6½ år. Så är ingen nyköp eller liknande heller. Så nope inget av det du skrev stämmer för 5 öre.
Och hade gärna fortsatt med det jag har nu, men har svårt att få tag på det numera :/

Fortfarande inte fått svar på vissa frågor jag ställt i tråden.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ralktad
11/3/14, 8:43 PM
#62

Senast i #58 skrev du att det blir för dyrt, vilket jag tolkar som att du inte har råd, och Acana är ett prisvärt foder.

Min blogg - schäfer, lydnad & bruks

Medarbetare på Hundar.ifokus

Annons:
Anibaz
11/3/14, 8:44 PM
#63

Hur mycket äter hon per månad då, på ett ungefär? Mina käkar Standardt, två hundar på 26 kg och 27 kg. En säck på 13 kg räcker i 4-5 veckor åt dem och den sort jag köper kostar 499 kr. Originalen kostar ca 449 kr.

Fridaaaa
11/3/14, 8:50 PM
#64

#62 Skrev att det är för dyrt med 1000kr per månad. Det betyder inte att man inte har råd med bra foder eller inte ha råd med stor hund. 
Samt att vi har haft Acana till henne men är inte så värst stora bitar i den :/

#63 Går efter något mått, men är ungeför 350-400 gram per dag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Daniela1983]
11/3/14, 8:52 PM
#65

Stor hund som ska födas och ett sk vettigt foder kostar, du hittar nog inget jättebilligt med de krav du har som du berättat om. Tror som 33 att inte många orkar lyfta släpa en megastor och tung säck.

Fridaaaa
11/3/14, 8:58 PM
#66

#65 Läs tråden, upprepat flera gånger att allting inte är krav utan önskemål.  Enda kraven är att det inte ska vara massa spannmål samt inte kosta över 700 kr per månad att utfodra.
Aldrig skrivit någonstanns att det ska vara jättebilligt heller, 700 kr per månad räknar jag inte som jättebilligt.

Vore bra om folk läste vad som skrivits, istället för saker som inte skrivits :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/3/14, 9:00 PM
#67

#51 Jag skulle undvika allt foder med ris i med tanke på att det innehåller arsenik.  Så då går både Four friends och Standardt bort. Livsmedelsverket har gått ut och varnat för att barn inte bör äta för mycket ris utan att det är viktigt att variera med andra kolhydratkällor. Så det kan omöjligtvis vara nyttigt för en hund att äta ett foder som innehåller ris dag ut och dag in.

Fridaaaa
11/3/14, 9:02 PM
#68

#67 Nej då kan det inte vara så nyttigt för en hund heller. Hmm.
Många torrfoder har så mycket onödiga utfyllnader, även Acana 😕 Rena djungeln, svårt att välja

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/3/14, 9:06 PM
#69

#68 Ja tyvärr är det ju så att utfyllnad behövs för att det öht ska kunna gå och tillverka torrfoderkulor. :( Även dom mest köttrika sorterna på marknaderna ligger ändå bara på runt 50% kött. Så då är det ju hälften av påsen helt onödig. Och då är det som sagt bara bara dom som innehåller mest kött, alla "vanliga" foder lär bara innehålla en liten del kött.

Det finns torkat och frystorkad foder (torrt) som är betydligt bättre. Men dom är mycket dyrare än vanligt torrfoder så det känns inte lönt att jag nämner några märken. :P

Lycka till iaf. Jag kan tyvärr inte komma på någon mer bra sort än dom som redan nämnts. Men hoppas du hittar något som fungerar. :)

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 9:08 PM
#70

#69 Jo viss utfyllnad behövs men tvivlar på att allting behövs 😮 Men inte alltid man förstår sig på allt.
Torkat och frystorkat vet jag inte ens vart jag kan få tag på så om man inte kan beställa vill säga.  Hur mycket ungefär ska de ha av det? Och hur förvarar man det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/3/14, 9:13 PM
#71

Om man räknar på Acana som jag föreslog innan (då sa du att det var för dyrt) och hunden får 500 gram per dag så blir det en månadskostnad på ca 620 kr om du köper den stora säcken på 18 kg. Det tycker jag inte är så farligt för en så pass stor hund. Acana är ändå ett helt okej foder.

Men ja det är bara ett förslag.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Hildgrim
11/3/14, 9:14 PM
#72

#70 Det går åt rätt lite eftersom det i princip bara är torkat kött/innanmäte. Jag har inte räknat på det men det är tokdyrt. Färskfoder är betydligt billigare.

Om ni beställer kartonger från Fodax (färskfoder) så skulle det bara gå på 600-700kr/månad för eran del. Är du säker på att ni inte får in en frys någonstans? Jag har sett folk hitta på kreativa lösningar och baka in frysarna i inredningen. :P

Fridaaaa
11/3/14, 9:16 PM
#73

#71 Mjo fast blir månadskostnad ändå på 1000kr eftersom ny säck måste inköpas varje månad om man köper 18kgssäcken alltså. Så beror på hur man räknar. Haft acana men tyckte att kulorna var små i fodret till stor hund 😕 Ialla fall iden vi hade

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/3/14, 9:32 PM
#74

#73 Jo men fodret räcker ju ändå längre än en månad. Hm aja..

Magnusson då? Helt okej foder också, brukar gå att köpa på Ica Maxi och citygross om man inte vill beställa. Dom har 14 kg säckar. Dom har rätt stora kulor också, det var därför jag bytte då dom var lite väl stora för min havanais.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Grace2009
11/3/14, 9:34 PM
#75

#73 Nu tänker du väl tokigt? Det blir ju att ni får köpa nästan 1 ny säck varje månad, eftersom du har en bottenskvätt kvar i säcken enligt #71's beräkning.  Förstår inte vad du menar med " Så beror på hur man räknar." för man kastar ju inte bort det som är kvar i botten efter en månad… Jag tycker du absolut ska titta närmare på Acana. 620kr i månaden är verkligen inte farligt mycket för en stor hund.

Fridaaaa
11/3/14, 9:37 PM
#76

#74 Ja det gör det ju men räcker ju inte över 2 månader, är det jag menar, blir ändå att betala 1000kr/månad, så på sätt och vis blir det ju månadskostnad på 1000kr om man räknar så 🙂 Vet du någon dem med stora kulor?

Räknade på magnusson, enligt deras tabell ska hon ha ca 600 gram, låter mycket? Undra varför man behöver ger mer av det hmm nästan det dubbla än vad hon behöver äta nu.  Men ska läsa mer om det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 9:38 PM
#77

#75 Nej det sa jag inte heller att man gör? Vad har du fått det ifrån?
Jag tänker inte tokigt, på vilket sätt gör jag det? En säck om hon äter 500 gram per dag räcker 36 dagar om jag räknat rätt = måste inköpas en ny säck varje månad = 1000kr/månad oavsett.
Läs också vad jag skrivit om Acana 😉 just i #73.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
11/3/14, 9:42 PM
#78

#77 Där jag bor har månaderna färre än 36 dagar, men det kanske finns lokala avvikelser? Om man räknar på ett år då? 365 dagar * 0,5kg om dagen / 18kg säckstorlek = 10,14 säckar per år. Har du 12 månader per år innebär det inte att du måste köpa en ny säck varje månad. Nästan varje månad, men inte varje.

LinaK
11/3/14, 9:46 PM
#79

Fast det blir ju max 799:- då säcken kostar det per månad om du ska räkna med att du måste ha en ny säck varje månad vet inte var du får 1000:- ifrån?  Men om vi slår ut 799:- på 18 kg så blir det ett kilopris på 44,38 kr och hon ska ha 15 kg på 31 dagar (en månad) det blir ju 665:- i månaden oavsett. V

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
11/3/14, 9:46 PM
#80

#78 Vad yrar du nu om? Jag har inte skrivit att en månad har 36 dagar? 
Om jag köper en säck, så räcker den 36 dagar, dvs över till nästa månad men den månaden måste jag ju köpa en ny säck för att räcka ytterligare 36 dagar eller hur? Så på sätt och vis blir det ju en per månad i början?
Men återigen: Inte hittat ett acana med stora kulor i, den vi hade var det egentligen för små foderkulor till henne

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Grace2009
11/3/14, 9:50 PM
#81

#80 Självklart blir det en i månaden i början, men när jag räknar ut kostnader slår jag ut det på en längre period. Köper du en varje månad innebär det att du i slutet av året kommer att ha mer än en säck över. Var du får 1000kr ifrån vet jag inte heller dock, det är nog du som yrar en del här också.

Fridaaaa
11/3/14, 9:52 PM
#82

#81 En säck på 18 kg kostar 999kr, där jag kollat i alla fall. Så nej yrar ingenting.  Så första månaderna blir det ju 1000kr/månad.  
Men återigen: inte hittat ett acana med stora bitar, vi hade den "large breed" men var inte så stora bitar i den tyckte jag 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/3/14, 9:53 PM
#83

#82 Nej en säck med acana för stora raser kostar 799:- som jag skrivit innan!!

https://animail.se/acana-adult-large-breed-18kg.html

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 9:54 PM
#84

#83 Skrev "där jag tittade", var på en annan sida. 
Men som jag också skrivit: Inte hittat en med stora kulor i, vi hade den för Large breed men hon satte dem kulorna lätt i halsen för de var för små tyvärr

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/3/14, 9:57 PM
#85

#84 Vilken sida var det? För jag hittar bara sidor där det kostar 799:- 🤔

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[TeamGolden]
11/3/14, 9:58 PM
#86

Okej men när du hittar ett bra foder orkar du inte bära det hem från butiken/foderbilen för det blir för tungt, för mig låter det inte svårare än att om man nu måste möta upp foderbilen bara dra med sig en skottkärra om det är tungt att bära, eller funkar inte det?

Grace2009
11/3/14, 9:59 PM
#87

Aja, jag släpper det här. Är ju inte så att det kommer att dyka upp mirakulöst nog någon säck foder som du tycker är bra men som också får plats i din smala plånbok. Tycker du har fått flera olika förslag som har varit bra, men tyvärr verkar du inte tycka att något förslag är okej. Extra cred till LinaK som gjorde foderuträkning åt dig till och med.

Fridaaaa
11/3/14, 10:01 PM
#88

#85 Kollade det för någon dag sedan, minns inte nu. Men var runt den summan, vet att det inte stod 799 kr i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LinaK
11/3/14, 10:03 PM
#89

#88 Märkligt.

Men jag lämnar denna diskussion nu, har gett dom tips som jag har.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
11/3/14, 10:04 PM
#90

#86 Möta upp foderbilen? Vi har ingen foderbil som kör ut torrfoder här?
Kommer behöva beställa torrfodret, så måste vara hemleverans.

#87 Du behöver inte överdriva, 700 kr/månad är definitivt inte "smal plånbok". Hade jag sagt max 300-400 kr/månad för så stor hund, ja då hade det varit det.
Foderuträkning? Den kommentaren måste jag missat?  *kollar bland kommentarerna* japp den hade jag missat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Anibaz
11/3/14, 10:04 PM
#91

Då räcker nog en säck i månaden, bra foder till bra pris.

Fridaaaa
11/3/14, 10:05 PM
#92

#89 Ja jag är tacksam över dem också men Acana fungerar som sagt inte eftersom det inte är tillräckligt stora bitar i för henne som vi märkte :/

Någon som har svar på det jag frågade ang frystorkat och det som  nämnts i tråden?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anibaz
11/3/14, 10:12 PM
#93

Tillägg på #91 Visserligen är säcken på 13 kg men som sagt så borde den täcka en hel månads ranson.

Fridaaaa
11/3/14, 10:14 PM
#94

#93 Tyvärr inte om man går efter deras fodertabell. Enligt deras tabell bör hon ligga på runt 500 gram = 13 kg = 26 dagar.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anibaz
11/3/14, 10:18 PM
#95

Oavsett så blir månadspriset under 700 kr. Och enligt dig åt hon 350-400 gram på nuvarande fodret, vilket foder är det?

Fridaaaa
11/3/14, 10:22 PM
#96

#95 Ja på nuvarande fodret, som jag skrev var det utifrån Acanas lista.

Racinel Black Label får hon nu men svårt att få tag på det längre :/ Hittat det billigt innan men inte nu längre.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mischa
11/3/14, 10:23 PM
#97

#92

Frystorkat skall nog vara lufttorkat,  och de brukar kosta mer än extruderat foder.

Exempel på dessa är ziwipeak & easybarf

≧◔◡◔≦

Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 10:24 PM
#98

#97 Men ungefär hur mycket ska de äta av det i förhållande till bland annat vikt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anibaz
11/3/14, 10:27 PM
#99

#96 Acana? Jag pratar om Standardt.

Fridaaaa
11/3/14, 10:28 PM
#100

#99 Aha trodde du menade Acana då det är det vi pratat om här 🙂 Men är ungefär lika mycket av standard hon ska ha enligt deras tabell. (kollat innan)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mischa
11/3/14, 10:34 PM
#101

#98

374gr

Finns i 1kg påse (309:-) och 5kg påse (999:-)*

*ziwipeak

≧◔◡◔≦

Anibaz
11/3/14, 10:35 PM
#102

#100 Runt 450 gram/dag, senior + låg aktivitetsnivå. Detta gäller Normal. Men som sagt, oavsett så blir månadskostnaden fortfarande under 700 kr.

Fridaaaa
11/3/14, 10:36 PM
#103

#102 Ja då räcker en säck knappt på en månad.  Men ja då blir det under 700 kr per månad. Men var en som sa att det inte var så bra med riset dagligen :/
Åh detta med foder! Man blir snart gråhårig xD

#101 Oj ja räcker inte så långt då 😉

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjoopa
11/3/14, 10:48 PM
#104

Vi ger Acana Pacifica,  spannmålsfritt med 60% kötthalt. Foderbitarna tycker jag är rätt stora, typ som en 50 öring fast betydligt tjockare. Våra bichon havanais får tugga rätt ordentligt för att bitarna är så stora (bra för både tänderna, tandköttet och lite aktivering istället för att dem typ "inhalerar" bitarna). Tycker helt klart Acana är värt att kika närmare på 🙂 Men du måste ju själv vara nöjd men jag tror det kan vara svårt att hitta ett billigare foder som har lika bra innehåll och som inte innehåller ris eller annat onödigt du inte vill ge. Jag hoppas du hittar vad du söker i slutändan.


Annons:
Fridaaaa
11/3/14, 10:51 PM
#105

#104 Torrfoder hjälper ingenting för tänderna dock.
Vi har som sagt haft den "large breed" och tyckte inte det var så stora kulor, men ganska stor skillnad på vår stora hund och din lilla med 🙂
Tyvärr kommer man inte undan onödigheter i torrfoder 😕 Så är kanske lite "hugget som stucket" vilket man väljer av de bättre fodrena om man säger så, verkar det som.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

tjoopa
11/3/14, 11:24 PM
#106

#105 Det blir större tuggmotstånd med dem här större och hårdare foderkulorna så visst har jag märkt skillnad på tänderna, inga mirakel direkt men bättre än dem små mjuka foderkulorna dem åt tidigare ;) Ja, large breed borde ju ha större eller samma storlek som kulorna i Pacifica - varianten så då blir det kanske för smått. Nä man får ju aldrig lika bra innehåll i torrfoder som i färskt men av alla foder jag läst om tycker jag Acana har ett rimligt innehåll, det är inte lika mycket "skit" i det :)


LeaBus
11/3/14, 11:39 PM
#107

Ge henne uppblött så blir kulorna större.




[Forest]
11/4/14, 9:39 AM
#108

105 Du har två olika storlekar på hundarna, då kanske du skulle satsa på att köpa två olika sorter en för små hundar och en för större hund om det är foderkulorna som spelar roll med. Jag vet dom som har din ras som köper acana eller orijen inga problem alls med äta maten trots att foderkulorna är mindre. Sätter Lillan i halsen pga glupskhet? Så kan man köpa annan skål för glupska hundar. Vad räknar du med att bara Lillan ska kosta i foderväg per månad?

Fridaaaa
11/4/14, 10:03 AM
#109

#108 Den lilla äter färskfoder. 
Ja man upplever olika samt att hundar föredrar olika också. Hon är inte så glupsk, haft ett foder med lite större kulor och det satte hon inte i halsen. Hon tar stora tuggor när hon äter så tror det är därför hon kan lätt "sätta i halsen" så att hon hostar så att säga. Och när vi hade Acana hemma satte hon jämt i halsen men inte med det fodret hon har nu, vet inte hur pass stor skillnad det är då jag inte har att jämföra.
Svaret på din fråga finns i tråden.

#107 Vill inte ge uppblött. Skulle hon t.ex inte vilja äta just då, så måste det kastas, då jag inte tycker det är så fräscht på kvällen sen. 

#106 Ja lite större tuggmotstånd blir det men är en myt att torrfoder hjälper för tänderna 🙂 Det får hon ben som hjälper för tänderna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeaBus
11/4/14, 10:16 AM
#110

#109 hitta en mängd som räcker för hennes behov och aptit så slipper du slänga. Det är ju en liten ansträngning men det är kanske värt det för att kunna ge ett bra foder? Är det så att hon är väldigt kräsen så testa t.e.x blodmjöl i maten. Det hela är i slutändan en fråga om kompromisser för att kunna ge hunden det man anser vara bra.




Fridaaaa
11/4/14, 10:21 AM
#111

#110 Det är inte det som det handlar om. Ibland har hon dagar när hon inte vill äta frukost (brukar främst vara vid löp eller ibland på sommaren vid värme) och går inte att förutspå. 😮 Hon brukar äta upp sin mat för det mesta. Hon är inte så  kräsen, äter det mesta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
LeaBus
11/4/14, 10:24 AM
#112

#111 fast blir det verkligen så mycket över så ofta att du skulle gå back på det? Är det bara vid värme och löp så ha det i åtanke. Uppblött foder kan lätt vara i kylskåpet ett par timmar. Vet flera med kräsna hundar som mikrar maten 30sek innan de ger den vilken hundarna gillar.




Fridaaaa
11/4/14, 10:27 AM
#113

#112 Skrivit tydligt att hon inte äter alls just då, utan lämnar allting, och inte äter förrän på kvällen, ibland kan det gå ett dygn med innan hon vill äta. Ja ett par timmar, men hon får mat på morgonen, och sedan på kvällen, så är det varmt eller löper så vill hon inte äta förrän på kvällen, så blir ju väldigt många timmar och blir inte så fräscht tycker jag inte ens i kylskåpet :/ Återigen: ingen kräsen hund som jag sa tidigare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
11/4/14, 10:27 AM
#114

111 ger du färskfoder till lilla hunden så kan du dessa dagar hon är kräsen lägga i lite färskfoder då tror jag säkert att hon äter även vid löp och varma dagar. Har ju tre hundar och vid löp är dom piffliga med maten men färskfoder i missar dom aldrig att äta maten.

LeaBus
11/4/14, 10:31 AM
#115

Fördelar: Stora säckar, rätt pris, hög kötthalt.
Nackdelar: Små kulor som behöver blötas upp vilket kan leda till att ibland behöva slänga någon portion vid löp eller hög värme.

Bara en liten överblick på de krav du nämnt tidigare i tråden. Hade det varit mitt beslut hade jag lätt blött maten och sedan kanske slängt några portioner vid löp/värme, jag anser att det är värt det för att ge hunden bra mat.




Fridaaaa
11/4/14, 10:32 AM
#116

#114 Testat innan, är det varm dag så äter hon färskfodret och sedan lämnar det andra och vill bara ta det andra på kvällen sen. Vid löp däremot kan hon tänka sig att äta resten också, för det mesta.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
11/4/14, 10:34 AM
#117

#115 Någon portion? Under sommaren hade det blivit en hel del portioner varma somrar. Hade det varit denna sommaren t.ex hade det blivit många portioner som hade slängts om man ska se det så. 
Ska testa i förstahand att blöta upp den torrfodret hon har nu och se om hon vill äta det uppblött (vet de hundar som vägrat äta uppblött nämligen)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeaBus
11/4/14, 10:39 AM
#118

#117 Testa ge henne torrt bara på de extra varma sommardagarna? Vill hon inte ha det uppblött så testa att mikra det en kort stund, många hundar tycker inte om det om det är för kallt.




Annons:
Fridaaaa
11/4/14, 10:41 AM
#119

#118 Blir bara massa kladdande och bökigt om jag ska testa att micra det, för måste ta över det till ny skål i så fall osv. Men man kan ju dra ljummet vatten direkt på istället för att micra? 
Ska som sagt testa och se om hon vill äta detta fodret uppblött i förstahand, vill hon inte äta uppblött torrfoder så är det ju inte lönt 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeaBus
11/4/14, 10:43 AM
#120

#119 Ja somsagt, kompromisser. Kanske skulle du hitta ett annat foder så du inte behöver fixa med maten annat än att hälla den i skålen.🤐




Fridaaaa
11/4/14, 10:44 AM
#121

#120 Va? Nu vet jag ärligt talat inte vad du yrar om faktiskt? Uppenbarligen har du inte läst vad jag skrivit eller har du tolkat det hela väldigt fel och konstigt?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeaBus
11/4/14, 10:48 AM
#122

#121 Yrar inte om något alls. Jag påpekade att jag nämnt kompromisser innan. Dock verkar du inte riktigt vilja se på det på det sättet. Då gav jag förslaget att du kanske ska hitta ett annat foder så du slipper testa med att blöta/mikra fodret utan bara behöva hälla fodret i skålen. Men jag har inte några fler tips eller råd så jag har inget mer att säga.




Fridaaaa
11/4/14, 10:50 AM
#123

#122 Vet inte vart du får kräsen ifrån hela tiden.  Inte skrivit att hon är kräsen, att hon inte äter bra av det fodret hon har osv? Så jo du har skrivit saker som inte ens skrivits i tråden, som du måste ha misstolkat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LeaBus
11/4/14, 10:55 AM
#124

#123 vart i #122 nämner jag ens att hunden är kräsen? Uppblötningen är ju i så fall p.g.a att kulorna är för små och att hunden då sätter i halsen.




Fridaaaa
11/4/14, 10:59 AM
#125

#124 Du skrev inte kräsen rakt ut just  #122, men du skrev"  hitta ett annat foder så du slipper testa med att blöta/mikra fodret utan bara behöva hälla fodret i skålen" och tolkade jag som det samt att det är inte det som är "Problemet" i det hela (om du läser övriga kommentarer) 😉

Ja och jag skrev att jag ska testa att blöta upp det torrfodret hon har nu så jag ser om hon vill äta uppblött torrfoder eller inte, då det var flera år sedan hon åt uppblött torrfoder sist.  För vet de hundar som vägrar äta uppblött, och eftersom vi haft acana innan och hon satte det i halsen, vill jag ju inte köpa hem det och hon inte sedan vill äta uppblött, därflr skrev jag att jag ska testa att blöta upp detta hon har nu innan 😉 Och såklart med "ljummet" vatten och inte kallt vatten 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
LeaBus
11/4/14, 11:06 AM
#126

#125 uppblötningen är inte p.g.a att hunden är kräsen utan för att få större kulor som jag nämnt innan. orkar inte riktigt förklara mer nu, känns som om vi bara går i cirklar. Lycka till med foderletandet eller vad det nu är :)




Fridaaaa
11/4/14, 11:09 AM
#127

#126 Ja det vet jag om, inte sagt något annat heller. 
Vad menar du "eller vad det nu är"?  Det har blivit missförstånd av någon märklig anledning, inget annat.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
11/4/14, 11:13 AM
#128

116 det var knivigt om du blötlägger torrfodret + färkmaten så äter våra upp all mat eftersom dom inte kan sortera ut färskmaten

Fridaaaa
11/4/14, 11:19 AM
#129

#128 Jag har inte testat det blötlagt torrfodret, eftersom jag alltid ger torrt 🙂 Blandat runt bara men lättare såklart att sortera ut än om det är blötlagt, så visst värt att testa om hon inte gillar torrfodret enbart blötlagt eller liknande.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
11/4/14, 3:14 PM
#130

129 jag brukar vissa tider blötlägga själva mjukmaten till en vattningaregröt sen har jag i torrfodret och låter det stå och dra lite. Då får även torrbitarna smak av blötmaten ett tips när tikar är lite piffligare med äta.

Hildgrim
11/4/14, 3:38 PM
#131

Om nu enda problemet med att blötlägga Acana är att vissa måltider måste slängas så finns det väl en väldigt lätt lösning på det? Om hunden inte äter en måltid är det väl bara att lägga det i en påse och in i frysen? Sen kan du tina upp det igen till en måltid då du vet att hunden kommer äta (alltså ej vid löp eller värme).

Hildgrim
11/4/14, 3:40 PM
#132

#104 Tyvärr stämmer det inte att Acana innehåller 60% kött. Denna siffran får dom genom att väga in köttet i färskt tillstånd, alltså när det är fullt med vatten. Den totala mängden i det färdiga fodret är betydligt lägre.

Annons:
Fridaaaa
11/4/14, 3:46 PM
#133

#131 Kan man verkligen blötlägga torrfoder och sedan frysa in? Aldrig hört?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Hildgrim
11/4/14, 3:49 PM
#134

Varför skulle det inte gå? Det är inte som att näringen försvinner. :P

Fridaaaa
11/4/14, 3:50 PM
#135

#134 Nej var bara en tanke eftersom viss mat t.ex inte blir bra när man fryser det, så tänkte att blötlagt torrfoder eller så inte blir så bra fryst heller?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Akilles1]
11/4/14, 4:07 PM
#136

Jag har inte läst hela tråden men har du kollat på denna sida:

http://www.petworld.se/

Vet inte dock om dom har foder på över 13 kg men dom är iallafall billigare än dom flesta och det finns ett flertal bra torrfoder:)

Fridaaaa
11/4/14, 4:11 PM
#137

#136 Har du beställt därifrån? 
Nja flera bra hittade jag inte men några få.

Hur är Kingsmoor?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Akilles1]
11/4/14, 4:23 PM
#138

Nej jag beställde från animail.se förut men det va innan denna sidan fanns. Men nu kör jag färskfoder. Men det är rätt smidigt att få tunga säckar hem till dörren när man beställer på nätet. Kingsmoor har jag inte testat men av dom som finns så verkar deras spannmålsfria vara helt okej.

Men taste of the wilde har jag testat och det fodret tyckte jag var bra så det hade jag nog fortsatt med om jag inte kört färskfoder nu. Min hund är för kräsen för torrfoder.

Fridaaaa
11/4/14, 4:27 PM
#139

#138 Ja jag har beställt från nätet många gånger, är smidigt ja när det kommer till dörren 🙂 För behöver veta att det verkligen fungerar, för t.ex zooplus krånglar och kommer inte ut som det ska 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[Akilles1]
11/4/14, 6:31 PM
#140

okej:) vet tyvärr inte hur det funkar med petworld.se men animail.se tycker jag alltid funkat bra men där är det ju tyvärr dyrare en hos petworld

Upp till toppen
Annons: