Annons:
Etikettövrigt
Läst 3469 ggr
Exoticas
2014-10-15 14:52

Elaka kommentarer igen?

Är det verkligen så kul att kommentera min blogg och skriva att jag förstör min hund? Jag antar att det kommer här ifrån fortfarande?

För det första har du som kommenterat inte ett dugg koll på hur jag tränar min valp inför en utställning och vart finner jag informationen som berättar att jag inte får träna henne in för utställning innan 1år? 
Hur gör de som ställer ut sina hundar före 1år, inga kontakt övningar och inte träna på att gå fot? 

"Tänk på att inte träna för hårt. Det e en valp och valpen klarar inte mycket utan tar skada så hårt som du går på. Träna för att ställa ut ska man inte göra för tidigt och inte innan valpen nått ettår? Vad tänker du me idioten nummer ett?"

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Annons:
Fridaaaa
2014-10-15 14:57
#1

Såg den kommentaren med. Sjukt.
Utställning kör man ju redan som valp och inget som gör skada på hunden heller. Så var personen i fråga som var helt ute & cyklade.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Exoticas
2014-10-15 14:59
#2

Ja, alltså blir bara irriterad men det är tre personer som roar sig med att kommentera min blogg och skriva vilken dålig hund ägare jag är =P samma ip adresser varje gång men olika namn och samma mail!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

VildaVittra
2014-10-15 15:00
#3

Var det inte du som hade en husky?

Skit i kommentarerna, vi som kan dessa hundar håller ju helt med dig. De som skriver sånt har bara sett huskys i tecknade filmer. 😉

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

LinaK
2014-10-15 15:01
#4

Jätte tråkigt att du får sådana elaka kommentarer. Men det jag undrar är hur du kan veta att det är någon härifrån? Vet du vem det är som skrivit denna kommentaren så är det bättre du vänder dig till denna person istället.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Exoticas
2014-10-15 16:14
#5

#3 Ja precis vi har en liten husky på 6månader =) 

#4 Tidigare har det startats en tråd där personerna som kommenterar skriver OM mig och min blogg och hur jag tränar min hud ;) smickrande <3

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

luckysheltie
2014-10-15 16:30
#6

Usch vad jobbiga! Såklart att man tränar hunden för utställning innan 1 år om man ska ställa ut den. Jag tränar fot med min hund och han är 7 månader och han tar direkt ingen skada av det.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Annons:
LinaK
2014-10-15 17:43
#7

#5 Vad tråkigt! Detta måste jag ha missat. Vill du skicka ett PM med länk till den tråden? Tråkigt med människor som måste hoppa på andra för att må bra. Kan säga att jag som Sajtvärd tar avstånd mot all typ av nätmobbing men vi bakom sajten kan inte göra så mycket åt sådant som sker utanför forumet.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

imsuchadiva
2014-10-15 18:26
#8

Jag tycker inte kommentaren var så värst elak, är ju förmodligen någon som vet att du tar åt dig och personen/personerna kan antagligen inte så mycket om hundar. Antar att du ser deras ip nr? Går lätt att googla fram vart i landet kommentarena har sänts ifrån. Har du/får du elaka kommentarer så tycker jag du ska polisanmäla!

Frida B
2014-10-15 22:03
#9

#8 tycker du inte detta var elakt? "Vad tänker du me idioten nummer ett?" :p

Skit i sådana människor, anmäl som någon annan sa och fokusera på det positiva, nämligen sanningen!

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Exoticas
2014-10-15 23:01
#10

 Var et tag sedan nu så orkar inte leta fram den =P 

Jag får såna kommentarer varje dag, även om jag inte ens skriver om Calista. Brukar ta bort det mesta men den här var bara så irriterande, ska man klaga så kan man göra det med fakta och inte hittepå saker!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Thaisilk
2014-10-16 00:12
#11

Varför har SKK utställningar för valpar över 6 månader och certmöjligheter för juniorer som just har fyllt 9 månader om det är så tokigt?

Självklart måste man träna sin valp innan man kliver in i utställningsringarna med den!  Just utställningsträning gör man ju dessutom så lustfylld som möjligt eftersom en glad hund visar sig betydligt bättre än en ledsen eller osäker.

Saffran0Spice
2014-10-16 10:14
#12

Skit i vad andra tycker - det är din hund och du gör vad du vill med den, så länge ingen kan till 100% bevisa att det du gör nu är ren misshandel och djurplågeri så är det inget att bry sig om. Om det hade handlat om bilder eller videos på dig där du slår hunden eller plågar den så hade jag förstått reaktionerna, men nu handlar det om träning och inte misshandel.

Gör det du känner är rätt med din hund och bry dig inte om sådana kommentarer. Om man alltid skulle gå på vad andra tycker är rätt och fel i hundvärlden så skulle ingen kunna ha hund överhuvudtaget då det alltid finns någon som motsätter sig till allt =P

P.S
Super söt vovve, hoppas ni lyckas riktigt bra på utställningarna! 🌺

Em_
2014-10-16 10:33
#13

Har du inte hört talas om den magiska ettårsdagen!? Den fruktansvärt sköra valpen, som riskerar att bryta alla fyra benen om den kliver över en pinne, förvandlas över en natt! Den får då samma fysik som en tjänstehund som tävlar på i elitnivå i både bruks, drag och agility och kör extreme dog parkour på helgerna för att varva ner. Den enda tänkbara fysiska ansträngning valpar får utsättas för är lek med andra valpar. Det är helt ok om de pucklar på varandra i timmar eftersom det är natuuuurligt. 

*ironi*


Annons:
Lord Vulcan
2014-10-16 11:26
#14

#0 Jag har en 4 månaders valp som ska ställas ut i november. Klart man måste träna. Hon kan sitt ligg stanna inkallning stanna kvar fot. Ska man vänta med det tills dom är 1 år blir det inte lätt med alla olater dom kan ha lagt sej till med.

drika
2014-10-16 11:33
#15

försök inte ta åt dig av negativa personer:)

Hälsningar

Fredrika

Cireea
2014-10-16 11:38
#16

Wow..då måste jag vara en superhemsk människa som lär min valp på lite över tre månader roliga kommandon. Hon tycker ju om att få lära sig saker, ska jag då ta det roliga och givande ifrån henne? 

Hon kan sitt, ligg, upp, tass, high five, kom, vänta, varsågod, prata, och tyst. Så länge hon tycker det är roligt, varför ska jag då sluta lära henne? 🤔


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Lord Vulcan
2014-10-16 11:56
#17

#16 wow hur har du lärt henne prata? Absolut så länge dom tycker att det är kul är det ju en superb aktivering. Sluta inte.

Lexie82
2014-10-16 12:03
#18

Det är intressant med personer som anser att hundar inte ska tränas alls före ett års ålder. Ofta samma personer som klagar över att min 8-månaders valp är för ouppfostrad..

Fridaaaa
2014-10-16 12:05
#19

Sedan: Träna är så himla mycket också.  Viss träning är ju mer lämplig kanske än annan träning (alltså måttligt såklart oavsett) plus individ.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cireea
2014-10-16 13:08
#20

#17 Sagt "prata" och när hon skäller får hon godis. Sedan när hon lärt sig själva kommandot la jag till en handsignal och successivt tog bort själva ordet. Så nu skäller hon när jag visar handsignalen och tystnar när man säger "shh" 🙂


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Lord Vulcan
2014-10-16 15:18
#21

#20 Ok. Tack ska prova om min valp går med på det.

[Juel70]
2014-10-16 17:54
#22

Det finns många besserwissrar på hundforum tyvärr. 😕

lovechivas
2014-10-16 21:42
#23

Kontaktövningar och koppelträning börjar man ju med från dag ett, så man bygger upp en relation! Personen som kommenterat kan förmodligen inte mycket om hundar

Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas

poodlelicious
2014-10-17 10:39
#24

Inte värt att lägga energi på någon som skriver ett så taffligt inlägg…

redstaryena
2014-10-17 11:01
#25

Såna kommentarer bör du möta med en smile gubbe. För precis som #8 skrev, vill de mest provecera

... A Nation And its Moral Progress Can Be Judged By The Way its Animals Are Treated.

Exoticas
2014-10-20 14:22
#26

Ja, men det blir tjatigt när det är flera kommentarer varje dag som bara vill trycka ner en. Det värsta är ju nu när denne kommenterat att anmälan är lagt till länsstyrelsen, vad ska de göra… Beslagta min valp för att hon lever på kött och tränas i vardags lydnad ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Fridaaaa
2014-10-20 14:38
#27

#26 Du har inget att dölja, så skulle LS komma om personen nu är så korkad och anmäler när det inte är något att anmäla är det bara att visa upp det för LS 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
VildaVittra
2014-10-20 14:39
#28

#26 Det är väl bra att länsstyrelsen har en papperslapp att använda på toaletten?😉

Dessa okynnesanmälningar alltså, fattar inte folk att dom tar tid från de djur som faktiskt behöver hjälp? Vad sägs om att läsa lagarna som ni tror djurägare bryter innan ni anmäler? Fattar ni inte så kan ni fråga här, vi är många som kan dom utantill. 

Det är dessutom inte synd om en arbetande slädhund, däremot om en slädhund som inte får arbeta.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Max2013
2014-10-20 15:46
#29

Ta inte åt dig, om man inte får träna en valp varför skulle det då finnas valpkurser ? och utställningar för valpar … Jag börja träna min hund med kontaktövningar och koppelträningar redan sen dag ett för att bygga upp en relation med honom.

imsuchadiva
2014-10-21 06:19
#30

TS varför blockerar du inte ip nr så du slipper kommentarerna om du tycker dem är jobbiga? Eller anmäler för trakasserier?

Exoticas
2014-10-22 23:46
#31

#28 Jag kan ju alltid låta henne stå på balkongen så får hon sin utevistelse och slipper gå alla jobbiga promenader ;)

#30 vart hittar jag det på blogg.se? haha jag har precis bytt bloggportal och känner mig lite lost ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Fridaaaa
2014-10-23 09:34
#32

#31 Du går in på kommentaren (där du besvarar dem och så) och sedan tror jag det finns ett "kryss" eller liknande bredvid ip-adressen. Åh så kass på att förklara xD

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Exoticas
2014-10-23 16:28
#33

Jag tror att jag gjort rätt nu, Okej om någon lämnar en irriterande kommentar då och då men när samma person matar kommentar efter kommentar dag på dag blir man ganska irriterad!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Upp till toppen
Annons: