Annons:
Etikettövrigt
Läst 903 ggr
-Aida-
2014-08-26 17:40

indirekt mordhot?

Jag tror de kan beskrivas som indirekt, är lite osäker på vad ordet betyder, detta tar jag inte så alvarigt men blev mest fundersam och vill aldrig ha in denna person i min lägenhet igen, det var väldigt bråkigt i hyreshuset mellan två boende, det kan bli rätt så livat, jag kikar ut genom lilla kikhålet i dörren för att se så ingen blir skadad, då hör jag den ena boende säga att om polisen tillkallas ska denna person bland annat döda min hund, enda anledningen till att jag inte tar de allvarligt är för att dom är väldigt snälla dom dära personerna, men kommer polisen är dom nog kanske inte så snälla längre, dom har inte precis laglig vara hemma hos sig har jag fått höra, vad skulle ni gjort? hur skulle ni reagerat? bör jag kontakta hyresvärden?

Jag är väldigt försiktig när jag går ut efter de, sen tror jag en annan boende i mitt hyreshus spionerar på mig, jag var ute med min hund sen såg jag grannen titta ut som vanligt, sen prata jag med min hund och då kunde jag höra mig själv upprepa samma ord från denna grannes fönster som om de kom från ett par högtalare.
Jag tycker folket som bor här blir skummare och skummare ju längre tid jag bor här, om jag inte misstar mig så är de väl olagligt att spela in andra människor på de viset?

Annons:
Vizzla
2014-08-26 19:44
#1

Ja det är ett hot. Jag hade polisanmält. Det är INTE ok att hota folk.

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

Saffran0Spice
2014-08-26 19:47
#2

Anmäl till polisen och du kan även tala om för hyresvärden om dina skumma grannar - de kan då göra en anmälan gällande suspekt aktivitet.

Upp till toppen
Annons: