Annons:
Etikettdebatt
Läst 2031 ggr
Pialinn
9/30/14, 2:43 PM

Hundar minns

När jag ska gå och handla brukar jag få sällskap av en hund från byn (bor i Portugal).

Vi Molly o jag går nästan förbi ett hus med 2 hundar bakom staketet.

Det hörs när jag kommer för jag har en krycka som låter, och Molly brukar, bara för att retas gå förbi deras grind. Och så klart måste de hundarna skälla ut henne.

Idag gick jag ensam. Hundarna hörde mej och rusade fram och skällde. Sen stannade de upp för att kolla var Molly var. De såg lite snopna ut när de bara såg mej.

Jag återkom till franska vänner efter några år och deras hund hälsade på mej som om det bara gått en kort tid.

Man säger att elefanter aldrig glömmer, men det gäller nog hundar oxå.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
[Try_To]
9/30/14, 3:05 PM
#1

Japp mina hundar reagerade på en gård där det brukar stå en hund och skälla på dom "mina hundar blir spända" trots ett år senare och att hunden inte stod och skällde var dom på sin vakt

Lord Vulcan
9/30/14, 3:22 PM
#2

Absolut kan hundar minnas.

nadilda
9/30/14, 7:41 PM
#3

Jodå! Min hund har lite svårt för främlingar men folk som hon träffat som valp älskar hon, även om hon inte inte träffat de på två år.

Candy123
9/30/14, 7:52 PM
#4

Jepp hundar har ett väldig t bra minne :), det fanns en bernersennen som boss var lite rädd få som brukade ligga på trappan vid deras hus och ännu när man går förbi huste lägger boss upp raggen fast hunden dog för ungefär ett år sedan

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

Frida B
9/30/14, 10:29 PM
#5

När Bernhard var runt 1 år, råkade han ut för en smått påverkad människa (Bernhards ägare, min farmor, kände denna mannen men visste inte att han var påverkad av alkohol) i centrum. Människan såg en fästing på nosen, och tog ett hårt tag om bernhards nos och hals och ryckte bort den. (Människan i fråga är väldigt snäll när han inte är påverkad, utan gör bara sådant här när han druckit) Bernhard hatar när folk tar på honom på det viset, jag har precis fått börja kolla tänderna på honom. Men han hatar att ta fästingar.

Nu, ca 10 år senare tar Bernhard omvägar så fort han ser denna människan, och vägrar för allt i världen att gå nära honom. Så jo, håller med. Klart hundar minns ;)

 Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

pernillaoscarsson
9/30/14, 11:07 PM
#6

Absolut. Vår förre hund blev sparkad av en gubbe i keps, efter det så ville hon aldrig bli klappad av män som bar keps.

Bazze blev för två år sedan "slagen" av min katt (som var kattunge och aldrig träffat hundar tidigare) jag har hemma hos mig (Bazze bor hos mamma och är sällan hos mig). Så fort han ser henne springer han och gömmer sig. Han vägrar gå i närheten av henne trots att hon är nyfiken på honom. Han minns helt klart vad hon en gång gjort mot honom och han vägrar förlåta henne.

När han själv var valp så blev han "attackerad" av två springer spaniels, de kom springandes mot honom och skällde som bara den. Efter det tog det ett bra tag innan han kunde gå förbi den platsen detta hände.

Djur är inte dumma, därför ska man alltid behandla dem med respekt. Förlorar man den en gång så är det inte säkert att man får tillbaka den!

Annons:
FjantYoda
10/1/14, 2:41 AM
#7

Klart dom minns, vi åkte i samhället min var född i flera månader efter att vi tagit hem han och då vi tog hem han så fyllde han 3 månader en vecka senare, och då vi närmade oss uppfödaren så vaknade han och kollade sig omkring sådär som hundar gör då dom närmar sig en plats dom vet att man brukar stanna, det hände flera gånger och då åker vi runt rätt mycket och de är få platser han reagerar så på.

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Pialinn
10/1/14, 8:54 AM
#8

Vad roligt att läsa era berättelser.

Kom att tänka på en annan hund med bra minne. Denna hund, Jessi, träffade jag hemma hos henne i Tyskland. Flera år senare kommer dom hit till Portugal.

En morgon går jag förbi en svart "Flatt" som beter ser som om hon kände mej. Tittar upp på matte och visst, det är mina tyska vänner och Jessi.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

vallhund
10/1/14, 1:23 PM
#9

Flera av mina hundar vaknar till när man närmar sig hemmet med bil, detta oavsett sommar med nedvevade rutor eller vinter utan öppna fönster.

2 Av mina hundar har kunnat urskilja om det varit min bil dom hört, trots att den ena var en väldigt vanlig modell o den andra inte lika vanlig.

Känna igen uppfödare o andra viktiga människor har alla gjort.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Upp till toppen
Annons: