Annons:
Etikettövrigt
Läst 644 ggr
thenewbreed
2014-10-02 15:17

Hundvakt

Jag har svarat på en annons angående att vara hundvakt. Jag jobbar just nu med tv men säsongen slutarden 12 December för min del. Alltså är hundvakt en bra sysselsättning tills jag hittar nytt jobb eller produktionen tar fart igen. De är hundvänliga här på kontoret så hit får man ta med sig hunden om man nu skulle ringas in spontant.
Paret ska åka utomlands i 25 dagar och vi kom överens om 5000 kr som betalning.
Jag ska träffa paret och hundarna nu på måndag och komma överens om sker och sen har jag tänkt att vi träffas regelbundet tills de åker innan jul.

Skulle ni som hundägare tycka att det låter bra? Och om man skriver kontrakt vad tycker ni är bra saker att ha med i kontraktet? :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
fridarebecka
2014-10-03 09:36
#1

Vad kul :)
Lite saker jag kommer att tänka på som kan vara bra att ha med i kontraktet är lite uppfostrings och vardagslydnadsgrejer. Får dom vara i sängen, får dom vara i soffan tex. Det kan bli ett irritationsmoment för ägarna om hunden drar på sig ovanor hos dig.
Hur ska hundarna mentalaktiveras hos dig? Eller nöjer dom sig med promenader under de 25 dagarna?
Vad händer om hunden blir sjuk? Det kan vara lätt hänt att hunden t.ex kliver på en glasbit och behöver veterinärvård-

Lite saker jag skulle velat skriva kontrakt på, eller iaf diskuterat igenom :)

thenewbreed
2014-10-03 09:37
#2

#1 ja precis, tack för tipsen!
Sånt håller jag med om är viktigt. Ska även kolla om de har försäkring osv.

Medarbetare på bildredigering! :)

drika
2014-10-03 12:10
#3

kolla om du får ha den lös eller ej osv är viktigt och om den får träffa andra hundar , eller barn osv:)

Hälsningar

Fredrika

vallhund
2014-10-03 12:34
#4

Jag skulle inte ta hand om en hund som inte har en ordentlig veterinärvårdsförsäkring.

mvh

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

thenewbreed
2014-10-03 13:36
#5

Tänkte skriva en lista med frågor att fråga hundägarna så kom gärna med fler saker som  viktigt att ta upp!

#4 Skull jag inte heller göra.

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: