Annons:
Etikettbeteende
Läst 368 ggr
estelleandersson
2014-10-23 20:42

Bajsar och kissar inomhus?

Hej, vi har haft vår hund i 6 år och han har aldrig kissat och bajsat inne förutom i början. Han är en cocker spaniel som är omplacerad pga att en kvinnan som hade han hade 30 hundar för många än vad lagen säger. Därför har han inte fått den uppmärksamheten han behöver och är därför lite speciell. Förra veckan bajsade han inne två gånger undertiden vi varit i skolan/jobb trots att vi hade varit ute med honom på morgonen som vanligt. Varför gör han så här? Vi vet inte vad vi ska göra..

Annons:
[Forest]
2014-10-23 20:49
#1

Hur gammal är han idag? han omplacerades för 6 år sen(?) fatta det så :)  Allt är som normalt inga nya granar eller ändrade scheman? Hur långt går ni hinner han bajsa innan ni lämnar honom på morgonen? Ingen ändrad mat eller annat tilltugg är han trygg annars när han lämnas själv?

estelleandersson
2014-10-24 12:05
#2

Han är 7 år, han och alla andra hundar omplacerades till ett annat hem kanske ett halvår innan vi köpte honom. Ingenting har förändrats, ingen ny mat, inga nya grannar. Jag vet inte hur länge han är ute på morgonen eftersom jag inte brukar gå ut med honom på morgonen. Men det är likadant som innan, han brukar kissa och bajsa. Ja, han brukar vara trygg med att vara hemma själv, det är därför det är så konstigt. Eftersom ingenting har ändrats.(:

estelleandersson
2014-10-24 12:05
#3

Han är 7 år, han och alla andra hundar omplacerades till ett annat hem kanske ett halvår innan vi köpte honom. Ingenting har förändrats, ingen ny mat, inga nya grannar. Jag vet inte hur länge han är ute på morgonen eftersom jag inte brukar gå ut med honom på morgonen. Men det är likadant som innan, han brukar kissa och bajsa. Ja, han brukar vara trygg med att vara hemma själv, det är därför det är så konstigt. Eftersom ingenting har ändrats.(:

AnneN
2014-10-24 12:09
#4

Jag rekommenderar att kontakta veterinär, eftersom detta inte är ett normalt beteende för hunden så kan det finnas medicinska skäl, tex problem med prostatan eller något annat.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Forest]
2014-10-24 19:35
#5

Då detta har kommit utan "anledning" så tycker jag att ett besök hos veterinären för grundlig undersökning kan med vara på sin plats.

Upp till toppen
Annons: