Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 1099 ggr
isblixt
10/25/14, 12:24 AM

Två hundar, för- och nackdelar?

Hej alla :)

Jag vill så väldigt gärna ha en andra hund, tänkte därför be er om att skriva för- och nackdelar som uppkommer när man har mer än en hund! Jag och sambon är nämligen inte ännu på samma nivå när det kommer till viljan att ha en hund till.

Annons:
LLLINN
10/25/14, 12:28 AM
#1

Köpte hund nr 2 när hund 1 var 1,5-2 år, båda var hanhundar och det resulterade i att de började ryka ihop när minstingen blev könsmogen. Blev tvungna att omplacera den ena när ingenting löste situationen… Så jag kommer definitivt vara mer noggrann nästa gång jag tar steget från en hund till två hundar, framför allt med åldersskillnaden.

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

isblixt
10/25/14, 12:36 AM
#2

#1 Tråkigt att det blev så! Vi har en tik på 2 år som går bra med alla hundar, men det är klart att det kan ändras när det kommer in en till flockmedlem…

VildaVittra
10/25/14, 12:47 AM
#3

Fördel: De roar varandra när man inte orkar själv.
Nackdel: Två hjärnor kokar ihop dubbelt så många hyss.

Fördel: Hundarna har roligare på promenaden då de kommunicerar om vart det finn väldoftande.
Nackdel: Koppeltrassel blir en del av din vardag.

Fördel: Två varma goa jyckar att värma sig på när det är kallt.
Nackdel: Två dyblöta leriga luspudlar vill torka av sig på dig i soffan när det regnar.

Nått sånt? 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Em_
10/25/14, 2:25 AM
#4

Som vildavittra skriver, ta allt bra och dåligt x2 ; ) Första månaderna har de dessutom rätt olika behov om man köper valp. Valpen kan inte lämnas ensam och ska ha lite av allt i lagom dos samtidigt som den äldre hunden inte pausar sina behov för valpens skull.


Upp till toppen
Annons: