Annons:
Etikettövrigt
Läst 2331 ggr
Saffran0Spice
9/30/14, 12:00 PM

Dagens Långpromenad

Vad gjorde ni under dagens långpromenad?
Vi tog våran nu på morgonen och det blev bergsklättring 3½h tur och retur!
Så här hemma är vi utslagna på soffan ^^

Annons:
Fridaaaa
9/30/14, 12:04 PM
#1

Inte gått långpromenad än då vi inväntar hundmat. Får se vad det blir på långpromenaden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lisa90
9/30/14, 12:59 PM
#2

Min lilla hund är trött så det blir bara 45min i området, ska gå om nån timme :) Men vi har hundbesök iaf och det är ju alltid trevligt att ha någon att sova nära, tycker hunden.

Ellen89
9/30/14, 1:57 PM
#3

Gick tva mellan promisar idag (45min) och tranade mycket emellan vart tvungen att studera for exam pa torsdag… det vart nog for lilla Ace, han blir trott/utrakad ganska fort… Tian hon och jag gick till fly-ball pa kvallen! Och bra gick det, snart blir det att tavla. Min fina fina tjej <3

imsuchadiva
9/30/14, 2:54 PM
#4

Har inte gått någon långpromenad idag, gör inte det varje dag :)

Dexterr
9/30/14, 3:11 PM
#5

Inte vart på någon promenad alls idag.. Vi har lekt i trädgården o tränat olika aktiviteter. Svårt o gå på promenad med en valp som bara sätter sig på rumpan o inte ens godis lockar o en hund som drar mkt pga grannens löptik! Så när husse kommer hem så går vi på en längre promenad :)

minihamster
9/30/14, 4:09 PM
#6

#5 Man ska ju inte gå längre med valpen än den orkar. Och om valpen sätter sig ner på rumpan så visar den ju att den är trött och inte orkar gå mer. Då är det ju vara att bära hem den lilla. :)

//Josephine :)

Annons:
Dexterr
9/30/14, 4:26 PM
#7

# det är jag mycket väl medveten om. Är liksom min tredje valp detta. Valpen sätter sig på rumpan precis utanför dörren så vi har inte end hunnit gå något. Tränar inomhus o där är de likadant. Är han lös går de bra då följer han fint. Är just kopplet han inte är van vid. Skulle jag gå långpromenad så bär jag honom för de mesta isånnafall o så får han gå om han orkar det. Skulle aldrig tvinga valpen o gå långt om han inte vill.

Dexterr
9/30/14, 4:26 PM
#8

# det är jag mycket väl medveten om. Är liksom min tredje valp detta. Valpen sätter sig på rumpan precis utanför dörren så vi har inte end hunnit gå något. Tränar inomhus o där är de likadant. Är han lös går de bra då följer han fint. Är just kopplet han inte är van vid. Skulle jag gå långpromenad så bär jag honom för de mesta isånnafall o så får han gå om han orkar det. Skulle aldrig tvinga valpen o gå långt om han inte vill.

[fabienne]
9/30/14, 4:31 PM
#9

Vi gick 80 minuter i skogen och på stigar och tragglade på med den här eländiga gå-fint-i-koppel-träningen. Det gick ganska bra idag. 🙂Vi gick upp och ner för sandtaget några gånger, hittade ett par godisträd och så klarade han av att sitta på den minsta stubben hittills. Sedan såg vi på håll två hundar med matte. De var läskiga.

Pudelbus
9/30/14, 4:40 PM
#10

Här hemma är vi sjuka så långpromenaderna ligger på hela 15-20 minuter i några dagar nu, haha. Riktigt tråkiga är vi också om man frågar voffarna ;)

nadilda
9/30/14, 7:35 PM
#11

Har feber, men är pallrade mig i väg till bhk där jag tränade någon timme med en kompis. Blev det istället för långpromenad. Dock så är Dolly skendräktig och har hormoner ändå upp till öronen och hjärnan är bara på plats ibland vilket resulterade till att jag har tappat rösten. Hon fick nämligen för sig att i mellan varje l moment vi tränade dra i väg ca 30 meter, hon kom när jag ropade men min hals var inte nöjd.

Fridaaaa
9/30/14, 7:36 PM
#12

Blev aldrig någon långpromenad 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Daniela1983]
9/30/14, 8:52 PM
#13

Verkligen ingen långpromenad här då jag krälar hem med hunden efter en lång arbetsdag.

TS Funderar oskyldigt på hur du orkar med 3,5 timme. Är du hemma hela dagarna kanske?

Annons:
Saffran0Spice
9/30/14, 8:58 PM
#14

#13 Kaffe och lugn takt - vi sprintar inte 3½h, utan går lugnt och njuter av naturen runt oss 😉

Saffran0Spice
10/1/14, 8:27 AM
#15

Idag har matte ont i hela kroppen - så långpromenaden blir bara 2h i skogen idag ^^

Ellen89
10/1/14, 10:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Idag badade vi, en varm 32grader blev det och for varmt att studera 😛 En park i narheten som jag hittade ar jattebra, hundarna alskar det!

LinaK
10/1/14, 12:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Är hundvakt så jag har fyra hundar här hemma nu. På våran promenad blev det mycket bus 😃

Tycker den här bilden är så rolig, den lilla svarte pomblandisen hänger hela tiden i svansen på den vita vovven när alla busar. Det ser verkligen kul ut 😃

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

fridarebecka
10/2/14, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Vi tog en sväng på Frösöberget(Östersund, Jämtland) idag ☀️

teezan
10/2/14, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Den nya selen kom igår (amoken, supernöjd!!) så idag testades den flitigt :) vi gick mycket offroad, tränade inkallning och parkour i regnet :) har honom sällan lös men idag släppte jag på kontrollen, vi gick där chansen för möte av människa/hund var liten men där det fanns mycket vilt att dofta och försöka spåra, men det gick tokbra att bryta när jag såg minsta tendens! Han kom direkt :) roligt att se att det faktiskt går att ha en viltintresserad vovve lös :D har tränat en del i lina & på koppelpromenader & det verkar ge resultat.

Fridaaaa
10/2/14, 4:26 PM
#20

Blev n runda på 6,3 km med Roxy, superhärligt! Hon kunde springa lös ca 2-2,5km av rundan = lycklig hund!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
Upp till toppen
Annons: