Annons:
Etikettträning-och-inlärning
Läst 5771 ggr
[Akilles1]
2014-10-23 23:51

Fredrik Steen?

Eftersom det bästa jag vet är prata hund och hundträning så startar jag denna tråd. Det finns säkert redan men skitsamma.

Vad tycker ni om Fredrik Steen hundcoachen? 

Jag gillar en del saker och en del saker håller jag inte med om men eftersom han tränat både tjänstehundar, Jobbat med problemhundar och tävlar på elitnivå så tror jag att mycket han gör är bra. 

Intressant och se vad andra tycker:)

Annons:
Ambrose
2014-10-24 01:05
#1

Brukar läsa hans blogg, och tycker att vissa saker är bra, andra passar inte mig. Gillar att han pratar mycket om fysisk kontakt och att man bör ta en helg någon gång ibland där man inte får säga ett ord till hunden. Bara visa vad man menar… gäller både när man vill säga till och ge beröm. Allt blir väldigt tydligt och istället för att man kommer undan med ett "bra" när hunden är duktig så får man visa det ordentligt med typ smekningar eller liknande. Väldigt svart och vitt och uppskattat av vovven :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

[Akilles1]
2014-10-24 01:12
#2

Jag brukar också läsa den och gillar också iden med tysta dagar och fysisk kontakt och lekbrottas. Jag tror också på att man måste uppfostra sina hundar och jag har dessutom en bok av honom som jag tyckte va väldigt bra. däremot tycker jag att han i tv-pogrammet hundcoachen kändes lite stressad och de va lite väl mycket slit och ryck ibland.

[Akilles1]
2014-10-24 01:13
#3

Men att han kan hundar råder jag inga tvivel om han har ju meriter

CissiD
2014-10-24 07:16
#4

Jag läser också hans blogg. Men precis som med alla hundtränare så tycker ja vissa saker är bra andra inte lika bra. Men de e intressant att läsa olika åsikter när de gäller hur man ska träna hund. :)

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Miner00
2014-10-26 13:37
#5

gillar inte hans metoder. går på mina egna.

Wenniz
2014-10-26 17:38
#6

Har träffat han IRL, och njaa inte min typ av instruktör. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
rudyC
2014-10-26 18:02
#7

tycker att det är en skamlig parodi på cesar…

CissiD
2014-10-26 19:09
#8

#7 Har du läst hans böcker eller hans blogg? Han är väldigt mycket mjukare än CM är. Han förespråkar fysisk kontakt med hunden men de ända likheterna ja kan hitta är att han i vissa fall korrigerar hunden. Men inte med ryck utan genom att visa hunden med kroppsspråk och fysisk kontakt. Men annars har han väldigt många godis lösningar. Vilket jag aldrig sett CM ha.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Fridaaaa
2014-10-26 19:31
#9

Tycker delvis om hans metoder delvis inte, precis som många andra hundtränare.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

rudyC
2014-10-26 19:38
#10

ja jo vill man trickträna sin hund till "lydnad"så går det ju att göra det

och jag har sätt tillräckligt av han för att vilja hänga mig

jag har aldrig skrattat och gråtit så mycket som när jag såg hans misslyckade program när han skulle "hjälpa" människor som hade "problemhundar"

men som sakt om man nu tycker att det är rätt väg att lyfta en "aggresiv" rott hane som DESSETUM har bitit folk för att bygga upp ett förtroende till hunden så kan man ju göra det eller trycka i hunden en massa godis trots att hunden rycker och drar i kopplet och inte ger respons

poodlelicious
2014-11-11 12:56
#11

Jag förstår inte hur man kan jämföra honom med CM… Han har ett helt annat tankesätt och han använder inga av CM:s hårda metoder. Vad är det egentligen ni ogillar med honom?

[Tilde]
2014-11-11 14:22
#12

Kikade in på hans blogg och tycker den verkar väldigt… oprofessionell, i sättet han skriver och hur han skriver om hundar. "Även fast" skriver han exempelvis också vilket gjorde att jag genast slutade läsa… 🤮 Sen hakade jag lite sådär OT upp mig på att hans son heter Iceman i mellannamn - what? 😂 Nej jag vet inte, han är ingen person jag skulle ta seriöst i alla fall (och då utan att tänka på sonens namn).

Fridaaaa
2014-11-11 14:26
#13

Ingen är perfekt, men tycker FS har betydligt mer vettigt än vad CM har.

#12 Varför slutade du läsa för att han skrev "även fast"? Håller inte med om att han brukar skriva oprofessionellt xD Tycker han skriver mycket naturligt (ialla fall de få blogginlägg jag läst).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
CissiD
2014-11-11 14:33
#14

#12 hur han använder svenska språket har ju absolut inget att göra med hans hund kompetens att göra. Ja förstår folk som har svårt för andras idéer och tankar. Jag gillar själv inte allt han förespråkar. De finns massa olika sätt att uppfostra sin hund på. Men att kritisera någon för språkbruk när det handlar om hundträning tycker jag är väldigt småsint. Helt okej att inte inte vilja läsa någon annans blogg eller böcker men sådant pet i språk gör mig irriterad.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

[Tilde]
2014-11-11 14:37
#15

#13 För det är felaktig svenska och jag stör mig på inkorrekt grammatik, speciellt när det är en person som ska vara professionell som skriver. Jag tycker att hans blogg ser ut att vara skriven av en tonåring. :/

#14 Mitt svar här ovanför förklarar :) Som jag skrev i mitt andra inlägg är det inte endast därför jag inte vill läsa hans blogg, Jag håller helt enkelt inte med om majoriteten av det han skriver om hundar och hundträning. Språket ovanpå det gjorde det helt enkelt inte värt min tid.

Wellcraft
2014-11-11 14:43
#16

Gillar honom inte.
http://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/10/01/hund-dog-av-hundmaten/
Anledningen. Tur att hans följare är vettiga och säger ifrån i kommentarerna.
Gillar f.ö inte heller hans syn på dominans, även om han inte kan mäta sig med yxskaftet Millan.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

[Tilde]
2014-11-11 14:49
#17

#16 Så han ger sina hundar torrfoder och matrester men är emot barf…? Ja jag känner att jag inte riktigt behöver försvara varför jag inte vill läsa hans blogg. 🤓

Wellcraft
2014-11-11 14:53
#18

#17 Han slutar inte där heller.
"Hundar behöver lättsmält protein med ett högt biologiskt värde, bra energi  och vitaminer och mineraler i en bra balans.

Det finns olika sätt se till att sin hund får i sig detta och ett sätt är att ge den ett torrfoder som man vet har hög kvalitet.
En innehållsförteckning säger typ ingenting om ett foders näringsvärde.
Det finns gott om billiga animaliska råvaror som man kan använda sig av om ens enda mål är att få upp “kött” längst upp på ingredienslistan.

Angående BARF, så tycker jag att det är viktigt att komma ihåg att det inte finns några bevisade fördelar med att utfodra med detta eller färskfoder jämfört med torrfoder. Tvärtom så finns det dom som har kollat på detta och sett att risken är stor att råka ut för någon typ av näringsmässig obalans när man ger BARF och att ger man rått kött till sina hundar kan dom få olika bakterier som dom kan bli sjuka av.
Genom ett torrfoder av bra kvalitet vet jag att mina hundar får i sig precis vad de behöver.
Kanske finns det BARF-dieter som uppfyller alla hundens behov också, men jag skulle inte våga chansa, det är inte min grej. // Fredrik Steen"

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Fridaaaa
2014-11-11 14:54
#19

#17 Fast det har ju inget med hundträning och så att göra. 
Plus att han inte förespråkar dåligt torrfoder (enligt inlägget men vet inte vad han ger).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2014-11-11 15:00
#20

#18 *Facepalm* Vet inte vad jag ska säga åt det…

#19 Nej men det har med hur han ser på hundar att göra. Tror han att hundar lever som bäst på torrfoder och matrester ibland säger det ganska mycket om hur kunnig man är om hundar generellt. Hans hundträning vet jag inte så mycket om, men utifrån det jag läst verkar den inte vara bättre än andras. Jag känner inte till honom så väl (förmodligen då jag inte bor i Sverige) utan har endast kollat in hans blogg några få gånger när jag hört hans namn och min uppfattning har då blivit detta. 🤔 Han är med andra ord ingen person jag skulle följa eller lyssna på.

Annons:
Fridaaaa
2014-11-11 15:03
#21

#20 Betydligt hellre FS än CM för min del 😉
Nja för mig har inte foderkunskaper ihop hur man tränar hundar. Så du menar att en person som anser att torrfoder är det bästa för en hund inte har bra kunskaper/träningskunskaper kring hund?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wellcraft
2014-11-11 15:06
#22

#21  Han förespråkar royal canin. 
Har man så dålig kunskap om arten man tränar så tar jag avstånd.
Jag anser inte att någon är kunnig inom hund om man förespråkar att trycka i dem majs, ris, mfl.
Dessutom svartmålar ett utfodringsalternativ som räddat många hundar och är den mest naturliga. 
Det han pratar om som är farligt med BARF (förutom det han lärt sig från Royal) handlar om okunskap. Och okunskap är farligt överallt, det är farligt att äga hund öht om du inte har de rätta kunskaperna.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Moag
2014-11-11 15:40
#23

Jag tycker att han verkar vettig till största del, jag har i alla fall inte sett eller läst något jag direkt ogillar i hans sätt att se på hundar/hundträning.

#12 Oerhört lågt att gå på vad han (eller han fru) valt att döpa sin son till. Det har ju inget med hans hundträning eller åsikter kring hundar att göra.

[Tilde]
2014-11-11 16:08
#24

#21 Precis. En person som inte har kunskap om the basics, så som hur en hund för utfodras för att må bäst anser jag inte vara hundkunnig. Men men, each to their own 😃

#23 Tyckte det var lite komiskt, säger inte att han är galen för det (även om jag tycker lite synd om barnet, hade inte velat hela det själv) 🙂 Så otroligt petiga folk är på detta forum, man får ju nästan inte skriva något utan att råka trampa någon på tårna…

vallhund
2014-11-11 16:09
#25

Han saknar självinsikt om sina egna begränsningar. Det är förvånande att inte Agria krävt att hans blogg skall korrekturläsas före publicering. Det där med att han sysslar med tjänstehundar….gör han det? Han föder ju upp schäfrar av DP typ, dvs dual purpose. Hälften räkstjärtar hälften brukstyp.

För ett par år sedan så blev en av hans uppfödda hundar bra placerad på en Europeisk lista där hänsyn togs till både utställnings o bruksmeriter. 

Han fick ordentligt på pälsen på vovve.net
Tråden blev kilometerlång o pågick i flera timmar nattetid. FS deltog mycket aktivt trots graden av onykterhet.

Är man en offentlig person o använder FS Hundcoachen som begrepp/logga i hundträningsbranchen så borde man ha tillräcklig självinsikt för att inse att man behöver någon som korrekturläser o rättar språkfel samt någon som drar i nödbromsen när man skriver i affekt när man inte är nykter.

För ett antal år sedan var det där med ev hundförbud av vissa raser i bostadsområden ett hett ämne.  FS tillfrågades så som varande hundexpert på hur problemet skulle lösas.
Hans svar var att det inte var fel på hundarna utan på förarna. Han erbjöd sig att bygga upp en organisation med egenutbildade hundtränare som skulle fixa problemet. Snacka om brist på verklighetsförankring.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Moag
2014-11-11 16:16
#26

#24 Jag är inte petig. Däremot har jag väldigt svårt för när människor inte kan hålla sig sakliga utan som i detta fall, går på hundtränares barns namn.

[Tilde]
2014-11-11 16:23
#27

#26 Ja men… "Iceman", det är bara mänskligt att reagera på det. Det andra jag skrev var inget personligt i alla fall. Håller för övrigt med  vallhund i #25. 🙂

Annons:
Moag
2014-11-11 16:29
#28

#26 Men allt man reagerar på kanske man inte behöver skriva, i alla fall inte på ett nedlåtande sätt. Du skriver att du tycker synd om barnet.  Jag förstår inte hur du kan tycka namnet på hans son är relevant överhuvudtaget.

[Tilde]
2014-11-11 16:32
#29

#28 Tycker det säger mycket om pappan som kommer på ett sånt namn och låter pojken leva med det istället för att byta namn till det själv. 🤐 Men nåja, jag behöver inte diskutera Fredrik Steen mer, eller hans namnval heller för den delen. 🙂 Menar inte att vara otrevlig, det blev helt enkelt min reaktion när jag läste namnet.

Moag
2014-11-11 16:39
#30

#29 Om du dömer honom för att han väljer ett annorlunda namn till sin son, tycker jag det säger mest om dig faktiskt.

[Tilde]
2014-11-11 16:42
#31

#30 Och den åsikten får du ha, precis som att jag får ha min.

Kan dock inte tänka mig att det finns någon som inte dömer exempelvis föräldraparet i USA efter att de namngav sin Adolf Hitler. Det är mänskligt att döma, helt enkelt.

Moag
2014-11-11 16:48
#32

#31 Jag har aldrig skrivit att du inte får ha din åsikt. Det jag har skrivit är att du inte hade behövt dela med dig av  just denna, med hänsyn till sonen.

[Tilde]
2014-11-11 16:50
#33

#32 Jag tror inte direkt att sonen sitter och läser detta.

Moag
2014-11-11 16:55
#34

#33 Risken att han googlar på sin pappa och kommer hit är faktiskt ganska stor.

Annons:
[Tilde]
2014-11-11 16:59
#35

#34 Han såg ut att vara 5-6 år gammal, så jag hoppas att han inte använder dator i den åldern. Oavsett så lär han veta att det är ett annorlunda namn. Förhoppningsvis har han till den tiden (om han hittar denna tråd någon dag) självkänsla nog att inte ta allt personligt. 🙂 Men åter igen, jag har inget behov av att diskutera vidare och göra saken värre.

vallhund
2014-11-11 17:07
#36

#32 Det är förälderns ansvar att ta hänsyn till sina barn. Det kan inte skyfflas över på läsare av den publicerade informationen.

Läste en väldigt intressant krönika av Linda Skugge i ämnet i gårdagens pappersvariant av Expressen, här är en reaktion:
http://www.expressen.se/halsoliv/ar-det-okej-att-publicera-sina-barn-i-sociala-medier/

Skall se om jag hittar själva krönikan.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Moag
2014-11-11 17:08
#37

#34 Det är mer regel än undantag att barn i den åldern använder nätet, och det här kommer ju att stå kvar.  Han vet säkert om att det är ett annorlunda namn men, förhoppningsvis, blir han inte van vid att människor pratar nedlåtande om det.

vallhund
2014-11-11 17:11
#38

Barns exponering på nätet förtjänar en egen tråd som knappast hör hemma på hundar iFokus.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Moag
2014-11-11 17:11
#39

#36 Jag tycker faktiskt att vuxna människor kan lära sig att ge tusan i att prata illa om/håna exempelvis, barns namn.  Det är allas ansvar.

[Akilles1]
2014-11-11 17:22
#40

Jag tycker det är helt okej att ha olika åsikter om hans hundträning och diskutera det efter som han är en offentlig person. Däremot tycker jag det är både respektlöst och osmakligt att sitta och kritisera honom för vad han har döpt sin son till för det har absolut inte med saken att göra så skärpning! Sen till saken vilket foder han förespråkar så håller inte jag Heller med ifråga att torrfoder skulle vara bättre en färskfoder men det finns många väldigt bra torrfoder också så där är det mer upp till hunden vad man väljer. Men sådana grejer är helt okej att diskutera men inte hans privatliv.

[Tilde]
2014-11-11 17:26
#41

#40 Jag skrev om "Iceman" i en liten kommentar (utan att ens säga något negativt) och så blev det helt plötsligt en stor grej. Det tycker jag är larvigt. 😂Det är ju knappast barnet som blir kritiserat oavsett. Sen är han en offentlig person och skriver själv ut barnens namn med bild och grejer - dvs. det är hans val att dela med sig av sitt privatliv till hela världen. Då kan man inte förvänta att vara en privat person. Men hur som helst skrev jag inget illa om barnet, såklart har barnen inget med hur han är som hundtränare eller "hundkännare" att göra. Sättet han skriver på sin blogg och all personlig information han lägger ut säger dock mycket om honom som person och det var mer det jag påpekade. Sen att folk väljer ut en minidel av det jag skrev, ja det är ju en annan femma.

Annons:
[Tilde]
2014-11-11 17:29
#42

Men för tredje gången nu, jag har diskuterat klart! Sen får ni tycka vad ni vill om vad jag tycker om namnet Iceman.

Moag
2014-11-11 17:36
#43

#41 Du skriver ju knappast om det i någon positiv bemärkelse.  Ett namn är något personligt, självklart är det att prata illa om barnet om du hånar hans namn.

Jag tycker att man ska kunna skriva sina barns namn och ja, egentligen vad som helst, utan att människor ska prata illa om det på något sätt. Nu är det ju inte så men det blir lite ologiskt om man ska hävda att "Det är hans fel att jag hånar hans sons namn för det var han som skrev det" ..

[Tilde]
2014-11-11 17:39
#44

#43 Håller inte med dig. Han skrev att det var från en karaktär i en film osv. och därmed uppmärksammade namnet. Så är det upp till folk om de skrattar åt det, suckar eller ger snubben en fet high five.

[Akilles1]
2014-11-11 17:43
#45

#43 Jag håller helt med dig. #42 vad han väljer att döpa sina barn till är han och hans familjs sak utan att någon på ett öppet forum ska håna namnet. Svårare en så är det inte.

[Tilde]
2014-11-11 17:48
#46

#45 Haha jag har inte hånat namnet! Jag har tyckt det var komiskt, sluta sätta ord i min mun, tack. Sen är det inte jag som dragit upp detta i 20 inlägg utan jag har försökt få slut på diskussionen om namn, men ingen vill ge sig. 

"Jag har fått en fråga eller två om mina söners riktiga namn. Min yngsta heter Alexander Maverick Steen, min äldsta heter William Iceman Steen.

Som ni förstår älskar jag filmen TopGun och eftersom dessa två “TopGun-namn” är andra namn så tycker jag det är ballt. Gillar de inte namnen då de blir äldre kan dom ju bara strunta i dom.

Själv tycker jag att det hade varit förbannat ballt att heta dessa två namn :-) "

Skrev Fredrik själv om sönernas namn öppet för hela världen att se (= ej en personlig sak). Så han är medveten om att alla inte gillar namnen och jag tror ingen av dem skulle ta illa upp för att en främling reagerar - det händer nog i deras vardag hela tiden.

Jag slutar i alla fall att kommentera i denna tråd nu.

Moag
2014-11-11 17:49
#47

#44 Att det går att göra betyder inte nödvändigtvis att det är okej/rätt. Men jag lämnar den här diskussionen nu eftersom att den inte leder någonstans.

molbojse
2014-11-12 00:14
#48

Oh. My. God. Efter att ha läst inläggen i den här tråden blir jag nästan rädd. Apropå FS, liksom alla andra hundmänniskor, så har alla olika metoder som funkar olika bra för olika hundar. Vissa saker kan jag nog hålla med om och andra inte. Precis som med Cesar Millan. Eller min bästis. Eller min mamma. Eller folk här på HiF. Varför? För vi är olika! Apropå fodret (inte läst något annat om det än det som postats här) så är vi återigen i det där "du ger dina hundar torrfoder så du är en dålig människa och borde inte ha hund". Tycker det är ett ganska lågt tankesätt. Tänk om alla människor skulle leva på köttfärssås och spaghetti. Hur knasigt hade inte vissa mått på det? Våra kroppar liksom hundarnas kroppar fungerar olika och bör behandlas därefter. Och apropå att angripa Steens grammatik - skulle du prata lika illa om din bästa vän om han/hon skulle ha dyslexi, Tilde? Har märkt efter att ha hängt på internet för länge att det är vanligt att nedvärdera någons grammatik när det blir brist på innehållsrika argument. Likaså att lämna huvudämnet och exempelvis komma med personangrepp som i det här fallet blir Steens son. Väldigt tråkigt att man måste sjunka så långt för att fortsätta argumentera. Jag hoppas att du gör som du säger och inte fortsätter svara. Hoppas också att du blir lite varmare i ditt sätt att vara, det lönar sig :)

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

Annons:
molbojse
2014-11-12 00:18
#49

Gled iväg från huvudämnet själv nu, såg jag. Är trött och utmattad i huvudet så hjärnan är lite trögarbetad just nu. Hur som helst så tycker jag, av det jag läst so far om FS, att han känns som en hyfsad kille. Skulle absolut kunna anlita honom ifall jag hade en problemhund.

Behandla mig som om jag vore frisk men tänk på att jag är sjuk.

LuLeLo
2014-11-12 18:07
#50

Rolig tråd, tråkiga svar.

Kan inte folk bara hålla sig till ämnet så man får lite rolig vardagsunderhållning?

Tass Josephine

Kadoor
2014-11-12 19:15
#51

Jag hade ingen åsikt innan jag läste denna tråden, kan jag ju säga.

Vadå att BARF är dåligt för hunden? Hunden är ju för f*n gjord för att i princip bara äta kött. Visst, den KAN äta annat också, för deras kropp är ju gjord så att deras matsmältning klarar av att bryta ned annat än kött, men det gör inte att en hund ska gå på en vegetarisk diet för att vi människor tänker "men åååh det är så himla synd om djuren, de dör juuu!". Håller med om att det är sorgligt med tanke på hur djuren dör idag, men när vi människor inte blandade oss i så levde djuren som vargarna åt i det fria och hade ett bra & friskt liv innan de dog. Och det är meningen att vargar ska jaga och äta kött, precis som vilket annat rovdjur som helst. Ska vi förbjuda tigrarna äta antiloper och ska vi hindra ormarna i det vilda äta levande möss, "för att det är så himla synd om djuren som dör". Många påstår ju att deras djur är vegetarianer p.g.a att de inte äter kött själva. Det är ert val, vi är liksom allätare, men hundarna är gjorda för att jaga och äta kött.
Kände att jag gled från ämnet lite haha…
Det som stör mig allra mest är att Fredrik påstår att det är dåligt för hunden att endast äta kött, som de är gjorda & skapta för att äta!
Och det bevisar ju en del, faktiskt. Som hundtränare & coach borde man ju ha lite hum om hur hunden fungerar och vad den bör äta.

När jag kikade in på hans blogg för en stund sedan läste jag lite om hans åsikt om fysisk beröring. Håller med där att det är bra med fysisk kontakt och att dessutom använda rätt belöning vid rätt tillfälle.
Har dessutom en bok här hemma från honom, "Vinn din hunds förtroende" tror jag den heter, och infon/metoderna låter bra i mina ögon. 
Annars kan jag inte uttala mig så mycket mer då jag inte följer honom.

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Fenix_Chicci
2014-11-12 20:39
#52

Gillar honom inte. Visst, en del saker han säger är vettiga men så smyger det hela tiden in helgalna saker som gör att man undrar vad han håller på med. Väldig ombytlig och många gånger får man intrycket av att man inte alls vet vad han snackar in. 
Så ingen person jag lägger min tid på att få information från. Finns bättre hundtränare som är reko och sysslar med positiv förstärkning rakt igenom och inte bara som inslag.

Medarbetare på Undulater och Burfåglar

havanaisbus.wordpress.com

[Akilles1]
2014-11-13 00:23
#53

Jag hade gärna pysslat med positiv förstärkning på min hund rakt igenom om det hade fungerat för oss i praktiken men det  gör det inte. Han behöver få veta när han gör rätt och när han gör fel.

poodlelicious
2014-11-13 08:14
#54

Han är ju betydligt klokare än många här enbart på grund av att han inte säger att "jag är den enda som har rätt alla andra tankar och metoder är fel."

Jag tror att det är extremt osunt att bestämt hävda att någons metoder är helt fel (så länge det inte rör sig om ren misshandel sålkart). Man behöver inte hålla med men det kan vara klokt att öppna sina sinnen och förstå att även om man själv inte föredrar de metoderna så kan det vara så att de funkar lika bra som dina egna metoder.

[Akilles1]
2014-11-13 09:36
#55

Det tror jag med det är hunden och ägaren som individer som avgör vilka metoder som passar just dom:)

Annons:
[Annamaja27]
2014-11-13 10:50
#56

Har nog inte oftast riktigt samma åsikt som Fredrik Steen men dagen inlägg är riktigt bra!!

http://blogg.agria.se/fredriksteen/2014/11/12/nar-blir-det-som-kanns-bra-for-dig-daligt-for-hunden/

javascript:nicTemp();

ChristineF
2014-11-13 11:13
#57

Har några böcker om valpar, vardagslydnad m.m.. och de tycker jag är bra, positiv enkel träning utan massa snack och bra tips om t.ex. ensamhetsträning, inkallning, hantering/vård och tricks. Han belönar både med godis, mys och lek.
Men som med ALLA hundtränare/instruktörer finns det både positivt och negativt. Jag som chihuahuaägare tycker såklart  också att det är roligt att han har lilla vavvan Amber bland sina schäfrar.
Jag tror han är lite girig och tjänar nog en hel del på sina samarbeten som t.ex. med Royal Canin. Skulle inte förvåna mig om han i smyg ger lite kött/ben eller så förtränger han allt helt… Han är lite för självgod på något sätt, men jag kan ändå inte låta bli att kolla om han gästar t.ex. nyhetsmorgon eller liknande. Jag har inte sätt så mycket av hans gamla program, det var väl länge sedan det gick?

Upp till toppen
Annons: