Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 1208 ggr
Mismel
9/29/14, 11:43 PM

Vilken ras passar mig?

Hejsan!

Jag är en 19 årig tjej som snart ska skaffa en ny hund. Jag är dock lite osäker på vad för hund jag vill ha, så jag tänkte att ni ska få hjälpa mig.

Jag måste ha en korthårig hund och den får ej fälla överdrivet mycket - detta på grund utav att min pojkvän är smått allergisk

Jag studerar just nu på en hundlinje och har mycket stor hundvana så en krävande hund är inget problem

Jag vill inte tävla med min hund, men jag vill träna.

Jag vill ha en hund som inte är feg och rädd och en hund som är väldigt förig och samarbetsvillig.

Jag vill samtidigt ha en hund som gärna har lite vakt i sig och det gör inget om den är lite främlingsfientlig, dvs att den helst håller sig hos familjen.

Jag vill ha en hund som inte har något problem med att gå ut på långpromenad och sen kunna slappna av hemma i soffan utan problem.

Så.. kommer ni fram till något? :)

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna.

Annons:
Dalek
9/29/14, 11:47 PM
#1

Rottweiler? Eller är det för stort?  😃

Mismel
9/29/14, 11:52 PM
#2

#1 absolut inte för stort! :) Jag gillar faktiskt stora hundar, min kille gillar små-mellan. så alla storlekar går bra :) Rottweiler låter bra, får besöka en sån och se vad jag tycker :)

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna.

Cahira
9/30/14, 12:23 AM
#3

Kolla in airedaleterrier. Lagom stor, fäller inte alls men kräver trim. Du kan välja att hålla hunden fluffig eller korttrimmad. Trim sker typ en gång i kvartalet så det är inte alls mycket. Är mycket arbetsvillig och har inte samma ensinnighet som andra terriers. Då den är strävhårig så är det högre chans att din pojkvän inte känner av sin allergi. Vet många med hundallergi som ligger med ansiket i pälsen på sin strävhåriga hund och sover utan problem. :)

Och Airedale dom kan dom! :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Turast
9/30/14, 6:13 AM
#4

Skulle vilja veta vad du kan erbjuda hunden i form av aktivering? Lättare att rekommendera raser då :)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Hell
9/30/14, 8:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Åh, airedales! Älskar dom! Helt fantastiska hundar med mycket go. Det där med att de ska vara föriga och samarbetsvilliga är dock något som varierar individ till individ. Det gäller att du är envisare än hunden! 😉 Men vissa är väldigt samarbetsvilliga så det varierar. 

Vi skaffade oss airedale just för att min syster är allergisk och det har gått bra. I princip den enda ras hon inte reagerat på. Men som alltid så kan det variera och allergier är luriga överlag - går inte att säga vad han reagerar på utan att besöka uppfödare och hålla tummarna att det håller i det långa loppet. 

Just den här är väldigt samarbetsvillig! ❤️

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Cahira
10/2/14, 7:51 AM
#6

#5 Så söt! 😍 Airedale ligger på min "vill ha" lista. ❤️

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Annons:
Hell
10/2/14, 9:13 AM
#7

#6 Förstår det! Fantastiska hundar. De är ju tyvärr ganska ovanliga och jag kan inte alls förstå varför. Mycket hund visserliggen, men det är ju många andra raser med.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

luckysheltie
10/2/14, 11:39 AM
#8

Korthårig collie?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

drika
10/2/14, 1:10 PM
#9

korthåriga hundar fäller lika mycket som vanliga långhåriga. och håret fastnar värre i kläderna än långhåriga gör. Kan du tänka dig en ras som behöver klippas som inte fäller alls istället?

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: