Annons:
Etikettskaffa-hund
Läst 983 ggr
[JmH.]1
9/1/14, 7:45 PM

Rastips!

Hej, tack för alla svaren på mitt förra inlägg 'Taxar!' Jo det är så att hundar har alltid varit mitt största intresse. Och det skulle vara kul att höra vilken hundras ni tycker skulle passa mig. Jag kommer antagligen att skaffa hund om några år när jag flyttar hemifrån och till landet. *Den ska vara liten-mellan stor. *Pälsvård eller inte spelar ingen roll. *Den ska vara ganska aktiv då jag vill träna agility. *Den ska vara en bra familjehund. *Inte allt för svår att träna. *Den ska inte ha allt för mycket jakt i sig, helst ingen alls. *Och helst inte ha vakt i sig. *Den ska gå bra ihop med andra djur. *Jag vill även att den ska kunna ta en lugn soffdag inne. Nu kommer jag inte på så mycket mer. Innan jag skaffar hund så ska jag flytta till landet och ha en stor trädgård, nära till skog och helst nära till en sjö. Vilken ras tror ni skulle passa? Mvh Jennifer. Många kramar!

Annons:
Mysan_
9/1/14, 7:48 PM
#1

Shetland Sheepdog kanske skulle passa? 🙂

[JmH.]1
9/1/14, 7:50 PM
#2

#1 Åh dom är fina, ska läsa lite om dom! Tack för ditt svar:)

MsSofieG
9/1/14, 8:37 PM
#3

Sheltie var det första som kom till mina tankar också :)

Wellcraft
9/1/14, 9:37 PM
#4

Sheltie, pudel, pomeranian, tyst spets, dvärgpinscher, papillon, phalene, chihuahua, norwich/norfolkterrier, engelsk cocker spaniel, collie - med många fler.
Spana in rasgrupp 9.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

luckysheltie
9/2/14, 10:30 AM
#5

Sheltie?

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Forest]
9/2/14, 10:40 AM
#6

Mellanpudel, där  har du en ras som klarar av soft dagar men som är villig på arbeta och lättlärd. Ofta bra på agility men även lydnad. Uppfödaren som vi har 2 hundar efter tävlade SM med sin mellan :)  Pälsvård får man räkna med men håller man pälsen kort så blir det mindre tid som behövs läggas på den biten.

Annons:
luckysheltie
9/2/14, 12:32 PM
#7

Skicka bara ett meddelande om du vill ha fakta om shetland sheepdog!

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[Tuulikki]
9/2/14, 1:41 PM
#8

Tänker på japansk spets, sheltie, pudel, någon av bichon-raserna, eller någon annan i rasgrupp 9 :)

[JmH.]1
9/2/14, 2:33 PM
#9

Tack så jätte mycket för svaren, jag ska ta och kolla upp alla raser ni har skrivit!:)

[Forest]
9/2/14, 3:29 PM
#10

9 missa att du leta även mindre så spana lite på dvärgpudel med har små här hemma och kan varmt rek rasen :)

Upp till toppen
Annons: