Annons:
Etikettövrigt
Läst 1510 ggr
Sandy87
2014-09-16 10:30

Flyga med hund i kabin

Min flygresa med min hund börjar närma sig… Har en fråga till er som rest med hund i kabin: Om de kollar mått o vikt på hund o väska, vart sker det i så fall? Vid gaten innan påstigning eller vid incheckning av bagage? Tacksam för svar :) Mvh Sandra

Annons:
padfoot
2014-09-16 22:06
#1

Har rest med min hund i kabin 6-7 gånger, ingen har ens tittat på min väska eller vägt hunden. Knappt kikat på passet, trots att vi flyger utrikes.

Patriszija
2014-09-17 06:57
#2

Flög med min hund inrikes väldigt mycket när han var mindre med olika flygbolag och ingen ens nämnde nått o varken honom eller väskan (mer än åh så söt osv) en gång frågade de vad han vägde bara. :) Väl på planet fick han oftast kika fram ur väskan också förutom en gång då han var strikt placerad på golvet framför mig och jag fick inte under några omständigheter öppna, inte ens för att ge honom vatten (vilket jag gjorde endå när flygvärdinnan intr såg för han flåsade som bara den). Annars har de flesta flygvärdinnor varit jätte förtjusta i att ha en hund ombord och gjort allt för att kunna göra det mer bekvämt för honom :).

Sandy87
2014-09-17 07:48
#3

TACK för era svar :-)

OM de skulle kolla, har ni någon aning om var det sker i så fall? :)

padfoot
2014-09-18 22:11
#4

Kan tänka mig när du checkar in. Jag flyger utrikes med SAS, och då har jag fått betala för hunden samtidigt som jag checkar in. Där har de EN gång kollat hans pass. Kan tänka mig att de i det skedet kan kolla väskan eller väga hunden.

Sandy87
2014-09-19 11:19
#5

Tack padfoot! :)

Beeea
2014-09-19 12:16
#6

Jag har fått min hund vägd och kollad då de verkar ha blivit mer petiga med detta på senaste tiden. Pass brukar de inte vara intresserad av, bara väska håller måtten och att hunden ryms i väskan och inte väger mer än 8 kg- detta kollas vid incheckningen om det väljer att kontrollera detta.

Betalning sker ofta på plats vid incheckningen :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: