Annons:
Etikettövrigt
Läst 2176 ggr
[MikaelaR]
9/14/14, 2:46 AM

Hund + katt.

Hej ni som bor med hund och katt och i lägenhet hur stort bor ni och hur funkar det? 🙂

Annons:
Cireea
9/14/14, 2:51 AM
#1

Vi bor i en tvåa (65 kvm) och det går alldeles utmärkt. Båda två har egna platser där dom kan komma undan när dom vill vara ifred.  Från början var vår hund inte så glad att katten kommit men nu går det utmärkt. 🙂Allt handlade om att ge båda två lite tid att anpassa sig till allt det nya.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

-Aida-
9/14/14, 8:42 AM
#2

Bor i en tvåa, en hund och en katt, funkar väl sådär, får vara på hunden att lämna henne ifred, han tror de är okej att leka med henne 5 sekunder efter jag sagt till honom, annars brukar han ligga på golvet och bara titta på henne, då kan hon stryka sig mot honom, han ser ut som ett frågetecken men hon verkar nöjd.

PerhapsimAnna
9/14/14, 9:37 AM
#3

Bor i en tvåa på 60kvm med 3 katter och en väldigt busig sheltie. Det går jättebra, första dagarna va de lite jobbigt för katterna visste inte riktigt hur dom skulle reagera när hon började leka.. men nu säger dom till eller börjar leka.. sen kan dom gå undan om dom känner för de!:)

Ambrose
9/14/14, 10:43 AM
#4

Jag har en valp och en katt i en etta(46kvm). Det funkar ok, men kunde varit bättre. Valpen är uppväxt med katt och vill busa och leka. Det vill inte min katt, som dessutom är lite feg, så de håller sig på var sin kant.

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Jonniis
9/14/14, 10:57 AM
#5

Det har alltid funkat bra för oss. :)


Jonniis
9/14/14, 11:01 AM
#6

Min kompis har en hund och två katter och bor i en tvåa. ;) Det har aldrig varit några problem mellan djuren.


Annons:
drika
9/14/14, 12:24 PM
#7

de går jättebra:) bor i lägenhet och de är vänner:)

Hälsningar

Fredrika

knutteknop
9/14/14, 8:57 PM
#8

Tvåa på 53 kvm men en katt, en hund och två råttor, alla djuren har sin egna ställen att gå undan på och egna matplatser. Det funkar suveränt :)


Myrtorpets Möss och Kaniner

Arashi
9/14/14, 9:51 PM
#9

Bor i en 3a just nu 2 hundar, 3 katter och 3 ormar och går bra.

 katt och hund brukar generellt sätt funka bra ihop men har du en hundras med mycket jakt instinkt så är de bra att vänja valpen från början med katter. Är ofta lättare att vänja en valp med katter en en vuxen , men kan gå utmärkt att vänja en vuxen hund också men man kan behöva va lite försiktigare och ibland ge de lite mer tid. Bästa är katter som är säkra på sin plats och vågar säga ifrån, till busiga unghundar. Min hund var rätt busig upp till 6 månader så fick va på honom ganska mycket om att lämna katterna ifred, men sen börja han lugna ner säg mer och mer. Se till att ha höga kattställningar som katten kan hoppa upp på så den har många ställen att komma undan på.

en kompis till mig bor i en 1a med en hund och 2 katter, den ena katten brukar sova på hundens tassar :P vissa katter blir "bästa" kompisar med hunden, medans andra mer "accepterar", väldigt olika från katt till katt och hur busig hunden är 🙂

Whippetgerbilen
9/15/14, 3:57 PM
#10

Vi bor i en fyra som är utbyggd till en femma 😉Funkar jättebra, dom brukar sova i olika rum hehe, så vet inte vad jag mer kan säga😛Ett av rummen är avstängt område för hund och katt för att där bor mina gerbiler och snart 2 råttor!

Dogs is my world ♥

Saffran0Spice
9/15/14, 4:00 PM
#11

Bor på 63kvm (just nu) med hund, 2 katter och tre akvarier utan problem - om det fungerar eller inte beror på djuren som individer. Av katterna så är det bara en av dem som faktiskt gillar hunden, den andra accepterar bara att han existerar 😛

Upp till toppen
Annons: