Annons:
Etikettbilder-och-filmer
Läst 6274 ggr
Feelicia
9/18/14, 11:56 AM

Era hundar

Skicka bilder på era hundar och skriv gärna nått om dom:)

Annons:
luckysheltie
9/18/14, 4:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är min sheltie Lucky. Han är ett halvår. Lucky älskar att vara ute och springa och leka. Han tycker också att det är roligt att träna. I framtiden ska vi träna agility och kanske lite freestyle tillsammans.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

Sugar Mist
9/18/14, 4:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Odräglig adhd-unghund är en rätt passande beskrivning på honom tycker jag. 

Han har ju självklart sina goda, glada stunder där han går fint i koppel och ger blanka fan i allt annat än mig, men de är rätt få just nu.

-

Fridaaaa
9/18/14, 4:50 PM
#3

Lillan

Född: 17 november 2007
Kön: Tik
Ras: Sankt bernhard
Älskar: Att vara i skogen, mysa och hundgodis
Ogillar: Att bli duschad/badad, främmande (osäker i sig själv)
Personlighet: Osäker (något vi såklart tränar på), alert men ändå lugn, social (mot dem hon litar på).
Bästa kompis: Roxy & Chili

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
9/18/14, 4:54 PM
#4

**Roxy

**

Född:  16 september 2013
Kön: Tik
Ras: Papillon/chinese crested powder puff
Älskar: Skogspromenad, att busa/leka, godis & att kela & älskar barn
Ogillar: Att bli duschad (men accepterar det)
Personlighet: Människoglad & hundglad, busig, alert, social, kelig/mysig
Bästa kompis: Lillan & Liston

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Whippetgerbilen
9/18/14, 5:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Malte, en problemhund på snart 7 år 😎Han är en Whippet

Dogs is my world ♥

Feelicia
9/19/14, 6:42 AM
#6

Åå så söta hundar ni alla har:!

Annons:
VendelaS
9/19/14, 7:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Känner igen mig #2 beskrivning. Odräglig unghund var det här. Vissa dagar funkar det kanon, och andra dagar har hon bomull i öronen och glömt allt hon lärt sig. Förresten hon heter Vilda, är en 7 månader gammal schapendoes tik. ;) Planer inför framtiden är agility och lydnad. Jag hoppas även att vi kan börja på hundgymnasium nästa höst.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

[TooLoover]
9/19/14, 7:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Sedan har vi Lukas en blandis på snart 3 år! Dvärgschnauzer/JackRussell, han är väldigt nyfiken av sig! som när jag skulle visa min bror vad jag hade köpt i födelsedagspresent till honom, och stängt dörren (på glänt) Då öppnar han dörren och vill så klart också vara med och se sina överraskningar 😂

Wenniz
9/19/14, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Corinne aka Morriz

Ålder: 4 år (född 2010)

Kön: Tik

Ras: Whippet av Racetyp

Älskar: Gosa med matte, mat och godis. Träna är typ det bästa som finns. Springa, springa fort kan jag! Och så älskar jag rasen Flat Coated Retrievers, speciellt bruna då min bästis är en sådan.

Ogillar: Att vara ensam. Hästar är jätte läskiga så de tycker jag inte om. Hundar som skäller eller tittar på mig, då kan jag inte låta bli att gapa lite.

Personlighet: Lite osäker, speciellt bland vissa hundar. Glad och är en liten clown. Social och kelig.

Bästa kompis: Tant Sheila då jag bor i samma hus som henne, men bästa kompisen är nog Clara!


  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
LindaBlue
9/19/14, 10:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Julie Snow, fd gathund från Rumänien, kom till oss för två och ett halvt år sedan.  Blir fyra år i december/ januari. Raser okänt.  I sommar har hon fått en flytväst, och börjat fatta grejjen med att det är kul att simma. Bestämd dam, har som egenhet att lägga sig som en stenbumling och bli döv på promenaderna om hon tycker Matte går åt fel håll, eller hemåt för tidigt.

[FridaGenborg]
9/19/14, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Har en unghund som är jätteduktig och älskar att träna hemma utan störning, men så fort han kommer till kurs eller ut bland folk och hundar så fattar han nada och tycker det finns intressantare saker än mig. Han är också lite schitzo, då han inte bestämt sig än om han är rädd för folk och ska gapa på dom eller om han är supersocial och vill kasta sig på dom av glädje. 

Han äter allt som går att äta och är en otroligt duktig tiggare vid matbordet. Det bästa han vet är nog att springa lös ute, träna inne och busa med katten Nils. Det värsta han vet är att bli borstad och vara ensam hemma.

Fialialej
9/19/14, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Alva. Bc/aussie, tik, strax tre år gammal. Har bott hos mig sen juni 2013. Vi tränar Rallylydnad och hoppas börja tävla till våren. :) hennes bästa kompisar är en portugisisk vattenhund, och katten Indra. Hon tycker om att jaga harar och att träna/jobba. Är också en väldigt mysig hund som gärna gosar! Har ändrat sig mycket som person sen hon flyttade till oss. Från hetsig och hyper till lugn och relativt sansad. En bit kvar till innan hon ör helt lugn i sig själv men vi har verkligen kommit jättelångt. Det är jag stolt över. :) Alva är min första hund.

"På natten är alla katter svarta"

[Ayaka]
9/19/14, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Tika

Ålder: 1,5 år 

Kön: Tik

Ras: Holländsk Herdehund

Älskar: Korv och pannkaka, att dra matte på kickbike och träna såklart, men mysa med matte på kvällarna toppar väl listan hoppas jag :)

Ogillar: Igelkottar är väldigt mystiska djur och hål i asfalten är läskiga ;) men det värsta är flugorna som tar över lägenheten och då gömmer man sig ibland under sängen!

Personlighet: Ganska osäker mot andra hundar, får hon hälsa så släpper det, men vi kan idag gå förbi andra hundar utan större problem, Social, alert och följsam tjej med mycket vakt

Bästa kompis: Är nog katten Theodore och en pudel som bor på vårt område som hon får busa med ibland

Annons:
Feelicia
9/19/14, 3:40 PM
#14

Alla hundar är så söta!

NinniH
9/19/14, 9:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Dum och dummare, a.k.a Evi och Grim. Två nötter av rasen Staffordshire bullterrier. 😉

Evi är yngst i gänget med sina 3 år. Om man frågar Grim är hon en riktig torrboll som inte längre vill leka med honom på samma sätt som när hon var mindre. En fröken med mycket will to please, väldigt kärleksfull, men samtidigt full i tok. Avgudar sin tvåbenta lillebror (1 år).

Grim är äldst med sina 4 år. Ibland beter han sig dock som om han vore 4 månader och det finns även stunder han beter sig som om han vore 14.. 😛 Detta är en herre med stort ordförråd och som verkligen gillar att göra sin röst hörd. Skäller gör han sällan, men pratar desto mer. Gillar att busa och strosa runt lite som han vill. Brukar även kunna gå under namnet Stinkis (tror jag förklarar sig själv) eller Alfons. Det sistnämnda för att när man ropar på honom så är det samma visa så gott som varje gång: jag ska bara…


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Vizzla
9/20/14, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Se vch ALF

Ålder: 5 år
Kön: Hane
Ras: Tax långhårig normalstor, renrasig med stamtavla
Älskar: Skogspromenader, jaga hare och ligga i knät
Ogillar: Vatten och okända människor
Personlighet: Han är en riktig liten funderare. Kan sitta och titta på saker länge. Gillar att ligga och titta på folk som går förbi osv. 

THEO

Ålder: 2 år
Kön: Hane
Ras: Tax långhårig normalstor, renrasig utan stamtavla
Älskar: Vatten, att lära sig trick och äta.
Ogillar: Att ligga stilla.
Personlighet: Han är en livsnjutare. Älskar allt vi gör och allt är roligt. Vill alltid vara med.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

gyllenetider
11/26/15, 11:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

#8 av: [TooLoover] Varför har du snott min bild på en HANE som hette Gizmo och skriver att det är en TIK som heter Zelda?!?! INTE OK!! Har anmält dig nu för granskning!! Helt oacceptabelt! 

Nedan är fotot som jag tog det för ca 5 år sen i Staffanstorp!! Jävla människor som finns där ute!!

Herveaux
11/26/15, 12:04 PM
#18

#17  Inlägget skrevs för över ett år sedan och medlemmen finns inte kvar här på forumet.

Jag har plockat bort bilden i inlägg #8.

För att trådar inte ska gå OT rekommenderar jag att du kontaktar Sajtvärd eller Medarbetare för att få bilder borttagna och berörd medlem direkt via PM för att reda ut ev tvister.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

CayKantos
11/26/15, 12:09 PM
#19

Synd med det son hände, men kul att hitta denna tråd, så jag puttar lite ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

swealotta
11/26/15, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Lukas aka Summerboy Lukas, eller Lukke som vi kallar honom är en gosig kille på 5 år som älskar att busa, mysa, äta och vara ute en hel del. Han är en halvt svensk och halvt dansk Golden Retriever från Skåne. Nyfiken av sig och älskar att springa på stranden nertill där vi bor. Har en tendens att bli rätt bestämd och "döv" när vi är ute och går ibland. Otrolig social av sig , ogillar att vara ensam och älskar att träffa både nya hundar och människor. Även min första och bästa hund (:

Annons:
Tindris30
11/26/15, 6:28 PM
#21

Olle

Ras:Dvärgpudel

Kön:Olle

Ålder: 9 år den 7 december

Gillar: Älsar bollar och männsikor Folk tror alltid att han är en valp för han bara springer runt piper och är jätte glad xD

Ogillar:Fåglar….. dom typ retar han xD

Wilma@a
3/17/18, 7:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Min lilla Affenpinsher. 2 år Ras affenpinscher Vikt 4 kilo Hane Namn Bond

[kristiansen_design]
6/24/18, 4:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#23

Kito är en kille på 3år som är en Alaskan Husky (blandras eftersom rasen ej är godkänd). Jag tycker han är liten medans andra säger att han är stor 😂

tiger tok
6/24/18, 9:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#24

Född: 2017-03-24 Kön: okastrerad hanhund Namn: Vargaviddernas Perry Partaj (Holger, grisen, Hogge, lillskiten till vardags) Älskar: stinkande godis, matte, träna, hästar & grisar, råa ben, gå lös Ogillar: vatten, gapiga hundar, vara själv Personlighet: en go och gla' liten krabat, tar livet med ett leende. Inga speciella osäkerheter annat än att vara själv. En riktig gos gris. Väldigt trygg hund.

Lona
6/27/18, 9:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#25

#24, Jag har också en Lillskit :-) Charlie, cairnterrier på fyra år och Nikka, (jakt)labbe som snart fyller 8. Charlie är en liten buskille som glatt hänger med på det mesta, smart som sjutton men jag får vara lite klurig för att få honom att göra som jag vill, inte som han själv tycker. Nikka ställer upp på allt, helst jakt/apporteringsträning förstås. Inte lika listig som Charlie - men så är hon betydligt mer lättstyrd också.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

CayKantos
6/27/18, 9:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Kantos Född: 7 Februari 2018 Kön: Hane Ras: Australian Kelpie Älskar: Springa, godis/mat, leksaker, slicka, människor (speciellt att hoppa på dom). Ogillar: Att bli tillsagd och att bli lämnad. Personlighet: Självständig, jobbig, hoppig och väldigt fram i skorna. Bästa kompis: ALLA!💩

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Majken!
6/27/18, 11:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Ida

Född: Någon gång i september 2015
Kön: Tik
Ras: Tysk schäferhund 
Älskar: Bollar, kamplek, mat, sök, barn och att få strosa ensam ute på gården i timme efter timme. 
Ogillar: Ljudet från sodastreamern. 
Personlighet: Mycket livlig, vänlig med stor kamplust. 
Bästa kompis: Hunden Lillebror och katten Mats.

Annons:
Joyous
6/27/18, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Pyro Född: December 2017 Kön: Hane Ras: Malinois Älskar: Leksaker, bada, springa fritt, bli kliad på (särskilt nacken), hundar… Hatar: Den här hunden hatar typ ingenting men han har en del att säga när jag vill en sak och han någonting annat. Personlighet: Nyfiken, snäll, utåtriktad, busig, enveten och lite tom i bollen så att säga (förhoppningsvis övergående). Bästa kompis: Varenda hund han ser, tydligen.

Upp till toppen
Annons: