Annons:
Etikettövrigt
Läst 1469 ggr
Flubben
10/19/14, 5:46 PM

Min hund bet en annan hund

Hej!

Jo nu var det så att min hund bet en annan hund idag. Inget jätteallvarligt, men det blev ett hål och de for in till veterinären. Hur funkar det med betalningen? Betalar jag direkt till henne eller ska man höra av sig till någon?  Jag känner henne sen tidigare.

Kan inte tänka mig att det handlar om så mycket pengar (inte för att det hade spelat någon roll, självklart betalar man ändå) eftersom det inte behövdes sys eller liknande, utan vad jag förstod det som sköljdes det rent och de ska behandla med antibiotika . Tänkte om man ska höra av sig till försäkringsbolaget, vet inte ens om vi kommer upp i självriskpengarna liksom.

Annons:
Hell
10/19/14, 6:03 PM
#1

Det är ditt hemförsäkringsbolag du ska ringa och prata med. :) Du ska inte betala pengar direkt till henne, utan det ska göras upp mellan försäkringsbolagen.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

VildaVittra
10/19/14, 6:03 PM
#2

På en söndag lär det ha nått självrisken och en bra bit över, om du nu inte har en ovanligt stor självrisk. 

Löser ni detta privat, så betala inte i handen, utan gör en banköverföring om det nu skulle bli komplikationer och sedan skulle kosta mer, för då har du svart på vitt hur mycket personen redan fått. Du ska nämligen inte betala mer än vad hunden är värd.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Flubben
10/19/14, 6:06 PM
#3

Tusen tack för svar! :D

Flubben
10/22/14, 3:14 PM
#4

Då en följdfråga, om hunden blir förstoppad av medicinen den äter är jag ersättningsskyldig för det eller hur funkar det? :)

nlinds
10/22/14, 3:58 PM
#5

#4 Nej det tror jag absolut inte, det är ju inte ditt fel att hunden blir förstoppad av en medicin som veterinären skrev ut :P

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Upp till toppen
Annons: