Annons:
Etikettövrigt
Läst 4656 ggr
Rebornlady
2014-08-27 19:22

Sitta fast men i mitt knä?

Om min hund sitter fast i sitt bilsele, får hon sitta i mitt knä då?

Annons:
molam
2014-08-27 19:25
#1

Bilselen sätter man fast i bältet och eftersom du också har bälte på dig är hunden inte säker därför får den inte det, hunden ska sitta på en egen plats med ett eget bilbälte.

Sen tror jag bara att det är en eventuellt 2 Bilselar som är säkra

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Rebornlady
2014-08-27 22:02
#2

Då kan man inte ha med hunden om man har tre barn.

Kallaterrier
2014-08-27 22:07
#3

Det beror ju på vad du har för bil.  Hunden , har jag för mig, räknas som last och måste vara vettigt säkrad.

molam
2014-08-27 22:09
#4

#2 har man bur i skuffen kan man de, men hunden får inte sitta i knä då dom måste ha en egen plats med bil sele eller Bur längst bak

Edit: JAg Tror (inte säker men tror) att om man inte har plats i skuffen kan hunden sitta i Transportbur av hårdplast i knät, men jag är inte säker så Därför tänkte jag skita i att säga de men nån kanske kan fylla i med rätt info här, jag har bara hört om bur i skuffen eller Bilsele transportbur, osäker.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

SuperLimm
2014-08-28 07:25
#5

Hunden kan sitta på golvet om det inte finns plats i något säte och man inte har ett bagageutrymme där det får plats en bur. På golvet vid passagerarsätet fram är hunden lastsäkrad.

Mvh Linn

[Forest]
2014-08-28 08:51
#6

Hunden ska ha eget bälte så nej du kan inte ha hunden bältad i knät. Vi skaffa annan bil pga vart lite oplanerat en till hund plus att bonus dottern var hemma hela sommaren. Vi har beställt dubbelbur och kommer ha 1 hund bältad men hon sitter bredvid dottern så vovven lär sitta lite i hennes knä.

Annons:
Upp till toppen
Annons: