Annons:
Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3682 ggr
Fridaaaa
9/13/14, 8:48 PM

Reflexer - Väldigt viktigt!

Nu vid denna årstiden är reflexer viktigt både för människor och hundar.
Vart köper ni era reflexer? Till hunden & till er själva? 
Länka gärna om ni kan.

Ska nämligen köpa något vettigt till Roxy då hon växt ur sin sedan förra året, är lite reflex på selen men inte tillräckligt tycker jag.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
*~HamsterHamster~*
9/13/14, 8:51 PM
#1

Tänkte på snabb reaktionsförmåga när jag läste rubriken xD, jag köper våra på Gekås :)

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Hildgrim
9/13/14, 9:03 PM
#2

Vanliga reflexvästar till människor säljs ju lite varstans. Biltema, Ikea, Clas Ohlson osv.

Själv så är jag inte helt nöjd med dom som finns till hund. Tycker en hund ska ha MYCKET reflexer eftersom dom är små och håller sig till marken. Jag köpte en reflexväst på Ikea och sydde om till hunden. 

Fridaaaa
9/13/14, 9:12 PM
#3

#2 Smart! 
Jag tror inte ens de för barn skulle passa Roxy, hon är inte så stor hehe. Men den stora är det ju ett alternativ, tror jag haft någon av våra västar på henne någon gång 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[FridaGenborg]
9/13/14, 9:58 PM
#4

Jag köpte reflexväst på clas ohlson för typ 30 spänn styck åt både katten och hunden 🙂

Sugar Mist
9/13/14, 10:00 PM
#5

Jag köpte ett reflextäcke till flynn som valp på Börjes tingsryd, det passar än.  Finns helt okej med reflexer på honom.

-

Fridaaaa
9/13/14, 10:03 PM
#6

#5 Ja därifrån har jag en till den stora hunden (passar precis hehe) men förstor till den lilla vilket är synd 😕 Annars är det lagom pris 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
luckysheltie
9/13/14, 11:05 PM
#7

Brukar köpa reflexer till mig på Ikea och ska köpa reflexväst till hunden i någon djuraffär.

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

drika
9/14/14, 12:20 PM
#8

Daisy har redan sin reflexväst men ska köpa till mig själv med tänkte jag:) brukar bli djuraffärer o dylikt:)

Hälsningar

Fredrika

Grace2009
9/14/14, 1:29 PM
#9

Jag tycker det är bäst att sy en egen väst till hunden om man kan. De färdiga man köper brukar vara lite si och så i min mening, och väldigt snåla med reflextyget! Reflexvästen till mig själv har jag haft i flera år. Jag tvättar den inte så den håller bra, men kontrollerar reflexen varje år så att den verkligen lyser fortfarande. Att sy fast en bit reflex på kopplet (om man inte har ett med invävd reflex) tycker jag är bra också. 

Ska jag sy eget köper jag reflexvästar på Clas Ohlsson eller IKEA och sprättar upp sömmarna.

Saffran0Spice
9/14/14, 2:06 PM
#10

Tradera har ibland bra reflexvästar, halsband, selar och koppel ute - så kolla där, du kan fynda stort =)

VendelaS
9/14/14, 2:27 PM
#11

Jag köpte ett på Gekås som har funkat bra. Tyvärr har valpen växt ur det nu.

www.lakritsnos.com

@vendelasandell på instagram.

Fridaaaa
9/14/14, 2:43 PM
#12

#10 Kollat tradera men hittade bara overaller för hund som var reflex, itne västar 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
9/14/14, 2:46 PM
#13

#12 asså?
Testa att söka på västar, jag har fått upp flera stycken förut på det sättet - dock kanske det inte finns något upp just nu =/

Annons:
Fridaaaa
9/14/14, 2:46 PM
#14

#13 Sökte på reflexvästar på husdjurstillbehör men kom bara upp tre stycken och helt fel storlekar 😕

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Saffran0Spice
9/14/14, 2:56 PM
#15

#14 av då =/
Har du kollat på webbutikerna?

Animail, grizzlyzoo, petsonline, petsintown och hööks (som redan föreslagits=)

Fridaaaa
9/14/14, 3:07 PM
#16

#15 Petsonline, grizzly och hööks (fysisk butik med hööks då deras frakt är ganska dyr)har jag kollat nyligen, Animail var ett tag sedan får kolla där igen, petsintown har jag aldrig hört talas om, ska kolla där 👍

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

russin
9/14/14, 3:25 PM
#17

Jag kör Hurttas selar vinterhalvåret när det är mörkt och kombinerar med lysande halsband. Dock vill jag gärna få tag i andra halsband i år då dom jag har visserligen är kanonbra, men är lite väl breda för mina korthalsade jyckar😃 Ev kommer jag även skaffa nya reflexvästar, me måste prova storlekar först (inte lätt utan egen bil)

Någon som vet en bra utlandssida (brukar kunna bli billigare, så tänkte söka utomlands först) där man kan köpa dessa samt gärna även extra batterier: http://www.teba.se/ljusslang-blinkande-eller-fast-rott-sken-35-cm-xss-tx-p-6371-c-1285.aspx

Ison
9/15/14, 9:15 AM
#18

Jag har hurttas reflexväst på min hund, och så har han en blå orbiloc lampa. Fungerar helt suveränt!! Till mig själv en helt vanlig reflexväst tror den är från biltema och även jag en orbiloc lampa i vitt eller gult beroende på vilken som ligger närmst.

[[Rabbitsforlife]]
9/15/14, 5:43 PM
#19

Brukar köpa reflexväst på djuraffären, Sixten är väldigt hög och lång i kroppen men ganska smal om bröstkorgen så det är jättesvårt att hitta västar som passar honom.

Jag själv brukar vara ganska slarvig med reflexer men är alltid noga med att det sitter på hunden, spec eftersom han är helsvart. Det enda jag brukar ha själv är en pannlampa och såna armband som man knäpper på utan på jackan.

tjoopa
9/15/14, 5:44 PM
#20

Jag köpte en billig reflexväst för människor som jag har sytt om till ena hunden, ca 15kr för ett täcke då halva västen är kvar så jag även kan sy ett täcke till nykomlingen :) 2 täcken för 30kr - billigare blir det knappast 😄


Annons:
Upp till toppen
Annons: