Annons:
Etikettavel-och-genetik
Läst 1780 ggr
JasmiineN
9/15/14, 8:22 PM

PROVPARA (SKOLUPPGIFT)

Vi har ett stort arbete i skolan där vi blandannat ska provpara hundar i skk & har valt rasen långhårig Collie. Är det någon som har en bra hane & en bra tik, som jag kunde få låna reg. nr på? Hundarna ska vara godkända & avla på & helst ha lite fina resultat mm. + klarat MH

Hela vår uppgift: Vi ska skriva fakta om en valfri ras & få välja ut en hane samt en hona som vi ska "låtsas para", Vi testar att först para dem i skk, så vi ser ifall det är godkänt, så det inte är inavel osv. Sen ska vi somsagt helst para hundar som har fina resultat mm. Dessa ska föda 2 kullar, första ska bli en bra kull & den andra ska vi behöva göra kejsarsnitt eller liknande, den ska inte gå bra iallafall, Sen ska vi då skriva en dagbok om valparna, hur de utvecklas & sånt. Och räkna ihop alla kostnader för vaccinationer, kejsarsnittet & allt som valparna behöver. Första kullen ska gå med vinst & den andra förlust. 

Så det är verkligen en rolig & intressant uppgift vi fått, man lär sig väldigt mycket 😃

(Min tik har inte klarat MH, därför får hon inte vara med i uppgiften!)

Sajtvärd på Collie

Annons:
Turast
9/15/14, 8:35 PM
#1

Åh vad intressant! Kommer du lägga upp lite här om vad du skriver om? det skulle vara superkul 😊

Har ju korthår med ED så han är inget att ha ;)

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
9/15/14, 8:53 PM
#2

Ja, det var även fb-gruppen "Långhårig Collie" som ville följa mitt arbete… så tänkte göra det då det finns intresse ju! 🙂

Har en hane i reserv sålänge, men han har inga meriter än, så avvaktar & ser ifall jag kan få låna någon som har lite 😇

Sajtvärd på Collie

Turast
9/15/14, 9:04 PM
#3

Du kan ju maila kennlar också och fråga? Tror bara de tycker det är kul att någon vill ha med deras hund i ett skolarbete :D

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

JasmiineN
9/18/14, 7:59 PM
#4

#3 Jag har fått "låna" en hane till uppgiften nu, bara tik som fattas! 😃

Sajtvärd på Collie

Turast
9/18/14, 8:06 PM
#5

Åh vad kul! 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Upp till toppen
Annons: