Annons:
Etikettoff-topic
Läst 941 ggr
MissanTissan
10/27/14, 6:33 PM

Gymnasium

Hej, jag ska nästa år börja gymnasium och vill gå hund-linjen. Det viktigaste är att min hund och mina råttor kan bo med mig. (Letar efter ett internatgymnasium) Hade tänkt himelstalund, men fick höra att man inte får ha smådjur med sig.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
MelliPirelli
10/27/14, 6:36 PM
#1

Spelar det någon roll var i landet? Ska det vara inriktning bara hund eller även andra djur?

Jag tror det kan vara svårt att få med sig både hund och råttor, oftast har internat en regel som är ett djur/per person…

Medarbetare på Australian shepherd 
Bloggar om hunderiet 

Summerdogs
10/27/14, 6:42 PM
#2

På naturbuksgymnasium Dingle får du ha med dig smådjur och hund på internatet! Man får dock inte ha med sig iller, katt eller giftiga djur på internatet ;) Jag går där och rekommenderar skolan varmt!

Mika-S
10/27/14, 6:59 PM
#3

Jag satt i exakt din situation för ett år sedan. Men valde tillslut att lämna råttorna hemma hos mina föräldrar och flytta till ForshagaAkademin med min hund.

Sajtvärd för Valp & unghund

Mvh Mika

MissanTissan
10/27/14, 7:12 PM
#4

Mina föräldrar är inte villiga att ta hand om mina råttor, och jag väljer hällre att skjuta upp gymnasium i några år en att omplacera dom. Vart i landet spelar ingen som helst roll. 

Ska kolla in Dingle!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
10/27/14, 7:14 PM
#5

Hur många hundar får man ha med sig på Dingle? Bara en va?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Michaela-N
10/27/14, 8:49 PM
#6

På Öknaskolan får man ha med sig smådjur. Dock har dom inte hundinriktning, utan djursjukvård.

Annons:
nashjamie
10/27/14, 8:51 PM
#7

#6 Nej det får man inte.

tetri
10/27/14, 9:54 PM
#8

#6 Så vitt jag vet får man bara ha med hund, och även hundplatserna är väldigt få.

feral jesus

nashjamie
10/28/14, 12:54 AM
#9

#8 Det stämmer. Det finns 3 hundhus med 8 platser i varje. Man får ha med en hund max och inga smådjur får tas med. Känner en som går där nu.

VendelaS
10/28/14, 3:36 AM
#10

#5 Tipsar också om Dingle. Har varit där på öppet hud verkar jättebra men jag själv ska söka ForshagaAkademin. Man får ha med sig två hundar och smådjur vad jag vet. Fråga #2 summerdogs som går där nu ;)

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Michaela-N
10/28/14, 8:18 AM
#11

#6 Det var nåt nytt! När jag var där så frågade jag efter då jag hade hamstrar då. Då sa dom att man fick ta med sig djur, dock ej katter eller illrar då de var tvungna att sitta i bur (förutom hund och häst då)

Promenadmatte
10/28/14, 10:41 AM
#12

Jag läser också hundlinjen på Dingle, så finns det frågor är du välkommen att fråga! :)

Bit inte när det räcker att morra.

nashjamie
10/28/14, 1:03 PM
#13

#11 När var det då? För sist min kompis fråga var det ett blankt nej.

Annons:
Wellcraft
10/28/14, 1:45 PM
#14

Synd att du inte valde himpan, det är en otroligt bra skola. Väldigt lärorik och mkt praktiskt.
Vet tyvärr inga gymnasium där man kan ha råttor. :/

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Hildgrim
10/28/14, 2:01 PM
#15

Hehe dina föräldrar är inte villiga att ta hand om råttorna men du tror dom skulle gå med på att du går hemma och bara väntar på att dom ska dö av ålder innan du kan börja plugga? :)

Hiro
10/28/14, 2:16 PM
#16

Grans Naturbruksgymnasium är jättebra, du får ha med smådjur (hund om du går hundlinjen, annars bara smådjur)

Monstertassar
10/28/14, 2:20 PM
#17

Har en kompis som varvar mellan kanin och hund på ingelstadgymnasiet, vet dock inte om man får ha båda samtidigt, men hon valde mest att varva då hon inte får plats med båda. Får du dock ett större rum (Rum varierar här) kanske du får plats med båda, men vet inte om det är tillåtet. Kontakta ansvarige för att ha djur där och se om man får.
De har hundlinje, samt med naturvetenskap inriktning om man vill läsa vidare.

Sen så vet jag en som har med sig två hundar här med.

MissanTissan
10/28/14, 3:11 PM
#18

Okej, tack så mycket! Nu blir det mycket sökning här på alla skolår ni skrivit!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Summerdogs
10/28/14, 6:51 PM
#19

#5 
Två hundar och två smådjur :)

MissanTissan
10/28/14, 7:35 PM
#20

Okej

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
tetri
10/29/14, 5:51 PM
#21

#8 Jo jag vet, går själv första året där. 😉

feral jesus

wonderland
10/30/14, 10:04 PM
#22

På elevhemmet som finns på mitt Naturbruksgymnasium så finns det "hundrum" för de som har med sig hundar och andra djur, sedan "vanliga" rum utan djur.

Upp till toppen
Annons: