Annons:
Etikettutfodring-och-foder
Läst 902 ggr
Tajsa
9/22/14, 8:32 AM

Foderfråga

Vi har just bytt foder på våra två hundar från RC och Hill´s till Taste of the wild varianten med lamm (länk) . Nu blev det så himla tokigt att dom just är inkörda på detta foder i ca tre veckor och nu när vi skulle köpa nytt fick vi inte tag i det igen. 

Eftersom vi hade så lite kvar av det var vi tvungen att köpa en ny variant, denna gång blev det Acana lamm (länk) eftersom den var relativt lik Taste of the wild. 

Nu vet jag dock inte hur vi ska göra med bytet då vi har kvar taste för ca två dagar, dock har vi kvar en del av deras gamla foder. Skulle dock inte vilja gå tillbaka till det innan byte, iaf inte på ena hunden då vi bytt just eftersom hon inte fungerat bra. 

Går det att göra ett snabbare byte där man ex börjar med 50/50 eller är det bättre att gå tillbaka och börja om?

Dom har fått en liten del varje måltid av Acana i helgen och dom har varit bra i magen men vill ju inte byta för fort om det skulle ställa till det. 

Tycker att det borde gå att göra bytet lite snabbare då dom nya fodren är lika varandra,  vid gamla bytet körde vi långsamt eftersom fodren var så olika och bägge har varit bra i magen. 

Hur skulle ni göra?

Annons:
Sugar Mist
9/22/14, 8:35 AM
#1

Jag hade kört på så länge dom inte mår dåligt av fodret. Har alltid bytt snabbt på mina hundar, aldrig krånglat för dom.

-

Mischa
9/22/14, 8:43 AM
#2

Det är oftast lättare att kunna byta fort mellan jämbördiga foder än två vars innehåll är väldigt olika.

≧◔◡◔≦

Tajsa
9/22/14, 8:47 AM
#3

Tack då tror jag vi testar att byta fort så får vi se hur det går. Magkänslan säger ju att det inte borde vara något problem men alltid bättre att få det bekräftat av andra också :)

Upp till toppen
Annons: