Annons:
Etikettbeteende
Läst 1445 ggr
[Lizzier_83]
10/23/14, 11:41 AM

Valp som äter "fel" saker

Vår lilla cavaliervalp på 14 veckor har börjat äta avföring om hon kommer åt. Om vi tex är ute på tomten och hon hittar nån hög jag glömt att plocka upp, det spelar ingen roll om det är hennes egen eller inte, så försöker hon äta det. Det är så fruktansvärt äckligt, vad kan det bero på? Är det normalt?

Annons:
russin
10/23/14, 11:44 AM
#1

Det är normalt att valpar kan käka bajs. Många valpar kan lära sig av sin mamma, som ofta städar efter sina valpar. Försök plocka upp allt, för ju mindre bajs valpen hittar - desto lättare är det att lära bort ovanan🙂

[Lizzier_83]
10/23/14, 12:02 PM
#2

Men det är inte brist på något då som gör att hon äter det? Hon kom till oss vid åtta veckor och är fjorton nu och började med det helt nyligen.

rimfrost417
10/23/14, 12:29 PM
#3

Har en vän vars hund, då och då,gör så fast hon blivit 5 år nu.

De jag träffat på genom åren med denna ovana har alltid varit tikar,vad kan det

bero på tro?

russin
10/23/14, 12:49 PM
#4

Inte många hundar har större brister med dagens hundfoder. Många hundar äter skit och gillar det - tyvärr. Har kompisars hundar som äter hundskit direkt efter att andra hundar bajsat och dom äter samma foder som en del andra hundar som aldrig äter skit. Vissa hundar gillar bajs helt enkelt.

Men det är enklare att vänja av en valp med ovanan genom att se till att den inte kan äta - men det finns inga garantier för att den slutar helt 🙂

Mina gillar kattskit, men tack och lov är det mest där dom går i koppel som det finns katter - inte i skogen eller över fälten där hundarna är lösa. Men när jag fortfarande hade katt själv, så gick dom gärna i mina rabatter och letade kattskit…..

[Lizzier_83]
10/23/14, 12:59 PM
#5

Blä vad äckligt, men skönt att det inte är någon brist iallafall. Har gått igenom gräsmattan noga nu och kan inte hitta något mer. Har ju en tik på elva år och hon har aldrig någonsin ätit sånt så man blev lite fundersam när den lilla började.

Lord Vulcan
10/23/14, 2:52 PM
#6

Min valp har börjat med det nu oxå. Hon är snart 18v.

Annons:
CissiD
10/23/14, 5:49 PM
#7

Vår valp åt all sorts bajs han kom åt ett tag. Men han har slutat med det nu efter att vi haft stenkoll och även lärt in ett låt bli kommando som vi sagt och även säger varje gång han närmar sig bajs idag. Han är åtta månader nu men det gick rätt fort att få bort den värsta bajsmanin som va i när han va liten. Då vände han sig om och försökte äta bajset innan vi hann plocka upp det. Och han gick alltid i koppel så han va inte långt borta.

Kolla gärna in min blogg: lifeofpascal.blogg.se/

javascript:nicTemp();

Exoticas
10/23/14, 6:29 PM
#8

Min 6 månaders valp rullar sig gärna i all skit hon kommer åt och äter den med all glädje i världen :(

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Lord Vulcan
10/23/14, 7:48 PM
#9

#8 Ja rulla sej i all möjlig skit är oxå en rolig sak.

Upp till toppen
Annons: