Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 670 ggr
Magdalena12345
2014-09-23 04:26

olde english bulldogge

Hej! Jag behöver er hjälp. Efter många ÅRS (!!!) sökande efter en ras som passar mig och mina behov och som också tilltalar mig, kom jag äntligen fram till att det var en olde english bulldogge jag vill ha. Jag bor för tillfället i USA och planerar att flytta hem om ca 1 år, och då är jag också redo och förberedd för en liten valp.

Problemet är att det inte finns alls många uppfödare i Sverige av rasen, och tydligen är det vanligt med oseriösa uppfödare eller importer när det gäller denna ras. Jag vill naturligtvis ha en frisk och hälsosam hund och ber alltså nu om er hjälp, någon som känner till en uppfödare att rekommendera? 

Tråkigt om den enda hundras man fastnat för inte skulle gå att få tag på! 

Tack på förhand, uppskattar er hjälp!

Annons:
Magdalena12345
2014-09-23 04:39
#1

och om inte, har ni förslag på raser som påminner om en OEB? Helst inte frallor eller engelska bulldoggar. För sjuka tyvärr…

Cahira
2014-09-23 05:03
#2

Du kan inte skaffa en innan du flyttar hem och ta med den hem? Om du vet om några bra uppfödare i närheten? 

Jag är inte så insatt i bulldoggar och mastiffer men kan tänka mig att engelsk mastiff kanske är lite liknande. Men är det OEB du vill ha så… testa se om du kan skaffa en innan du åker hem. Det är ju en investering för 15 år som är värd att göra även om flyget kan bli lite extra jobb. :) Kom ihåg pass åt hunden bara. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[fabienne]
2014-09-23 08:07
#3

Kika på crowned.se, det tror jag är din bästa chans för att hitta en OEB som håller mer än ett par år om du ska köpa den i Sverige. Om det stämmer som de skriver på sin hemsida så är det ingen annan än de som föder upp original OEB i Skandinavien. 🙂

Pyretstylee
2014-09-24 08:37
#4

Jag har haft hand om två american bully hanar och det är en ras jag skulle kunna tänka mig. Kolla den rasen :)

Http://minfyrbenta.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: