Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1208 ggr
Mismel
9/29/14, 11:43 PM

Vilken ras passar mig?

Hejsan!

Jag är en 19 årig tjej som snart ska skaffa en ny hund. Jag är dock lite osäker på vad för hund jag vill ha, så jag tänkte att ni ska få hjälpa mig.

Jag måste ha en korthårig hund och den får ej fälla överdrivet mycket - detta på grund utav att min pojkvän är smått allergisk

Jag studerar just nu på en hundlinje och har mycket stor hundvana så en krävande hund är inget problem

Jag vill inte tävla med min hund, men jag vill träna.

Jag vill ha en hund som inte är feg och rädd och en hund som är väldigt förig och samarbetsvillig.

Jag vill samtidigt ha en hund som gärna har lite vakt i sig och det gör inget om den är lite främlingsfientlig, dvs att den helst håller sig hos familjen.

Jag vill ha en hund som inte har något problem med att gå ut på långpromenad och sen kunna slappna av hemma i soffan utan problem.

Så.. kommer ni fram till något? :)

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna.

Annons:
Dalek
9/29/14, 11:47 PM
#1

Rottweiler? Eller är det för stort?  😃

Mismel
9/29/14, 11:52 PM
#2

#1 absolut inte för stort! :) Jag gillar faktiskt stora hundar, min kille gillar små-mellan. så alla storlekar går bra :) Rottweiler låter bra, får besöka en sån och se vad jag tycker :)

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna.

Cahira
9/30/14, 12:23 AM
#3

Kolla in airedaleterrier. Lagom stor, fäller inte alls men kräver trim. Du kan välja att hålla hunden fluffig eller korttrimmad. Trim sker typ en gång i kvartalet så det är inte alls mycket. Är mycket arbetsvillig och har inte samma ensinnighet som andra terriers. Då den är strävhårig så är det högre chans att din pojkvän inte känner av sin allergi. Vet många med hundallergi som ligger med ansiket i pälsen på sin strävhåriga hund och sover utan problem. :)

Och Airedale dom kan dom! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning