Annons:
Etikettbeteende
Läst 1388 ggr
Cireea
10/29/14, 2:59 PM

Han skvätter inne!

Min chihuahua Kalle har fått en jäkla ovana och det är att ibland skvätta inne. Han har gjort så nästan sedan vi fick honom (2012). När vi skaffade Kalle var han ensamhund men skvätte ändå inne, det började någon månad efter han flyttade till oss och under den tiden hade vi inte förändrat något utan det började plötsligt. Det har inte ökat eller minskat sedan vi skaffade katt och valp utan det är alltid likadant, någon gång i veckan. 

Kalle kommer tidigare från en kennel med massor av hanar och tikar men då hade dom inte problemet med att han skvätte. Han gör det på köksbordet, gardiner som hänger ned till golvet och ibland på soffan även om det är ytterst sällan. Det är oftast köksbordet. 

Jag har försökt ta reda på hans problem men kan inte komma fram till något. Jag börjar bli lur på om en kastrering vore på plats men vet inte om det kommer få bort problemet. Jag tillägger även att Kalle snart fyller 8 år. 

Någon som har tips på hur vi kan få bort hans ovana? Det är inte särskilt trevligt när han kissar på möblerna.. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Miner00
10/29/14, 3:09 PM
#1

gå till en djur affär! där har medel och sånt som ska hjälpa….

Miner00
10/29/14, 3:10 PM
#2

tyvär kan jag inte något namn på det.

hoppas jag var till hjälp! :)

russin
10/29/14, 4:07 PM
#3

Jag skulle köpa en pinkskydd. Tyvärr verkar vissa småhundshanar inte vilja sluta med ovanan att parkera inne. Ett pinkskydd skyddar möblerna och kan i bästa fall f hunden att tycka det är obehagligt att pinka inne och sluta göra det när skyddet är på. Pinkskydden för hanhundar är så simpla, att dom inte stör hunden i övrigt.

Cireea
10/29/14, 4:09 PM
#4

#3 Tack för tipset! Jag funderade på att skaffa ett så det får nog bli så. Himla typiskt att han skulle få ett sånt beteende. 😕


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[Forest]
10/29/14, 9:12 PM
#5

Jag vet om ett par pinkenissar detta är vid löptider men även ren markeringpink inne. Här åkte daghunden på markeringskydd då han lätt lyfte på benet vid ett ställe. Sen kan det även hjälpa att se dom kissa och ryta i och ut snabbt som ögat. M

Cireea
10/29/14, 9:14 PM
#6

Det svåra här är att han passar på när vi inte är i närheten. Det är omöjligt att springa efter honom hela dagarna… :/


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
[Forest]
10/29/14, 9:24 PM
#7

Jag satte upp kompostgaller och var som en hök det hjälpte oss med daghunden. Nu kissa han inte inne ofta och brukade inte kissa inne hos andra men tydligen tyckte han att man ska pinka revir hos flickvännen. Han är dessutom kastrerad sen 5 år tillbaka han är ca 5 år och 7 månader.

cleia80
10/30/14, 1:48 PM
#8

Precis ett sånt här inlägg som jag letar efter! Jag har haft problem med min hane sen han var ca.1½ år då han började markera inne. Veterinären sa bara att han förmodligen hade liten blåsa. Han har kissat inne sen dess och haft kisseskydd dygnet runt i snart 6 år nu. Men efter att jag hört från en vän att hennes hund haft precis samma problem i flera år och det sen visade sig vara tumörer i prostatan och problemet försvann efter kastrering så undrar jag om inte det är samma med min hund. Jag ska försöka hitta en klinik som vill göra bara ultraljud på prostatan för att få klarhet i detta. Men de flesta verkar vilja göra en massa andra undersökningar innan och suga ut en på pengar.. Jag följer detta med stort intresse och hoppas vi kan komma fram till en lösning tillsammans!

Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com

Upp till toppen
Annons: