Annons:
Etikettbeteende
Läst 701 ggr
suur
2014-10-20 10:24

galen i tennisbollar?!

Hejsan!

Min valp på 6 månader är helt galen i tennisbollar.. När hon får tag på en,så ser hon inget annat än tennisbollen och lyssnar inte på mig..

Hur är det bästa sättet att träna henne till att lyssna på mig då?

Tacksam för all hjälp!😉

Annons:
-Aida-
2014-10-20 11:00
#1

Lägg bollen framför henne på golvet och hon får inte ta den förrän du sagt varsågod eller nåt liknande ord du använder, lär in loss eller spott ut eller nåt liknande du vill använda, detta funkade för mig och min hund riktigt bra.

Kallaterrier
2014-10-20 11:49
#2

Använd tennisbollen själv! Se till att använda den som belöning så att hon fattar att det är upp till dig om hon får den eller inte. Har hon svårt att släppa den kan du ha en extra tennisboll med dig som du byter med och belönar henne med när hon släpper den första.

Hell
2014-10-20 12:01
#3

Vad har du för ras? Vissa raser (tror border collie är en sån?) kan bli helt tokiga på bollar och därför är det bättre att undvika bollar.

Annars har #2 ett bra förslag! Jag skulle rekommendera att du köper bollar med ett rep i och använder som belöning. Och ha -alltid- två! Så när hon har en boll så skickar du iväg/leker öppet med en annan och plockar den hon hade först. Men håll lite koll på om hon blir för manisk/besatt av bollar. Annars har du precis hittat ett toppen sätt att belöna henne.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

LinaK
2014-10-20 13:02
#4

Jag har en jack russell som är bolltokig och jag har helt slutat använda bollar till honom, så jag hade inte använt en boll till en hund som blir som "besatt". Och då speciellt inte till en ung valp.

Försök att använda dig av andra leksaker och belöningar är mitt tips. Dumt att orsaka onödig stress.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

suur
2014-10-20 14:19
#5

hon är blandras ,Dalmatiner/border collie . Ska prova era tips, funkar det inte så får jag hitta något annat till henne

Upp till toppen
Annons: