Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 4473 ggr
Ronja&Ila
10/14/14, 12:07 PM

Hållbara hundleksaker

Jag söker bra och hållbara hundleksaker, främst bollar! Länka gärna tips ! Tack :)

Annons:
russin
10/14/14, 12:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hållbar boll måste jag säga Rogz gummiboll (eller tror det är silikon). En boll med ett mönster i form av ett leende. Finns i olika storlekar och olika färger. Snäll mot tänderna, men hållbar till tusen.

russin
10/14/14, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

 För övrigt gillar jag Kong Wubba - visserligen inte enbart boll, utan mer boll inuti en tygklädd leksak. Super till kamplekar mm och håller länge även för en hårdhänt hund (finns flertalet olika varianter och storlekar)

Taxelina1
10/14/14, 12:54 PM
#3

Jag fick tips om kokosnöt och det är den bästa leksak mina hundar har. Går aldrig sönder. Efter en tid torkar själva innehållet och släpper på insidan och nöten börjar skramla. Enda leksaken mina hundar får ha i hundgården förrutom märgben.

Hälsning från en stor djurvänCool

Rush
10/14/14, 1:27 PM
#4

Jag kan verkligen tipsa om Starmarks Funball! Sinnessjukt hållbar! Har en hund som sliter sönder vad hon än får, men den här har hon inte ens lyckats göra ett tuggmärke på. Och då kampar vi för det mesta med den😮

http://www.jamihundsport.se/funball-starmark.html

Ronja&Ila
10/14/14, 4:30 PM
#5

Tack för era tips!! :D

lillvilda
10/21/14, 8:54 PM
#6

Om man vill ha något som är väldigt hållbart. Finns här

Om man vill ha något lite roligt, mönstrad som ett cykeldäck. Verkar tåla en hel del. Finns här

VågEtt hem utan en hund är inget hemHund

Annons:
woopwoop
10/21/14, 10:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har en väldigt tugglad kille som bokstavligen talat slaktar allt han får tag på, även "superleksaker" som verkligen SKA hålla. Räcker med en dag. MEN det finns en enda boll som överlevt en längre period, och det är "everlasting funball", största storleken. Alla jag pratat med säger att den är det enda deras hund inte tuggar sönder, så den är skitbra. Håller dock bara 4-6 månader beroende på hur mycket han tuggar, men det blir definitivt billigare i längden, även om den kostar 300-400 kr. :) Det är bollen på bilden. (Ja, han sover med den i munnen haha)

Upp till toppen
Annons: