Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 2132 ggr
Saffran0Spice
10/23/14, 7:47 PM

Nej husse - vill inte gå!

Snacka om tydligt NEJ jag vill inte gå någonstans ^^

Annons:
Tanjis
10/23/14, 7:58 PM
#1

Stackars hund

Kallaterrier
10/23/14, 8:18 PM
#2

Terriers! Det är tydliga hundar ;) Det kanske inte är så snyggt, men jag tycker inte det verkar som att hunden far illa.

russin
10/23/14, 8:34 PM
#3

Så där kan min ena göra sommartid på gräs - rätt som det är så upptäcker jag att hon åker på rygg bakom mig och hon njuter av kliandet på ryggen 😉 Eftersom hon är så liten, så hinner jag inte alltid märka direkt att hon lagt sig på rygg.

Saffran0Spice
10/23/14, 8:41 PM
#4

Ja hunden lägger sig ju ner helt frivilligt och ser ju ut att ha det mer skönt/roligt än att lida, kanske kliade gott på ryggen ^^

Miner00
10/23/14, 8:52 PM
#5

😂

Vizzla
10/23/14, 9:03 PM
#6

Så gör mina taxar när de inte vill gå :-)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Annons:
Saffran0Spice
10/23/14, 9:08 PM
#7

#6 haha asså, kanske är en ''grej'' bland mindre hundar!
undra om min kommer göra så någon gång =P

Kallaterrier
10/23/14, 9:12 PM
#8

Jag kan nästan lova att hade hussen vänt hade jycken glatt travat långt framför i kopplet med viftande svans! 🙂

Miner00
10/23/14, 9:23 PM
#9

kom på nu, att när ett tag när jag var hundvakt åt en borderterrier så gjorde den likadant.  roligt det där med konstiga beteenden.😃

IngaTrnqvist
10/23/14, 9:29 PM
#10

Förstår inte varför man ska dra en hund som tydligt visar att han eller hon inte vill gå..? 🤔

[JenniN]
10/23/14, 10:02 PM
#11

jag tycker att det ser ut som att hon utnyttjar läget och kliar sig mot asfalten. ^^

Kallaterrier
10/23/14, 10:08 PM
#12

#10 Annars kanske de aldrig kommer någonstans?

IngaTrnqvist
10/23/14, 10:14 PM
#13

#12 Jag skulle frågat mig varför hunden gör på det viset, och antingen varit roligare så att hunden går självmant eller burit hunden.   För personligen tycker jag inte att det är roligt att bli runtdragen om jag vill stanna för att göra något. Men det kanske bara är jag..

Annons:
-Aida-
10/23/14, 10:20 PM
#14

Min hund gjorde så när han protesterade mot mig, ville inte alls gå in, han väger däremot 40 kg så han släpar man liksom inte på.😂
Tycker däremot de ser väldigt elakt ut att släpa den där lilla hunden, de verkar ju inte alls bekvämt.

VildaVittra
10/23/14, 10:20 PM
#15

#13 Ska komma ihåg att ringa dig nästa gång det regnar och 26 kg kampundsterrier förvandlas till en betongkossa på bron. 😎

Vill inte en terrier, så gör inte en terrier.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Kallaterrier
10/23/14, 10:22 PM
#16

#13 Det är inte alltid så enkelt att vara "roligare" om en terrier har bestämt sig för att blåneka att göra något. Jag tycker inte det ser optimalt ut heller, men vi vet ju faktiskt inte om detta var en engångshändelse eller inte. Hussen kanske blev så ställd av hundens beteende att han inte kom på något bättre sätt att lösa det på.

IngaTrnqvist
10/23/14, 10:28 PM
#17

#15 Ja, gör det! Skulle aldrig få för mig att dra i en hund, då får han eller hon hellre rulla ifred. Vet precis hur det är då familjens djävulsråtta till schipperke är envis som en jag vet inte vad, men inte envis nog att inte kunna lockas till att avbryta  beteendet på annat sätt.

LindaBlue
10/23/14, 10:35 PM
#18

Känner också igen det, det kan ta oss en halvtimme att gå hem från parken, det handlar inte om att vara rolig. Har vi sele på brukar jag lyfta upp henne i den, och gå ett par steg i rätt riktning, men vill hon inte gå hem bara lägger hon sig igen. Det är inte en terrier ens, dock 25 kg envishet…  ;)

VildaVittra
10/23/14, 10:38 PM
#19

#17 Så jag ska låta henne kissa och bajsa inne? Intressant att det är bättre enligt en del. 

Då är han inte vidare envis alltså. 😃

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IngaTrnqvist
10/23/14, 10:42 PM
#20

#19 Då kanske du måste jobba på att bli lite roligare själv? ;)
Eller locka med godis. Alla gillar godis.

Annons:
[Try_To]
10/23/14, 10:47 PM
#21

#20 jojo välkommen hit ;) å andra sidan äter hon faktiskt korv nu men för fyra år sedan nekade hon allt vad mat hette och åt bara torrfoder för att knappt överleva ;) så nej alla hundar gillar inte mat ! Tror du behöver träffa på någon hund som bestämt sig och då funkar inte locke pock fiffi kom ska du få en korvskiva

Kallaterrier
10/23/14, 11:09 PM
#22

#21 Öh, nej. Min hund tar inte godis hur som helst när hon vet att det är för att jag ska försöka få henne att göra något hon inte vill. Hon är betydligt smartare än så och det är ju inte alltid som man har lyxgodis hemma. Och när hon är skendräktig ratar hon det mesta ändå.

Det är sällan allt är svart eller vitt ;)

VildaVittra
10/23/14, 11:11 PM
#23

#20 Hahaha, du har aldrig träffat en Pipen alltså. Det bästa hon vet är matte, hon blir hysteriskt glad av att se mig och speciellt när jag kom från jobbet (vi pratar alltså om en hund som slängt sig ner för ett 6 meters stup för att hon såg mig på andra sidan sjön).

En dag kom jag hem från jobbet, hunden satt på altan under tak och tjöt av glädje medan jag stod och pratade med grannen en bra stund. Satte hon en enda tass där det var blött? Gissa själv. 

Det finns inte  godisbit i världen som kan få henne att frivilligt sätta sin tass på blöt mark eller i djup snö. 

Och tack, jag är rolig, det finns andra förklaringar till att det inte går och det är att det är en terrier som fått för sig en sak.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

IngaTrnqvist
10/23/14, 11:14 PM
#24

#21 ja, det skulle verkligen vara en intressant upplevelse. Min hund var ett monster rent ut sagt när han var ung. Godis, mat, vad är det? *fnys*. Det gäller att motivera rätt och se till individ, samma metod fungerar sällan för alla. Men att det skulle vara helt omöjligt att avbryta ett beteende, det tror jag inte på :) Självklart gillar inte alla mat, jag generaliserade. De flesta gillar någon typ av mat mat ;) Schipperken äter förvisso allt, men vill man träna henne krävs det mer än bara mat, för henne gäller det att lura att tänka själv.

IngaTrnqvist
10/23/14, 11:20 PM
#25

#23 Nyfiken fråga, hur fungerar det när hunden måste rastas i det blöta? Att terrier är envisa och ettriga är jag väl medveten om, men jag tycker inte att det rättfärdigar att dra i den.

VildaVittra
10/23/14, 11:25 PM
#26

#25 Jag får släpa ut henne och gå till brevlådan (typ 50 meter), ge kommando att kissa och bajsa och så fort hon gjort det kopplar jag loss (belöningen med stora B) varpå hon tar sig tillbaka under tak på cirka 0,3 hundradelar. 

Om man inte skulle dra i Pipen så skulle hon hålla sig inomhus tills hon höll på att spricka. Är det ett mindre obehag enligt dig?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Tasset
10/24/14, 9:28 AM
#27

😂Bara inte hunden skadade sig

Annons:
Upp till toppen
Annons: