Annons:
Etikettövrigt
Läst 2090 ggr
Hildgrim
8/30/14, 6:56 PM

Fy f*n för vissa...

Idag var exet iväg med våran hund till ett stort hundområde i Malmö. Detta område är inte inhägnat och det kommer massvis med folk dit för att låta sina hundar springa löst och leka.

Idag ställde sig ett ungdomsgäng i detta området och drog igång en fyrverkeritårta. Väldigt snällt att ställa sig bland lösa hundar och skjuta fyrverkerier?

Som tur är är inte våran hund rädd för sånt… Hoppas det fick bra för dom andra hundarna så ingen sprang vidare ut i trafiken. <3

Annons:
Saffran0Spice
8/30/14, 6:57 PM
#1

Men fy vilka idioter!
Hoppas någon anmälde dem, så får man inte göra! 😡

Hoppas det gick bra för de andra hundarna❤️

Fridaaaa
8/30/14, 6:58 PM
#2

Vilka jubelidioter runt ut sagt!

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

-Aida-
8/30/14, 11:33 PM
#3

Finns folk till allt

[Cookie Monster]
8/31/14, 10:46 AM
#4

😮😡

Taxelina1
8/31/14, 12:19 PM
#5

Det var nog lite som att slå sej för bröstet och tala om hur stora och tuffa dom var. Att provocera fram en reaktion😡

Hälsning från en stor djurvänCool

[Forest]
8/31/14, 12:58 PM
#6

😡olagligt så jag hade ringt polisen. Hoppas det gick bra för andra hundarna.

Annons:
Misarn
8/31/14, 11:55 PM
#7

Där vi bodde förut så bodde vi uppe på en kulle och det är väldigt lyhört. Vi har en hund som reagerar extremt på fyrverkerier och blir väldigt skräm. När vi var ute i trädgården i våras och myste och hade trevligt, smällde två ungdomar av ett gäng fyrverkerier nedanför oss och våran rädda tik försökte springa upp till lägenheten och höll på att strypa sig själv för att hon blev så rädd. Två tonårskillar som säkert precis fått körkort stod nedanför och skrattade och tyckte det var en väldigt bra ide att smälla av dessa. Jag brukar inte brusa upp men nu var jag så förbannad att jag ställer mig på backkrönet och gav dom en ordentlig utskällning som hette duga, och att som snabbt som attan skulle packa sig iväg. Som ursäkt fick jag bara "oj, vi visste inte" för oss var hela dagen förstörd just pga deras smällare och att våran tik vägrade gå ut på hela dagen. Blir så förbannad på människor som inte tänker på andra och rättar sig efter dom lagar och regler som finns om sådana här saker.

Rafflan
9/1/14, 10:57 AM
#8

Fast är det för hundar eller ett område för allmänheten?

För vill dem smälla smällare kanske detta område låg bra till i förhållande till hur staden ser ut och dem kanske inte hade avsikt att skrämma hundarna?

Tex åker man till ett stall eller hundklubb och smäller då gör man det medvetet för att vara dum/korkad. Men är jag ut med min hund och någon smäller smällare kan jag ju inte bli arg då dem har lika mycket rätt att vara där som jag?

Hesat
9/1/14, 12:56 PM
#9

I Malmö råder det fyrverkeriförbud på offentliga platser (vilket även omfattar parker) året om med undantag för Nyårsafton 18.00-02.00 enligt lokala föreskrifter. För all övrig tid krävs tillstånd från Polismyndigheten vilket jag tvivlar att detta ungdomsgäng hade. 

Även i staden där jag själv bor finns ett liknande förbud. Jag tycker själv att det vore bättre med ett totalförbud där tillstånd krävs för alla fyrverkerier.

Medarbetare - Halloween.ifokus

Rafflan
9/1/14, 3:13 PM
#10

#9 dock skrev inte TS park exakt utan område :)

[VampireGirlElvira]1
9/1/14, 9:32 PM
#11

Tass…

Upp till toppen
Annons: