Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 1601 ggr
redstaryena
2014-10-20 21:05

en hemsk men lika viktig dokumentär. Sprid!!

Går inte att blunda för detta! Och om nån här gör det är det dags att VAKNA!!

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Fialialej
2014-10-20 22:03
#1

Du kanske ska skriva lite om vad den handlar om. Jag vill inte se vad som helst,

"På natten är alla katter svarta"

Melonclementin
2014-10-20 23:03
#2

Håller med #1

reverse
2014-10-20 23:06
#3

Det är den där "Pedigree dogs" eller vad den hette som visades på TV för några år sedan. Hur aveln har gått helt överstyr med våra hundraser.

 //Lina

Frida B
2014-10-20 23:12
#4

#3 pedigree dogs exposed? 

Svinbra, har sett den ett par gånger nu, inte något läbbigt i den. Bara den skrämmande sanningen om sönderavlade hundar… Blir lika förbannad varje gång.

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Cahira
2014-10-21 05:49
#5

Svenska kennelklubben är bättre på att prioritera hälsa tack och lov. AKC är inte lika bra som jag hade velat men många kennelklubbar ser upp till SKKs jobb så vi kan ju hoppas. :) 

Crufts har nu hälsokoller också så förändringar har skett sedan filmen kom ut.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

redstaryena
2014-10-21 09:10
#6

Ledsen, såg inte att det blev så otydligt vad den handlade om. Såg också att nån annan svarat på det, så tack 😊 Har inte sett denna filmen förut och tänkte att fler än jag kanske inte gjort det. Men det är ett ämne som förblir aktuellt, så länge vi avlar okontrollerat. Sjuka hundar säljs hela tiden, på blocket,och lite varstans.

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Annons:
Cahira
2014-10-21 09:19
#7

Ja det är viktigt att komma ihåg att se till att forska vad det är man köper hem. Vilka sjukdomar som finns i rasen så man kan se upp, sedan kolla vad för tester som görs och om ens potentiella uppfödare gör dessa. Man kan inte vara nog försiktig. Jag är glad att närbesläktad linjeavel inte är okej hos SKK. Vissa raser borde även införa högre avelsålder så att om dom har problem med t.ex. hjärtat så hinner det synas. Att skifta från 1.5-2 år till kanske 3 eller 4 skulle göra skillnad. Färre kullar men säkrare tester.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Upp till toppen
Annons: