Annons:
Etikettraser
Läst 930 ggr
fredricakarlsson
10/25/14, 3:07 PM

Vilken ras?

Hej. Just nu har jag en mittelspitz hane på snart 2 år. Och jag har börjat kolla på lite andra raser. Just nu bor jag hemma men när jag flyttar så kommer jag ta han med mig och då vill jag gärna ha en hund till. Jag har alltid velat ha en shäfer men tro den kommer bli för aktiv för mig. Jag vill ha en lite större hund. Och som människor har respekt för. För ska jag flytta hem ifrån och bo själv så vill jag ha en hund som kan varna om det kommer någon och som människor har respekt för (eller hur ma säger) min hund är ju en "vakt hund" men folk är ju inte direkt rädda för honom utan går oftast fram och ska klappa för han är så söt, även om han skäller som en vättvilling. Jag vill inte ha en korthårig päls som på en rottweiler tex. Jag har alltid velat ha en eurasier men jag tror det kommer bli samma där att folk tycker den är såå söt ist för att respektera den.. Någon som har tips? :)

Annons:
[LUV]
10/25/14, 3:18 PM
fredricakarlsson
10/25/14, 3:22 PM
#2

#1 jag söker inte en hund just nu. Och jag vill ha en hund med stamtavla. Och vill inte importera en gatuhund!

[LUV]
10/25/14, 3:32 PM
#3

#2 som sagt, det finns flera sidor om du själv söker!

CissiD
10/25/14, 4:11 PM
#4

Hur kommer vardagen se ut för er? Hur mycket aktivering fysiskt och mentalt kommer hunden få dagligen eller på veckorna? Ska ni hålla på med någon träning/tävling eller är det bara en ren vakthund du vill ha?

Lite mer information är alltid bra att ge när man letar raser. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

fredricakarlsson
10/25/14, 4:20 PM
#5

Jag vet ju inte riktigt hur det kommer se ut men vill inte ha en rent för aktiv hund. Jag har en mittelspitz nu och vill ha en hund som ha typ samma "behov" :) dagliga promenader och även längre promenader/jogging turen någon gång i veckan. Jag är intresserad av utställning och ställer ut min hund ibland. Jag har kollat mycket på eurasier och tycker själv att en liknande hund skulle passat mig och min andra hund. Gillar att det inte är en bruks hund och nöjer sig med att jag finns och tar hand om den typ :p jag hade gärna haft en shäfer men jag känner att det är "för mycket" hund för mig kust nu och även om jag skulle vilja ända så jag är mer aktiv så tycker jag inte man väljer hund på de sätter utan det är bättre att ta en hund som är lugnare och inte kräver fullt så mycket. Och jag vill att den ska vara på samma nivå som min mittelspitz :)

Miner00
10/25/14, 8:30 PM
#6

schäfer är en bruksras. Varför inte en mittelspitz till. lär folken att respektera den. annars har eurasiern passat men om du letar efter en jobbmotor så tror jag att den inte passar. men vill du ha en sällskaps hund och ställa ut den passar den nog utmärkt, sen skäller inte dom så mycket även om det är en spets.

Annons:
fredricakarlsson
10/25/14, 9:01 PM
#7

Jag hade gärna haft en mittelspitz till. Men vill ha en lite större hund. Jag vill mest ha en sällskaps hund. Men sen är jag lite "nojig" eller vad man ska säga. Jag vill ha en hund som folk "respekterar" eller vad man nu ska säga. För om jag flyttar så kommer de bli in till stan, och jag har alltid bott på landet. Och det känns tryggare om man har en större hund med sig.

[Amethyst94]
10/26/14, 9:40 PM
#8

Varför inte åka och träffa någon eurasier? Glad

Jag kan inte komma på någon annan ras som är större/inger respekt/inte har mycket arbetsmotor.

fredricakarlsson
10/26/14, 10:31 PM
#9

#8 har träffat eurasier, dock bara väldigt snabbt. Men jag gillade dem för de var inte så intresserade av andra folk och var så lugna. Och det lutar faktiskt åt att det blir en eurasier i framtiden :) det ända jag är "rädd" för är att folk inte ska respektera den och tycka den är såå söt och vilja klappa den. Fast de får då bli något jag får träna hunden vid att ta avstånd från främlingar tills jag tillåter den att hälsa. Och vara mer bestämd när man träffar såna människor och säga nej. :p

Cahira
10/26/14, 11:55 PM
#10

Skulle du orka med en amstaff tror du?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

fredricakarlsson
10/27/14, 9:58 AM
#11

#10 vill ha en hund som har liknande temperament som mittelspitz. Vill inte ha två helt olika raser som kräver helt olika. Och vill helst inte ha en korthårig hund :p

Cahira
10/27/14, 10:07 AM
#12

Keeshond, antar att de kan troligen både låta och se maffiga ut? I mörkret så blir dom ju nästan som ett litet lejon med den manen? Chow-Chow?

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: