Annons:
Etikettövrigt
Läst 764 ggr
Haztparken
2014-09-21 23:29

Lastgaller

Tanken är att införskaffa lastgaller (heter det så?) till våran bil. För om jag förstått det rätt så kan hundarna då sitta lagligt i bagageutrymmet?

Men till det kluriga så vet vi inte vart vi ska leta? Det ska ju såklart hålla för om man krockar så det inte ger vika för stora hundar som flyger.

Och det ska passa till en Skoda Octavia 2001. Och gärna så billig som möjligt ;)

Vet ni vart man köper? (Lägger upp på motor.ifokus också).

Annons:
Ambrose
2014-09-21 23:50
#1

Mekonomen.se t.ex. har massa bil/reservdelar. . För att hitta precis det som passar din bil kan du skriva in bilens registrerings nr. Lastgaller för Skoda verkar kosta typ 1400kr. Kolla även på t.ex. blocket och andra större bil/reparationsfirmor.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Elverpige
2014-09-22 00:03
#2

Jeppe har lastgaller (bl.a). 1240:- för lastgaller till din bil 🙂

1640:- för säkerhetsgaller, de rekommenderar säkerhetsgaller vid lastvikt över 40 kg.

Em_
2014-09-22 01:01
#3

Tänk på att bagageutrymmet är byggt för att bli mos om ni blir påkörda bakifrån :)


Haztparken
2014-09-22 11:15
#4

#1-2 tack för tipsen ska kolla in där! :) #3 jag hade gärna köpt hund burar men om du googlar på hur vår bil ser ut så har vi inte hittat någon bur som har den formen så den passar. Detta är mina föräldrars bil. När jag blir äldre och har råd med en egen så köper jag såklart en som passar för mina hundars behov :)

Upp till toppen
Annons: