Annons:
Etikettraser
Läst 1132 ggr
Ktisroinen
9/23/14, 5:00 PM

Att äga en boxer

Jag har blivit totalt störtförälskad i rasen boxer. Vet inte exakt vad det är som är så tilltalande med dem, men de är såå fina. Så som nästa hund har jag lite funderingar på hur det skulle kunna funka med en liten boxervalp i huset. Vet att de är relativt krävande men jag vill också gärna ha en hund att gå lydnad eller nått med.

I dagsläget har vi en liten blandis mellan powder puff och collie hemma. Han är vår lilla prins och vi älskar honom enormt. Han är nu två år och är verkligen en lugn sak som mest gillar att gosa och få vara med, i övrigt har han inte några väldigt stora krav på aktivering (även om han tycker det är kul och aldrig tackar nej). Han har en del av kinesens osäkerhet i sig och jag hoppas på att en till hund ska hjälpa honom att bli lite modigare :)

En sak till måste tilläggas: hunden skulle inte komma in i våra liv riktigt än då jag läser på annan ort och bara är hemma om helgerna. Men risken finns också att vi vid samma tid ungefär kommer börja fundera på barn, bebis+valp kanske inte är bästa kombinationen. Hur stor bör barnet vara för att det ska funka bra? Utan att varken barnet eller hunden får för lite tid?

Berätta gärna om er erfarenhet av boxrar (bilder? :)), boxer+barn/valp+barn och även andra tankar ni vill dela med er av :)

Annons:
VildaVittra
9/23/14, 5:20 PM
#1

Jag älskar boxrar, men kommer aldrig skaffa en då rasen är så enormt sjukdomstyngd. Så tänk igenom saken noga och läs på.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Farwuq
9/23/14, 5:21 PM
#2

Vi hade boxrar när jag var barn, de är jättefina hundar A++.

👍❤️🐶

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: